Hallo,
Het is weer zover, na +/- 6 jaar met mijn oude game pc te hebben gegamed is het tijd voor een nieuwe.
Via deze weg wil ik om hulp vragen om mij te helpen met een snelle en betrouwbare game pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden om mee te gamen.
De games die ik op dit moment speel zijn Rust, Dayz, Pubg en Sons of the forest. Ik koop regelmatig nieuwe games dus het is wel de bedoeling dat ik toekomstige games over 5 jaar ook nog op een leuke setting kan spelen.
Graag zou ik 2 schermen willen gebruiken, 1 voor games en dan ander voor discord of streams kijken.
Ik ben in het bezit van de volgende schermen:
Waarbij het de bedoeling wordt om het asus scherm te vervangen voor een 1440 165hz scherm.
Ik hoop vooral weer 5 a 6 jaar met het systeem vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van max €2500, als het voor minder kan is het altijd fijn.
Graag bestel ik alles bij dezelfde leverancier ivm laten assembleren, hierin heb ik geen ervaring en vindt dit te spannend om hier zelf aan te beginnen voor zo'n bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven vermeld neem ik voor nu beide schermen mee. Ook neem ik de volgende hdd en ssd's mee:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem om weer een aantal jaren mee te gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, hiervoor heb ik intel gehad maar sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen energie slurpend systeem en zou anderen wel via de headset willen verstaan dus geen overdreven geluid van het systeem.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, heb hier geen verstand van dus ga er ook niet aan beginnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal topics gevolgd op tweakers en heb daar een lijstje van gemaakt.
Ben daarom ook benieuwd of de onderdelen passen en ook met elkaar kunnen samenwerken om er een snelle game pc mee te laten maken.
Het is weer zover, na +/- 6 jaar met mijn oude game pc te hebben gegamed is het tijd voor een nieuwe.
Via deze weg wil ik om hulp vragen om mij te helpen met een snelle en betrouwbare game pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden om mee te gamen.
De games die ik op dit moment speel zijn Rust, Dayz, Pubg en Sons of the forest. Ik koop regelmatig nieuwe games dus het is wel de bedoeling dat ik toekomstige games over 5 jaar ook nog op een leuke setting kan spelen.
Graag zou ik 2 schermen willen gebruiken, 1 voor games en dan ander voor discord of streams kijken.
Ik ben in het bezit van de volgende schermen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Monitoren | Philips 276E8VJSB Zwart | € 275,35 | € 275,35 |
| Totaal | € 474,35 | |||
Waarbij het de bedoeling wordt om het asus scherm te vervangen voor een 1440 165hz scherm.
Ik hoop vooral weer 5 a 6 jaar met het systeem vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van max €2500, als het voor minder kan is het altijd fijn.
Graag bestel ik alles bij dezelfde leverancier ivm laten assembleren, hierin heb ik geen ervaring en vindt dit te spannend om hier zelf aan te beginnen voor zo'n bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven vermeld neem ik voor nu beide schermen mee. Ook neem ik de volgende hdd en ssd's mee:
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 129,- | € 129,- |
| Totaal | € 189,- | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem om weer een aantal jaren mee te gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, hiervoor heb ik intel gehad maar sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen energie slurpend systeem en zou anderen wel via de headset willen verstaan dus geen overdreven geluid van het systeem.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, heb hier geen verstand van dus ga er ook niet aan beginnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal topics gevolgd op tweakers en heb daar een lijstje van gemaakt.
Ben daarom ook benieuwd of de onderdelen passen en ook met elkaar kunnen samenwerken om er een snelle game pc mee te laten maken.
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 223,85 | € 223,85 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 OC | € 939,- | € 939,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 54,40 | € 54,40 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-5600J2834F16GX2-TZ5N | € 198,03 | € 198,03 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 116,42 | € 116,42 |
| Totaal | € 1.939,70 | |||
/f/image/rB94M3CfE0cs9VOGgy5SU8AS.png?f=fotoalbum_large)