Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebrum
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-02 15:33
Goede dag,
Ik ben een de laatste der Mohicanen denk ik. Ik heb nl nog een BlackBerry Key2. De ABNAMRO stopt per 1 april met internet bankieren op de android versie (8.1) waar hij op draait (kan niet geupdate meer worden) en ik moet dus over op een andere tel. Ik heb mijn oog nu laten vallen op de Samsung A52s (wil graag nog een audio jack).

Er zijn op internet vele tutorials om data/apps/contacten/media/accounts etc. over te zetten van de ene naar de andere telefoon. Blackberry is echter inmiddels zo'n vreemde eend in de bijt dat ik daar niets over kan vinden.
Is er iemand die dit recentelijk zelf misschien gedaan heeft en een tip heeft? Samsung raadt aan om smartswitch op de laptop te installeren en die als interface te gebruiken. Ik denk dat ik die app ook gebruikt heb om lang geleden van een samsung terug te gaan naar de Blackberry maar dat is al vele jaren geleden en mijn ervaring was geloof ik niet top (nog best veel data/apps die niet overgezet werden). Ieder advies is welkom.

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 14:13
Makkelijkste methode is via een cloud oplossing. Ik zou het niet via een tool doen ivm de enorme versieverschillen, dat gaat hoogstwaarschijnlijk problemen opgeven en zal ook niet getest zijn om van Android 8 in een keer naar 12 of 13 te gaan.
Ze je A52s aan, update alles, en zet de spullen handmatig terug via cloud diensten zoals:

Op de BB migreer je contacten naar Google (of Microsoft, of), die synchroniseert ze naar de online omgeving, en op je nieuwe telefoon synchroniseert die ze weer uit die online omgeving, en zo heb je ze ook veilig ingeval je telefoon kwijt of kapot gaat.
Idem foto's, sync met Google Photo's, Onedrive, Dropbox, etc., en dan kun je ze op je nieuwe toestel ook weer terug synchroniseren.
Whatsapp, maakt zijn eigen backup, even controleren in de instellingen dat dat gebeurt is en kun je dan op de nieuwe telefoon ook weer terugzetten.

Alle overige apps hebben waarschijnlijk geen data of zijn al gesynchroniseerd met een cloud dienst. Dus haal die op uit de Play store, inloggen of activeren, en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebrum
Dank swhnld,

Goed punt van die uiteenlopende android versies. Ik ga een overzicht van alle apps en clouds maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:18

DarkSide

theres no place like ::1

Maar hoe heb je nu e.e.a. ingericht dan.
Heb je je contacten alleen lokaal staan. En hoe wil je die dan restoren als je BB stuk zou gaan.

Wil je ook echt je apps/games met data overzetten? Dat gaat in veel gevallen niet.

Contacten kan je het beste idd via Google. MSFT laten lopen idd.
Dan zijn ze ook altijd up to date, mocht je een reset van je telefoon moeten doen, raak je niets kwijt.

Foto's ook. Ik gebruik Google photos daarvoor. Geen zorgen als ik mijn telefoon reset. Heb alles wat belangrijk is dan nog in de cloud.

Whatsapp idd dagelijks back-uppen. Gaat automatisch.
En dan kan je op je nieuwe telefoon alle chats gewoon restoren.

Savegames gaat vaak lastig. Niet alle games slaan je progressie op in de cloud.
Soms hebben die data lokaal staan. Dit zou je per game moeten uitzoeken of het mogelijk is.

Media kan je naar onedrive/google drive zetten.
Of je telefoon koppelen aan je PC.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:57
Kan je op je Blackberry nog Samsung SmartSwitch installeren? Deze app werkt alleen voor switchen naar een Samsung telefoon maar naar mijn ervaring werkt hij dan wel erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebrum
Dank voor al jullie inzichten.
Ik heb het gedeeltelijk via google cloud, via de whatsapp backup via google drive en met smartswitch van samsung voor elkaar gekregen.
Je bent wel meteen uitgelogd bij alle apps, dus ik ben al 2 dagen bezig met weer in te loggen.

Hopelijk gaat de transitie volgende keer beter als ik niet meer van zo'n oud en "uitgestorven" telefoon als de Blackberry kom. Toegegeven, ik mis hem nu al, ik het het toch altijd een hele fijne telefoon gevonden.
Pagina: 1