Zit ik op de goede weg met aankoop NAS DS220+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekes
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-03-2023
Hallo allen,

ik heb uren youtube filmpjes en tutorials bekeken en ook hier op tweakers diverse topics doorgenomen. Ik ben best ver maar wil graag van jullie een advies of tip vragen of ik echt op de goede weg zit vwb setup en aankoop/
...

Ik heb een synology DS220+ met 2 x 4TB Seagate Ironwolf NAS op het oog.

...

Mijn doel: verzamelen van alle prive en familie media op een punt, gemakkelijk toegankelijk, niet in diverse clouds hoeven te werken zoals google of amazon (zowel van mij als vriendin en kids). Af en toe een film afspelen (hoeft niet in 4K ofzo). Graag wil ik een back-up foto's/video's van telefoons en tablets op een schijf maken, zodat ik die weer echt kan back-uppen voordat ik ze wis van de telefoon/tablet.

Mijn situatie nu: Ik heb nu twee losse USB HD's en een oude laptop waar overal foto's rondzwerven die ik amper bekijk omdat dit via de laptop moet, ze zitten ook allen bijna aan hun max v.w.b. capaciteit. Daarnaast heb ik wat films (vroeger via een mede8er MED500X afgespeeld) die ik graag weer "gemakkelijker" aanspreek en naar de TV wil streamen. Daarnaast ook nog muziek die ik graag zou willen afspelen (die MP3 collectie van vroeger) en een IP camera die ik graag op een NAS wil aansluiten.

Mijn niveau: volledig nieuw in NAS land, ok ik heb ervan gehoord en iedereen is lyrisch maar ik wil nu ook over stappen.

Mijn idee: ik wil een NAS DS220+ aankopen. Ik wil graag alle media centraal benaderen, organiseren en dit op een veilige manier en niet verspreid over diverse hardware of Cloud. Momenteel heb ik en mijn vriendin elk individueel een zeg 500GB aan foto's en videos bij elkaar geschoten in ons leventje. Graag wil ik van de centrale NAS dan weer een backup.

Ben ik op de goede weg als ik de DS220+ als muziek, foto, film collectie en backup (of synchronisatie hoe dit dan ook heet) en IP camera en straks vast nog wel meer functionaliteiten als ik ermee bekend raak gebruik? Dan wil ik graag van de belangrijke foto's nog een backup maken op twee losse USB HD's.

Mijn concrete vragen:

1) is mijn setup OK voor wat ik ermee wil en groei naar de toekomst voor data en mogelijkheden

2) Moet ik een RAID 1 setup gebruiken als ik ook nog een losse Backup maak van de videos en fotos? Lees; de muziek en films zijn weer te downloaden of te streamen op andere kanalen, maar mn persoonlijke fotos en videos zijn het belangrijkst. Zo voldoe ik aan de 3-2-1? Dus dan wil ik graag een backup op de twee losse USB HD's maken

3) Hoe maak ik het beste een dagelijke kopie of wekelijks naar de losse HD's, kan je die aan de NAS koppelen of zet ik dan de laptop elke week op een vast tijdstip aan?

4) Vanaf Android of IOS kan ik via Synology photo app een download naar de NAS Maken (elke avond?)

Alvast heel veel dank voor jullie tijd en meelezen en hopelijk ook advies of ik juist zit.

Dank!

Andre

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Je NAS is een beetje overkill op de toepassingen die je hebt. Je kan met een gewone DS223 ook hetzelfde doen en hou je nog geld over. Ik zou de plus versie nemen als je ook docker containers gaat draaien.

Zelf heb ik geen ervaring met Android, maar het backupen vanuit iOS is gewoon ruk. Das meer nadeel van Apple/iphone dan van synology. De DS file app moet actief op de achtergrond open staan om een synchronisatie te laten plaatsvinden. En zelfs dan doet hij het af en toe niet. Maar goed, af en toe de app openen en het loop allemaal weer.

