Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• roelss1
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:53
Goedemorgen,

Wij willen i.v.m. de aanschaf van zonnepanelen de woonkamer gaan verwarmen met een airco. Zelf heb ik al het een en ander gelezen en is er een bedrijf langsgeweest voor een offerte. Het is me nog niet helemaal duidelijk welk model het beste past bij onze situatie, dus ik hoor graag jullie (onderbouwde :)) mening hierover!

Tussenwoning uit 2005 (HR++, goed geisoleerd).
te verwarmen ruimte: woonkamer + keuken (120m3).
Gasverbruik voor verwarmen: ongeveer 800m3 - temperatuur houden we met de CV op 18 graden.
In kantoor hebben we een MHI 3,5kw. MHI schijnt goede kwaliteit te zijn, dus willen we dat ook in de woonkamer.

Advies bedrijf X: MHI SRK50 ZS-W.

Ik twijfel zelf erg tussen 3,5 en 5,0 en tussen ZS-W en ZS-X model. En ik lees ook veel dat het minimum vermogen erg van belang is. Zit daar veel verschil in tussen de ZS-W en ZS-X?

Ik hoor graag jullie advies/mening! Thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door roelss1 op 06-03-2023 12:37 . Reden: extra info ]

Alle reacties

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 20:11
Als ik even snel de 40W/m3 aanhou kom ik op 4.8kW, lijkt mij prima
MHI is verder een prima product, de X is een wat duurder model en is wat groter en heeft net wat meer vermogen.
Het verwarmingsvermogen van de 35 en 50 is 4.3kW t.o.v. 5.8kW, de 35 zal het ook wel redden, zal enkel wat langer duren om de gewenste temperatuur te halen.

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:06
Ik kan niets zeggen over vermogen zelf, wel over t comfort, iig hoe ik het ervaar, slechts der dubbelcheck, ik ben maar een vreemde van t internet:

Ik vind 't persoonlijk waardeloos. De lucht is warm, alle dingen in de ruimte blijven koud. Droge handen, niet zo prettig voor m'n ogen (nou zit ik ook nog de hele dag achter een scherm).

Ongetwijfeld heb je comfort meegenomen in je beredenering, en mijn ervaring (bij twee verschillende bedrijven) is natuurlijk niet die van jou, maar als je er nog niet over nagedacht hebt, is het misschien verstandig om eens te ervaren.

En ik moet ook toegeven, in een goed geisoleerde ruimte, waar de dingen daadwerkelijk warm kunnen worden is het misschien net wel anders. En voor koelen werkt t prachtig.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn.C.V op 06-03-2023 11:59 ]

Complimentje?

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Martijn.C.V schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:58:
I
Ik vind 't persoonlijk waardeloos. De lucht is warm, alle dingen in de ruimte blijven koud. Droge handen, niet zo prettig voor m'n ogen (nou zit ik ook nog de hele dag achter een scherm).
Dan is het allemaal niet goed opgesteld en zijn er slechte machines gebruikt. Met een airco kun je zo lekker stoken als je wilt. De ruimte eerst iets laten opwarmen dan wordt de lucht uit de airco vanzelf koeler en krijg je een heerlijk binnenklimaat.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07
Martijn.C.V schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:58:

En ik moet ook toegeven, in een goed geisoleerde ruimte, waar de dingen daadwerkelijk warm kunnen worden is het misschien net wel anders. En voor koelen werkt t prachtig.
Over droge ogen, wat in de RV op dit moment? Hier is die namelijk 37% en gebruik vloer verwarming dus staat los van airco verwarming. In de ochtend start de RV met deze dagen rond 40% maar door oplopende temperatuur ( zonlicht in de kamer) daalt de RV. dat vinden mijn katten niet zo leuk wat het is elke keer een schok met hun neus..
Ik vind de RV hier nu ook aan de lage kant maar zonder bevochtiger is dat nu niet op te lossen.
In de zomer met koelen heb je waarschijnlijk ook droge ogen?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:06
The-Source schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:12:
[...]

Over droge ogen, wat in de RV op dit moment? Hier is die namelijk 37% en gebruik vloer verwarming dus staat los van airco verwarming. In de ochtend start de RV met deze dagen rond 40% maar door oplopende temperatuur ( zonlicht in de kamer) daalt de RV. dat vinden mijn katten niet zo leuk wat het is elke keer een schok met hun neus..
Ik vind de RV hier nu ook aan de lage kant maar zonder bevochtiger is dat nu niet op te lossen.
In de zomer met koelen heb je waarschijnlijk ook droge ogen?
Waar ik nu zit heb ik het probleem niet, en thuis is het met vloerverwarming/-koeling erg aangenaam :)

Complimentje?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:21
Bouwjaar 2005 tussenwoning, dus goed geïsoleerd en relatief weinig buitenoppervlak. 120 kuub dus ongeveer 50m².
Dan is 3,5kW echt meer dan zat, zeker niet voor de 5 kW gaan die is een stuk lomper en en heeft een hoger minimumvermogen.

• roelss1
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:53
Voor MHI 35ZS-W heb ik een aanbod gekregen voor 2100 en voor 35ZSX 2600. Ik neig naar de ZSW, wat denken jullie?
Pagina: 1