M2 Windows 11 in combinatie met Visual Studio omgeving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zworez
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-11-2024
Beste Tweakers,

Voor mijn werk heb ik een Mac omgeving en een Windows omgeving nodig. Graag zou ik dit willen combineren doormiddel van Parallels op een nog aan te schaffen Macbook Pro met een M2.

Nu is mijn vraag: draaien applicaties zoals Visual Studio (applicaties tot aan .net 4.6) en MSSM 18 gewoon zoals het zou doen op een Windows computer met een Intel CPU? Ik ben bekend met het feit dat Windows recent pas support heeft uitgebracht voor ARM en dat hier limitaties aan zitten.

Ik heb helaas geen duidelijk antwoord op internet kunnen vinden, vandaar dat ik het hier probeer.

Alvast bedankt,
Sam

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Heb je dit (en de gelinkte paginas over gebruik op Macs) al doorgelezen: https://learn.microsoft.c.../2022/system-requirements ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

Soullie

Planeshift

even hier op inhaken, ik heb sinds kort een m2 air.
Ben er erg blij mee, maar wil ook windows erop draaien voor bepaalde toepassingen.

Hoe beinvloed dit batterylife, ik snap dat dit per applicatie verschilt, maar hoe zit dit met alleen paralells en een kale windows vraag ik me af.

Excuus als ik een topic hiermee kaap, maar ik vond bovenstaande vraag veel lijken op mijn eigen vraag.

Edit: ik zie dat Paralells een free trial van 2 weken heeft dus dat gaan we proberen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Soullie op 06-03-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Soullie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:29:
even hier op inhaken, ik heb sinds kort een m2 air.
Ben er erg blij mee, maar wil ook windows erop draaien voor bepaalde toepassingen.

Hoe beinvloed dit batterylife, ik snap dat dit per applicatie verschilt, maar hoe zit dit met alleen paralells en een kale windows vraag ik me af.

Excuus als ik een topic hiermee kaap, maar ik vond bovenstaande vraag veel lijken op mijn eigen vraag.

Edit: ik zie dat Paralells een free trial van 2 weken heeft dus dat gaan we proberen. :)
Je accuduur gaat er uiteraard van omlaag, omdat virtualiseren eenmaal systeembronnen kost (je moet immers 2 besturingssystemen in de lucht houden). Zolang je geen zware grafische toepassingen nodig hebt waar geen Mac versie van is, is Parallels prima.

I reject your reality and substitute my own