Let wel op dat Synology photo app goed is, maar het overtreft niet de iOS foto app. Je kan bijvoorbeeld niet zoeken in foto's op woorden als "eten", "zee", "taart", etc.

Met en RAID setup maak je NOOIT een backup! Backup is iets heel anders dan een RAID opstelling. Als je een backup wilt dan moet je toch naar andere alternatieven zoeken. Ik stuur elke avond mijn synology data naar mijn ouders (die ook een synology hebben). Dat werkt perfect en de backup software is extreem goed van synology.

Software voor webcam is ook goed! Werkt allemaal zeer prettig op een synology.

Overal is synology een nobrainer. De software is extreem goed. Enige wat je dus af moet vragen is of de +-versie het extra geld voor je waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 15:30
Persoonlijk zou ik geen drie jaar oud model kopen.
Die DS220+ krijgt drie jaar minder lang ondersteuning en nieuwe DSM versies dan een DS223.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekes
@grote_oever dankje! Idd wil ik eerst een backup naar mn twee USB HD's maken. Ik denk dat een RAID 1 setup niet hoeft aangezien ik best een paar dagen zonder streamen kan en in het ergste geval mijn fotos en videos up een USB HD staan? Dus dan naar SHR of toch beter RAID 1? Voor de toekomst is het ideaal als mijn maatje ook een Synology heeft, kunnen we backuppen naar elkaar. Dit is ook naar de toekomst toe het idee en vandaar ook de wat grotere capaciteit. Daarnaast mss in de toekomst met nieuwe TV wel wat zwaardere films streamen?

Ik zie dat een DS223 Euro 276 kost en een DS220+ Euro 316. Vandaar was ik voor de DS220+ gegeaan...

Heel erg bedankt voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Drekes schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:27:
1) is mijn setup OK voor wat ik ermee wil en groei naar de toekomst voor data en mogelijkheden
Ik heb zelf een DS218play en zou achteraf willen dat ik een model had gekozen waar ik wél Docker in kan draaien. Daarnaast: 4 TB klinkt anno 2023 met toekomstbestendigheid een beetje krap in mijn oren, maar dat kun jij natuurlijk zelf beter beoordelen dan ik :)
2) Moet ik een RAID 1 setup gebruiken als ik ook nog een losse Backup maak van de videos en fotos? Lees de muziek en films zijn weer te downloaden of te streamen op andere kanalen, maar mn persoonlijke fotos en videos zijn het belangrijkst. Zo voldoe ik aan de 3-2-1? Dus dan wil ik graag een backup op de twee losse USB HD's maken
Je kunt ook een compromis nemen: de belangrijkste dingen op een cloudserver/HDD backuppen en de makkelijk stream/downloadbare dingen niet backuppen.
3) Hoe maak ik het beste een dagelijke kopie of wekelijks naar de losse HD's, kan je die aan de NAS koppelen of zet ik dan de laptop elke week op een vast tijdstip aan?
Dat kun je makkelijk automatiseren, de Synology software werkt (naar mijn mening) prima en overzichtelijk. Je kunt ook automatisch op gezette tijden naar een cloudprovider synchroniseren bijvoorbeeld. Zo gebruik ik bijvoorbeeld Backblaze, maar je er is een hele lijst van mogelijke externe cloudoplossingen die naadloos werken met de backupfunctie van Synology.
4) Vanaf Android of IOS kan ik via Synology photo app een download naar de NAS Maken (elke avond?)
De Android Photos app werkt "OK", maar niet zo goed als Google Photos zelf. Maar het kan zeker wel, en ook automatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:24
[..]

