Online data en persoonsgegevens beschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrivacyResearch
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-05-2023
Hi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of en hoe andere mensen hun persoonlijke data en persoonsgegevens online proberen te beschermen.

- Doen mensen dat?
- Wat hoop je te bereiken? Wanneer zijn jullie tevreden?
- En op welke manieren doen jullie dit?

Zelf vind ik het lastig. Vrienden en familie overtuigen om over te stappen naar telegram is onmogelijk en ik mis dingen nu ik niet meer op social zit. En het is een dag taak om mijn data spoor zo klein mogelijk te houden en te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
20-80 regel toepassen :)

Gebruik geen socials, alleen als noodzakelijk is.
(Ik heb een WhatsApp account voor het werk, daarnaast alleen signal. Gebruik een negatief nieuwsbericht over whatsapp om familie en vrienden een alternatief te adviseren).

Gebruik een adblocker/pihole/brave webbrowser.

Maak geen accounts aan op allerlei websites, gebruik als dat toch moet bij voorkeur niet je echte naam, houdt een lijst bij, zodat je na verloop van tijd als je een site niet meer gebruikt een verwijderverzoek kunt indienen.

Gebruik bij fysieke winkels geen klantenkaart.

Bekijk ook je dns server, je hoeft geen Google te gebruiken, in zelf gebruik quad9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DONDON
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-03-2023
Voor mijn emailaccounts heb ik ooit https://www.saymine.com/ gebruikt. Deze scant je inbox en stuurt dan automatisch een mail naar de bedrijven waarbij jij je account wilt opzeggen.

Adblockers werken naar mijn idee goed genoeg. Ik heb nu ook een wachtwoordenkluis maar twijfel aan de kwaliteit van wachtwoordenkluizen in het algemeen. Iemand tips voor dit soort software selectie? Lastpass heeft bijvoorbeeld recent een beveiligingsincident gehad waarbij er toegang was verkregen door een derde partij tot de server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!
PrivacyResearch schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:49:
- Doen mensen dat?
- Wat hoop je te bereiken? Wanneer zijn jullie tevreden?
- En op welke manieren doen jullie dit?
Ik verwacht -zeker als het voor een onderzoek is- veel meer eigen inbreng als start.

En in dit geval lijkt het nog commercieel ook, ik sluit dit topic dan ook maar. Kan je via DM aangeven wat het uiteindelijke doel is?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.