Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanrossum
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-09 21:33
Ik ben voornemens van de stadsverwarming af te gaan richting een Daikin 7,5 die uiteraard weersafhankleijk wordt aangestuurd om het buffervat (150L) op temp te houden. Met de evohome stuur ik een klep/pomp aan die dan het bufervat opent.

Woning: ca 500m3 en ca. 160m2. Verbruik ca 40GJ (incl warm water) = ca 1200m³ per jaar. BG vv van ca. 60m² ongeveer 400m1 leiding. Rest van de woning jaga strada met boosters.

Mjin vraag 1: hoeveel schakelingen en welke duur moet ik de evohome instellen? Heeft iemand enig idee?
Vraag 2: heeft iemand ervaring(en) met koelen ? Krijg je dan condens ondr de radiator of water op de vloer?
Vraag 3: heeft iemand al ervaring met de EHVH08S23E9W (230L) model?
Vraag 4: Min leverancier zegt dat een buffervat van 50L bij vv voldoende is, ik heb echter overproductie zonnenstroom van ongeveer 2500Kwh en wil die zoveel mogelijk benutten door overdag met SGR (eebus die pas per juli 2023 komt bij Daikin) in te zetten om zoveel mogelijk warmte overdag te produceren met mijn goedkope stroom.

Alvast bedankt voor iedere suggestie.
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Je wil een WP op zeer lage temperatuur draaien.

Hogere temperatuur = minder efficient.

Buffervat van 30 naar 35 brengen kost de Daikin op minimum vermogen rond de 20 minuten.
Dat doet dus niet veel bijzonders in je plan...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.