[.]]
Ikzelf gebruik een DS212+ voor automatische backup van de Android telefoons van mijn vrouw en die van mij.
Hiervoor gebruik ik Resillio Sync op de NAS en de telefoon.
Je installeert op de NAS (uit de Synology store) de Resillio Sync app: https://www.synology.com/...nc?os_ver=7.1&search=sync

Dit doe je ook voor je telefoon in de Google Play store: https://play.google.com/s....resilio.sync&hl=nl&gl=US

Dan volg je de handleidingen en koppel je de telefoon aan je NAS via de app.
Zodra je telefoon in Wifi bereik komt worden direct de nieuwste foto's geupload (je kan zelf kiezen welke folders je wilt syncroniseren)

Qua backup:
Bij mijn schoonouders heb ik nog eenzelfde NAS staan (DS212j oud beestje maar doet het nog prima) waar ik 1x per maand een backup naar toe schrijf. Dit doe ik door een folder te syncroniseren (via Cloud Station van Synology, daarmee koppel je gemakkelijk 2 NAS systemen aan elkaar) met die andere NAS.
Daarnaast maak ik op dat moment (dus 1x per maand) een backup op een externe HDD van de foto's van afgelopen maand.

Dus Sync upload foto's van mijn telefoon naar de NAS
1x per maand pak ik al de foto's van afgelopen maand op en kopieer ik deze naar een losse folder met de naam van de maand)
Die folder zet ik vervolgens in de Cloud Station folder, waardoor deze automatisch gekopieerd wordt naar de andere NAS.
Diezelfde folder kopieer ik vervolgens ook naar een externe harderschijf.

Op die manier houd ik minimaal de 3-2-1 backup strategie vast.
https://www.seagate.com/n...-a-3-2-1-backup-strategy/
(waarvan menigeen ook weer vind dat deze achterhaald is.. maar ik vind het prima)

Ik heb mijn fotos dan op mijn telefoon, mijn lokale NAS, mijn externe NAS en een losse backup schijf in huis.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekes
@TMDC Euhm Dockers, help ;)? Je bedoelt 2 HD's di in de NAS kunnen?

Ik wil er 2x 4TB inzetten. Eigenlijk hebben mijn vriendin en ik samen een 1 TB aan fotos en videos verzameld, we zijn rond de 40, dus ik denk dat 8TB wel even duurt. En anders gaat deze NAS tzt als backup fungeren voor een nieuwe NAS :)...

Aangezien ik die 1 TB aan fotos even extra op USB HD's wil backuppen of evt toch naar cloud, kan de NAS op SHR draaien, dus kan ik de volle 8 TB benutten (ok of 7,2 oid). Ik heb wel eea over die RAID 1 gelezen maar dat heeft voor mijn situatie niet veel nut? Ook als iets op schijf 1 corrupt raakt en schijf 2 dat dan vrolijk mee kopieert?

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drekes
@DonJunior Thanks, leuke tips. Ik heb nu 3 losse USB HD's en mn fotos staan dus op de laptop, 3 USB HD's waarvan er een bij mn ouders ligt (maar die wordt dus niet heel vaak geupdated). Ik ben dus wel vatbaar voor natuurrampen, nu ben ik daar niet zo bang voor, maar je slaat je wel voor de kop als je alles kwijt bent en dit makkelijk had kunnen ondervangen.

Daarnaast denk ik dat als ik de NAS eenmaal gebruik en me er verder in verdiep en leer, dat je er steeds meer mee gaat doen.. Leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:07

D4NG3R

kiwi

:)

Drekes schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:09:
@TMDC Euhm Dockers, help ;)? Je bedoelt 2 HD's di in de NAS kunnen?
Wikipedia: Docker (software)

Zie het als apps welke afgeschermd zijn van het besturingssysteem en elkaar. ;)
Ik wil er 2x 4TB inzetten. Eigenlijk hebben mijn vriendin en ik samen een 1 TB aan fotos en videos verzameld, we zijn rond de 40, dus ik denk dat 8TB wel even duurt.
Houd er rekening mee dat de 'luxe' van (te) veel ruimte vaak ook gaat benutten door en veel rommel op te zetten.

