17" ryzen laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnabbor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07 11:32
Wat ga je met je laptop doen?
Geen echte bijzonderheden, Netflix, Youtube, wat games (gtav, formule1 2022, asseto corsa), maar ik wil wel genoeg achter de hand hebben als ik een keer een video wil bewerken of iets dergelijks en ik wil niet veel minder als huidige pc. (ryzen5 2600, rx570.8gb, 16gb ram, 3,5tb)

Wat is je budget?
max 1000 denk ik.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, echt een desktop vervanger. Wil alleen geen bureau in de woonkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk niet, ik heb wel een hoop voorkeuren. Ik heb alles ingevuld hier in de Pricewatch , maar wat ik wil is er niet voor dit budget dus moet ik concessies doen.
Maar welke?
Wat zouden jullie laten het eerst laten gaan in dit wensenlijstje of heb je andere aanbeveling?

[ Voor 29% gewijzigd door dnabbor op 06-03-2023 12:25 ]

Beste antwoord (via dnabbor op 06-03-2023 14:53)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
@dnabbor Ik zie een aantal dingen die je later zelf nog toe zou kunnen voegen of gewoon niet gebruiken. Je beperkt je te specifiek.
Touchscreen? Als dat er op zit, schakel het uit.
Ram en SSD/HDD grootte? Die kun je zelf nog toevoegen of vervangen voor wat anders. Als de laptop dusdanig goedkoop is, dan zou dat sowieso een optie kunnen zijn.
Aantal cores? Denk dat er niets meer is met minder dan 4 cores.
Beeldverhouding zou ik ook weg laten, je kunt altijd achteraf kijken of er wat raars uit komt. Mijn Surface Book 3 heeft ook een aparte verhouding zeg maar.
Ethernet aansluiting en 3.5mm aansluiting zou ik ook leeg houden. Mocht je dit gaan gebruiken, dan zijn daar USB-c adapter voor te krijgen. Klein, niet echt prijzig en dat geeft je wellicht meer keuze.
Bluetooth zit vaak in de wifi module, dus zou ik daar zelf niet op filteren is niet.

Ik heb wat puntjes weggeklikt waaronder ram en opslag. Dan komt er eigenlijk maar eentje naar boven welke nog 9 euro boven je budget is. Dat is de Lenovo Legion 5 17ach6. Voor 90 euro meer heb je een model met Ryzen 7 in plaats van 5. De enige waarvan ik zeg die is interessant, is een Acer Nitro, maar dat is omdat deze een hogere resolutie heeft dan 1080p. En als ik verder kijk een sneller GPU en nog wat voordelen, maar voor jouw gebruik is de Lenovo ook gewoon meer dan genoeg. De GPU van die Lenovo's zijn ook goed genoeg.
https://tweakers.net/pric.../1814204;1784486;1800232/
Vergelijking van de genoemde modellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@dnabbor Ik zie een aantal dingen die je later zelf nog toe zou kunnen voegen of gewoon niet gebruiken. Je beperkt je te specifiek.
Touchscreen? Als dat er op zit, schakel het uit.
Ram en SSD/HDD grootte? Die kun je zelf nog toevoegen of vervangen voor wat anders. Als de laptop dusdanig goedkoop is, dan zou dat sowieso een optie kunnen zijn.
Aantal cores? Denk dat er niets meer is met minder dan 4 cores.
Beeldverhouding zou ik ook weg laten, je kunt altijd achteraf kijken of er wat raars uit komt. Mijn Surface Book 3 heeft ook een aparte verhouding zeg maar.
Ethernet aansluiting en 3.5mm aansluiting zou ik ook leeg houden. Mocht je dit gaan gebruiken, dan zijn daar USB-c adapter voor te krijgen. Klein, niet echt prijzig en dat geeft je wellicht meer keuze.
Bluetooth zit vaak in de wifi module, dus zou ik daar zelf niet op filteren is niet.

Ik heb wat puntjes weggeklikt waaronder ram en opslag. Dan komt er eigenlijk maar eentje naar boven welke nog 9 euro boven je budget is. Dat is de Lenovo Legion 5 17ach6. Voor 90 euro meer heb je een model met Ryzen 7 in plaats van 5. De enige waarvan ik zeg die is interessant, is een Acer Nitro, maar dat is omdat deze een hogere resolutie heeft dan 1080p. En als ik verder kijk een sneller GPU en nog wat voordelen, maar voor jouw gebruik is de Lenovo ook gewoon meer dan genoeg. De GPU van die Lenovo's zijn ook goed genoeg.
https://tweakers.net/pric.../1814204;1784486;1800232/
Vergelijking van de genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnabbor
Bedankt, dat zijn wel sterke argumenten.
Ik heb mijn "wensenlijst" wat gematigd en dan is de legion 5 het enige resultaat. Het aanbod in 17 inch en ryzen is heel summier.

Het liefst had ik een 17" goed scherm met 1tb ssd en geen extra gpu. Ik heb begrepen dat de interne vega het prima doet en mijn vroegere ervaring met een extra gpu in laptops was dat ze altijd aan het blazen waren vandaar deze keus. Als ik verder kijk bij team blauw is er al echter wat meer keuze. Nog niet heel veel hoor, iedereen wil tegenwoordig kleiner en kleiner lijkt het.

Ik ga er nog even goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Die gpu's doen tegenwoordig niets als ze niet aangesproken worden. Dat is best goed geregeld. En je kunt ook instellen dat ze niet gebruikt worden verder.

Qua kano blauw is er ook zat te vinden en ook geen slechte keuze. Altijd een optie om naar te kijken.

Er zijn ook bedrijven waar je "custom" kunt laten bouwen. Wellicht dat dat wat is. Maar zal zeker duurder uitvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
@dnabbor Als je ook open staat voor 16"-laptops: De Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ARH7 (82SN00BLMH) met AMD Ryzen 7 6800HS, 16GB ram, 16" 2560x1600 IPS-scherm en 512GB SSD is nu €999 bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnabbor
Balance schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:41:
@dnabbor Als je ook open staat voor 16"-laptops: De Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ARH7 (82SN00BLMH) met AMD Ryzen 7 6800HS, 16GB ram, 16" 2560x1600 IPS-scherm en 512GB SSD is nu €999 bij Coolblue.
Bedankt,
Tja ik wil een iets groter scherm, daarom zoek ik op 17"
Maar ik heb begrepen dat 16 inch schermen 16:10 gebruiken en dat de breedte hetzelfde is als 15.6 en alleen iets hoger. En dat je bijvoorbeeld in netflix dan onder en boven een zwarte balk krijgt.
Pagina: 1