Garantie Stofzuiger AEG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-06 15:50
Goede dag,

Wij zitten met het volgende probleem, via Coolblue hebben we op 15 Maart 2021 een AEG QX9-1-P5IB stofzuiger gekocht (350 euro). Probleem is dat iedere 4 a 5 maanden de draaiborstel defect gaat. na 5 keer laten repareren heb ik hem nu weer opgestuurd voor reparatie.
Alleen de garantie is binnenkort afgelopen en ik kan je nu al zeggen dat ik ergens in augustus de draaiborstel waar defect gaat.

Reparatie ervan is duur en betekend eigenlijk dat ik de stofzuiger na dikke jaar 2 gewoon weg kan doen.

Wat kan ik als consument nu nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Wat gaat er precies kapot?

Een draaiborstel die defect gaat kan van alles betekenen. Draait de borstel niet meer? Komt dat door kapotte contactjes, of doordat de borstel zichzelf klemgedraaid heeft met haren? Of breken er stukken af?

Ik heb zelf helaas ook een aantal slechte ervaringen met dat soort borstels, maar ik heb nu een model met een extra borstel die de draaiborstel "schoonborstelt." Dat scheelt aanzienlijk in het vastlopen door haar en andere meuk.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zou geld terug vragen wegens het niet voldoen aan verwachtingen die je mag hebben.

Je hebt genoeg ervaring om te weten dat deze stofzuiger niet goed functioneert en dat reparatie niet voldoende werkt. Je moet er wel zeker van zijn dat het niet aan jouw gebruik ligt. Bijvoorbeeld gebruik op tapijt als de stofzuiger bedoeld is voor gladde vloeren.

@fopjurist weet misschien meer.

Ik zou het vervangen door een Miele sledestofzuiger zonder draaiende borstel. Minder sexy, maar het werkt beter en is krachtiger. Geen zorgen over verslechterende batterijen. Een duurder model is niet altijd beter, er kan soms wel meer aan kapot gaan.

Je mag bij een Miele stofzuiger wel rekenen op slijtagevervanging van o.a. de slang, handvat en borstels na jarenlang gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
bjornricardo33 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:27:

Wat kan ik als consument nu nog doen?
Accepteren dat merken 100% marketing zijn zolang er geen garantie tegenover meerprijs staat, en dus altijd voor de goedkoopste gaan binnen een garantiebracket en blij zijn met elke dag dat die het langer dan deze periode uithoudt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

mrmrmr schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:41:
Je hebt genoeg ervaring om te weten dat deze stofzuiger niet goed functioneert en dat reparatie niet voldoende werkt. Je moet er wel zeker van zijn dat het niet aan jouw gebruik ligt. Bijvoorbeeld gebruik op tapijt als de stofzuiger bedoeld is voor gladde vloeren.

Wat jij en Dido al zeggen: je moet meer weten over de oorzaak om hierover te oordelen. Misschien had TS elke maand de lange haren uit de borstel moeten plukken. Ik heb een handleiding van twee pagina's gevonden. Is dat de enige handleiding die is meegeleverd? Ik zie daarop wel wat pictogrammen waarop haren wegknipt worden, maar er staat niet dat je dat preventief moet doen omdat de stofzuiger anders kapot kan gaan. Het kan ook dat TS de stofzuiger niet op een normale manier heeft gebruikt. Misschien heeft hij een kapperszaak aan huis, tien husky's over de vloer, een huis van tweeduizend m², verzin het maar. Als daar allemaal geen sprake van is, is de de stofzuiger niet conform en zou ik een mailtje naar de verkoper sturen dat je elke vijf maanden de borstel hebt moeten vervangen, dat je dat niet had verwacht en dat het je elke keer tijd kost, en vragen of een nieuwe stofzuiger misschien een betere oplossing is. Als de verkoper zegt van niet, zou ik de koop ontbinden omdat de stofzuiger niet over de eigenschappen beschikt die je mocht verwachten, en reparatie of vervanging de problemen niet verhelpen. Je kunt het volledige aankoopbedrag dan terugvorderen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Dido schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:41:
Wat gaat er precies kapot?

Een draaiborstel die defect gaat kan van alles betekenen. Draait de borstel niet meer? Komt dat door kapotte contactjes, of doordat de borstel zichzelf klemgedraaid heeft met haren? Of breken er stukken af?

Ik heb zelf helaas ook een aantal slechte ervaringen met dat soort borstels, maar ik heb nu een model met een extra borstel die de draaiborstel "schoonborstelt." Dat scheelt aanzienlijk in het vastlopen door haar en andere meuk.
De borstel die hoort te draaien bij het stofzuigen :) :) deze draait helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
mrmrmr schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:41:
Ik zou geld terug vragen wegens het niet voldoen aan verwachtingen die je mag hebben.

Ik zou het vervangen door een Miele sledestofzuiger zonder draaiende borstel. Minder sexy, maar het werkt beter en is krachtiger. Geen zorgen over verslechterende batterijen. Een duurder model is niet altijd beter, er kan soms wel meer aan kapot gaan.

Je mag bij een Miele stofzuiger wel rekenen op slijtagevervanging van o.a. de slang, handvat en borstels na jarenlang gebruik.
Deze miele hebben we al 1e stofzuiger al meer dan 10 jaar :) maar AEG is meer als tussendoor / zolder gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
fopjurist schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:28:
[...]

Wat jij en Dido al zeggen: je moet meer weten over de oorzaak om hierover te oordelen. Misschien had TS elke maand de lange haren uit de borstel moeten plukken. Ik heb een handleiding van twee pagina's gevonden. Is dat de enige handleiding die is meegeleverd? Ik zie daarop wel wat pictogrammen waarop haren wegknipt worden, maar er staat niet dat je dat preventief moet doen omdat de stofzuiger anders kapot kan gaan. Het kan ook dat TS de stofzuiger niet op een normale manier heeft gebruikt. Misschien heeft hij een kapperszaak aan huis, tien husky's over de vloer, een huis van tweeduizend m², verzin het maar. Als daar allemaal geen sprake van is, is de de stofzuiger niet conform en zou ik een mailtje naar de verkoper sturen dat je elke vijf maanden de borstel hebt moeten vervangen, dat je dat niet had verwacht en dat het je elke keer tijd kost, en vragen of een nieuwe stofzuiger misschien een betere oplossing is. Als de verkoper zegt van niet, zou ik de koop ontbinden omdat de stofzuiger niet over de eigenschappen beschikt die je mocht verwachten, en reparatie of vervanging de problemen niet verhelpen. Je kunt het volledige aankoopbedrag dan terugvorderen.
Denk dat wij ideale stofzuiger woonkamer hebben geen tapijt / geen honden alleen regelmatig kruimels van de kids :)
alles vloervermaring op gladde keramische steen zonder voeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
vanuit Cooblue wordt gezegd dat ze de stofzuiger nog 1 keer maken hierna gaan ze iets anders bedenken.
Pagina: 1