" Waarom de mooie plaatjes er tussenuit zoeken? Heb toch zat ruimte! 8) "

Bijna iedereen is er van overtuigt wel braaf te blijven filteren, bijna niemand doet het ook daadwerkelijk. :P
dus kan ik de volle 8 TB benutten (ok of 7,2 oid).
8TB, ofwel ~7.27TiB.
Ik heb wel eea over die RAID 1 gelezen maar dat heeft voor mijn situatie niet veel nut? Ook als iets op schijf 1 corrupt raakt en schijf 2 dat dan vrolijk mee kopieert?
RAID1 zorgt voor redundantie en verhoogt daarmee de availability wanneer een schijf uitvalt. En ja; als er rommel naar de array wordt geschreven komt die rommel op beide schijven terecht. Data welke reeds op de array staat raakt niet zomaar corrupt op beide schijven. RAID1 doet eigenlijk niks met validatie van de data, er wordt enkel gechecked of de schijven gemarkeerd moeten worden als failed of niet.

Voor jouw toepassing heb je er waarschijnlijk geen drol aan.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2023 14:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekes
@D4NG3R ja dat dockers zegt me zelfs met die omachrijving van wikipedia nog niets, gewoon chill dat het kan zeg ik dan maar 😂..

Eens over die Raid 1, dat wordt gewoon veel verzamelen en een SHR setup creeeren… thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
In een docker kun je bijv. Adguard Home draaien. En meer van dat soort dingen. Voor mij echt wel een eis.

Ik snap het sentiment van anderen om niet voor een 3 jaar oud model te gaan. Ik snap niet zo goed waarom er nog geen plus variant van de 223 is. Daar zit ik op te wachten. De niet plus mogen ze van mij echt ergens stoppen waar de zon niet schijnt. Die docker containers zijn echt wel de moeite waard voor diverse taken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 15:30
@PageFault
Docker is voor jouw misschien een must maar echt niet voor iedereen.

En TS heeft duidelijk omschreven wat hij met zijn Nas wil doen en daar heeft hij geen Docker voor nodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Drekes

2) Moet ik een RAID 1 setup gebruiken als ik ook nog een losse Backup maak van de videos en fotos? Lees; de muziek en films zijn weer te downloaden of te streamen op andere kanalen, maar mn persoonlijke fotos en videos zijn het belangrijkst. Zo voldoe ik aan de 3-2-1? Dus dan wil ik graag een backup op de twee losse USB HD's maken

1. Lijkt me Prima, ik zou alleen wel kijken of ik de 220+ voor een leuke prijs kan vinden.
  2. Ik zou gewoon SHR gebruiken https://www.synology.com/...ID_calculator?hdds=4%20TB|4%20TB en handmatig backuppen doe ik niet meer
  3. Neem een cloud back up abonnement op bijvoorbeeld https://c2.synology.com/nl-nl/pricing/storage gebruik dan vervolgens Hyper Backup eventueel i.c.m. Synology Drive op al je Computers om alles synchroon te houden
  4. Foto's genomen met de iPhones laat ik gewoon in iCloud staan, kost amper wat en is handigst qua backup/sync https://support.apple.com/nl-nl/HT201238.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Ben(V) schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:18:
@PageFault
Docker is voor jouw misschien een must maar echt niet voor iedereen.

En TS heeft duidelijk omschreven wat hij met zijn Nas wil doen en daar heeft hij geen Docker voor nodig.
Voor mij was het ook geen must en nu kan ik een andere NAS gaan kopen....

Ik vond de opmerking van andere reageerders wel handig, dat ze hem even duiden op wat wel en niet kan. Kan hij z'n keuze daar op aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:18
Zoals anderen al aangeven zou ik inderdaad ook voor de nieuwe DS223 gaan in verband met langere (firmware / software) support. De plus + serie kent meer features maar ga even na of je die daadwerkelijk gaat gebruiken? Ga je docker gebruiken voor zaken als Home Automation of Pi hole dan is de plus serie te overwegen.

