Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Vertommen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:34
Ik heb een ASRock B650M PG Riptide moederbord. Ik kwam pas volgende versie nummer tegen voor een ASRock bios: 1.18.AS04

Ondertussen is er weer een nieuwere versie beschikbaar: 1.18

De vorige versie(1.18.AS04) staat ondertussen niet meer tussen de bios versies op de moederbord bios download pagina.

Weet iemand waar de AS voor staat in de bios versie nummer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:14
AS verie's zijn beta, daarna worden ze gereleased.

Wat de afkorting precies inhoud, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 20:22
^ Dat dus. Dit geldt trouwens wel voor meer fabrikanten. Bij Gigabyte is dan F5 of F6 bijvoorbeeld een stabiele BIOS, en F5b of F6a een beta. Dat verklaart dan ook waarom ze later weer verdwijnen.

Als je geen tech wizard bent zou ik het vooral lekker bij de release versies houden, zo'n beta heeft natuurlijk weleens wat.

[ Voor 44% gewijzigd door SunsetSundae op 06-03-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Vertommen
Ik had mijn bios al geupdate naar 1.18.AS04, maar had eigenlijk niet door dat dat een beta versie was. Misschien stond dat er wel bij en heb ik er naast gekeken.

Nadien heb ik een paar bluescreens gehad. Nu had ik wel in de bios mijn RAM configuratie op aggressive gezet, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn. Ik heb dat al terug op default gezet en voorlopig heb ik geen bluescreens meer gehad.

Maar als er dus nu een beta bios versie op mijn pc staat en de definitieve versie hiervan is ondertussen beschikbaar zal ik die definitieve versie er maar eens opflashen.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:14
Hou het inderdaad bij gereleasede versies, beta's kunnen nog wel eens verkeerd uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Vertommen
Bon, versie 1.18 is erop geflashed nu. Nu blijf ik er af. Een bios flashen blijft toch altijd een beetje eng.
Pagina: 1