Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
na 7 jaar begint mijn oude gtx 960 toch wat kuren te vertonen en ben ik aan het uitkijken naar nieuwe zaken. De PC werkt nog en ik zou kunnen overwegen om enkel een recentere videokaart te plaatsen (en evt. voeding), maar mijn wederhelft is niet zo gelukkig met nzxt H440 die ik momenteel heb.
Ik zou liefst een itx systeem installeren op bij bureau voor dagelijks gebruik en occassioneel gamen (1080p, vooral rpg, strategy, ...)
Als alternatief zou ik ook nog een nuc (of gelijkaardige mini-pc's) overwegen
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 1500 euro, incl. OS, maar zonder randapparatuur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst zo klein mogelijk en als het kan zo zuinig mogelijk.
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
ik heb zelf al een lijstje samengesteld, maar het is alweer 7 jaar geleden dat ik nog een pc gebouwd heb en ik volg het niet altijd van zo dichtbij. Dus had ik graag nog wat advies of de combinatie technisch wel haalbaar is en of er zaken verbeterd kunnen worden.
na 7 jaar begint mijn oude gtx 960 toch wat kuren te vertonen en ben ik aan het uitkijken naar nieuwe zaken. De PC werkt nog en ik zou kunnen overwegen om enkel een recentere videokaart te plaatsen (en evt. voeding), maar mijn wederhelft is niet zo gelukkig met nzxt H440 die ik momenteel heb.
Ik zou liefst een itx systeem installeren op bij bureau voor dagelijks gebruik en occassioneel gamen (1080p, vooral rpg, strategy, ...)
Als alternatief zou ik ook nog een nuc (of gelijkaardige mini-pc's) overwegen
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 1500 euro, incl. OS, maar zonder randapparatuur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst zo klein mogelijk en als het kan zo zuinig mogelijk.
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
ik heb zelf al een lijstje samengesteld, maar het is alweer 7 jaar geleden dat ik nog een pc gebouwd heb en ik volg het niet altijd van zo dichtbij. Dus had ik graag nog wat advies of de combinatie technisch wel haalbaar is en of er zaken verbeterd kunnen worden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 137,85 | € 137,85 |
| 1 | Moederborden | ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax | € 194,90 | € 194,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition | € 351,- | € 351,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li A4-H2O (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 129,- | € 129,- |
| 2 | Ventilatoren | Noctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm | € 29,45 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 SFX Gold | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 99,53 | € 99,53 |
| Totaal | € 1.344,58 | |||