1. Datagroei, je geeft aan op dit moment 500 + 500 GB te hebben, dat lijkt mij 4 TB in beginsel voldoende. Even afhankelijk van de hoeveelheid films die je wilt downloaden. De kosten voor 6 of 8 TB schijven zijn over het algemeen te overzien.

2. RAID staat voor robuuste opslag, dit zou ik zeker doen. Dit houdt in dat uitval van een harde schijf niet meteen uitval van de NAS betekend. Maar let op, RAID is geen backup!

3a. Op mijn laptop gebruik ik Synology Drive voor een realtime geversioneerde synchronisatie van mijn bestanden.

3b. Afhankelijk van hoe belangrijk jij je data vindt zou ik een dubbele backup van de NAS aanraden. In mijn geval heb ik een externe USB-schijf aan de NAS hangen voor een lokale geversioneerde backup. Daarnaast gebruik ik een cloud dienst voor een geversioneerde remote backup. Gedownloade films en dergelijk neem ik niet mee in deze backups, die kun je immers weer gemakkelijk van het internet halen. Ik gebruik zelf Synology C2 voor de remote backup maar er zijn veel verschillende mogelijkheden en aanbieders voor zo’n backup. Voor de databackup van de NAS gebruik je “Hyper Backup”, deze kun je gemakkelijk met één klik op de NAS installeren.

4. De Synology Photo App op je Android of iOS device kun je inderdaad instellen zodat deze in de nacht backups maakt. Ik heb het zelf ingesteld op realtime backup.

Mocht je op zoek zijn naar een bezuiniging dan kun je RAID laten vallen en zou je kunnen beginnen met één interne schijf. Mocht je dat willen dan kun je er later een tweede interne schijf bijplaatsen en er een RAID-set van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drekes
Ik wil allen hartelelijk danken voor jullie adviezen over de hardware en hoe jullie data synchroniseren en backups draaien. Zeer waardevol en behulpzaam en weer veel geleerd als newbee 🤓..

Ik stap nu in met de dss223 en dan 2x6tb… de langere ondersteuning is een goede tip, bij apple koop ik ook altijd de nieuwste die het langste meegaat. Daarnaast heb ik gekeken naar de dockers functionaliteit en dit lijkt me geniaal, maar voor iemand met basiskennis van computers zie ik mij geen commands typen/programmeren. Correct me if im wrong please.

De keuze voor synology is dan ook juist omdat het plug and play is en je met youtube voor zeker de basisfuncties hee ver komt.

Ik ga al jullie tips voor backups eerst uitvoeren en begin met de media en downloads te streamen. Zachtjes aan ga en wil ik vast steeds meer erbij pakken en wie weet zit ik over een paar jaar in de dockers commands 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
Drekes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:32:
Ik wil allen hartelelijk danken voor jullie adviezen over de hardware en hoe jullie data synchroniseren en backups draaien. Zeer waardevol en behulpzaam en weer veel geleerd als newbee 🤓..

Ik stap nu in met de dss223 en dan 2x6tb… de langere ondersteuning is een goede tip, bij apple koop ik ook altijd de nieuwste die het langste meegaat. Daarnaast heb ik gekeken naar de dockers functionaliteit en dit lijkt me geniaal, maar voor iemand met basiskennis van computers zie ik mij geen commands typen/programmeren. Correct me if im wrong please.

De keuze voor synology is dan ook juist omdat het plug and play is en je met youtube voor zeker de basisfuncties hee ver komt.

Ik ga al jullie tips voor backups eerst uitvoeren en begin met de media en downloads te streamen. Zachtjes aan ga en wil ik vast steeds meer erbij pakken en wie weet zit ik over een paar jaar in de dockers commands 😋
Qua docker zit je niet echt vast aan commando's. Vaultwarden als docker installeren kan gewoon via de GUI zoals hier beschreven staat:

https://drfrankenstein.co...-docker-on-a-synology-na/

Het gaat me even niet om de exacte content, meer een globale stappenplan wat niet echt rocketscience is.

Dat je voor 223 gaat, is logisch qua support. Het is wel eindig (ik zit op een ouwe doos die geen firmware meer krijgt). Ik hoop gewoon dat ze snel met de + komen, kan ik ook over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Drekes Let op dat de 223 een Realtek CPU heeft i.p.v. Intel bij de 220+

Dit is wel een ding met Plex en zo te zien heeft deze nog geen support.

Dat zou voor mij in ieder geval een dealbreker zijn aangezien je ook graag films e.d wilde afspelen op je tv.

https://nascompares.com/2...ynology-ds223-nas-review/

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 08-03-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 13:34
Even terug naar de functionele wens: opslag en backup, en ook een replica van data uitwisselen met een ander persoon (via Internet?).

Ik heb zelf een oudere NAS die nog altijd netjes de updates krijgt, daar heb ik bij Synology geen klagen over.

Mijn NAS is het verzamelpunt van alle data en images in ons netwerk. Maar ook een NAS kan stuk.
Ik heb dan ook eSATA en USB disken aan de NAS waarop ik 1 x per week een full backup op zet (HyperBackup taak).
Die disken gaan dan vervolgens naar een andere locatie. Zelfs in geval van brand heb ik mijn belangrijke data nog veilig staan. Disken zijn geformatteerd onder exFAT zodat ze ook op een Windows computer zijn te gebruiken (als je NAS stuk gaat).

Edit: exFAT geeft je de optie voor grote bestanden. Standaard is in DSM 7.x exFAT niet aangezet of beschikbaar. je kan dat wel eenvoudig als package installeren, zit daar gewoon in namelijk.
Als je dat gedaan hebt is exFAT ook meteen beschikbaar om je externe disken mee te formatteren :-) Geen reboot nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door reinier68 op 08-03-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekes
@Greatsword die heb ik nergens eerder gelezen… geeft flink te denken… multimedia streamen is wel een van mijn core bezigheden 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Drekes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:43:
@Greatsword die heb ik nergens eerder gelezen… geeft flink te denken… multimedia streamen is wel een van mijn core bezigheden 😏
Daarom had ik ook geen bezwaar met je eerste optie van de 220+

Qua software support houdt dat ook echt niet in eens op en zelfs als je over 3 jaar bijvoorbeeld niet meer kan upgrade na DSM 8 of iets, blijft alle huidige funcitionalteit wel gewoon werken en krijg je vaak nog wel gewoon beveilingsupdates.

Tegen die tijd ben je misschien ook wel zo'n fan geworden van Synology dat je ook wel wilt upgraden naar een duurder/beter model en dan heeft je eerste aankoop ook niet zo heel veel gekost ;)

https://nascompares.com/2...s220-nas-hardware-review/

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 08-03-2023 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:07

D4NG3R

kiwi

:)

Drekes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:32:
Drekes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:43:
Als het doel is om media te serveren en binnen te hengelen zou ik toch echt sterk overwegen om een NAS te pakken met Docker ondersteuning. Zoals @Greatsword al aangeeft limiteer je jezelf op dat gebied akelig hard met de ARM varianten van Synology NASjes.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekes
Ds220+ met 2x6tb is draaiend. Zit nog veel te proberen en in te stellen, maar wat werkt het allemaal goed en fijn. Zeer gebruiksvriendelijk.

Heb nu een ding met plex. Ik vind mijn films niet, heb al uren gekeken naar hoe of wat. Ergens krijg ik plex niet zo ingesteld dat plex bij mn films kan. Ik heb alle mappen en gebruikers bekeken, maar vind nergens een optie dat ik toegang kan geven tot plex. Hebben jullie een idee hopelijk? Vind ook geen echte draadjes waar ik mijn probleem opgelost krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68nZ3QdlKVi3KWQw7ZjAt9ydgf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TQLBuArRPjwb5HHXhb6biTx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drekes
Zojuist opgelost… een “internal user” setting die toegang tot plex nodig had… je moet het maar weten ;)
Pagina: 1