Youtube Premium delen gezin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 16:25

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Hierbij heb ik de volgende vraag en wellichtweten jullie hier het antwoord op.
Tijdens mijn studie (x aantal jaar geleden) verbleef ik in Duitsland. Hierbij heb ik toen der tijd een Youtube Premium account afgesloten omdat ik hier veel gebruik van maakte.

Nu woon ik weer in Nederland en wil mijn dochter ook gebruik laten maken van het gezin, maar op het moment als ik haar een uitnodiging stuur en ze wil deze accepteren krijgt ze de volgende melding:

Kan geen lid worden van gezinsgroep
Het lijkt erop dat je niet in hetzelfde land bent als degene die je heeft uitgenodigd.

Helaas kan ik nergens op internet terug vinden waar ik dan het land moet aanpassen of dergelijke. Want als ik kijk in mijn Google instellingen staat mijn thuis adres ingevuld bij persoonlijke informatie. Ook bij het account van mijn dochter heb ik het thuis adres ingevuld.

Hopelijk weten jullie in welke hoek ik die moet zoeken.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:32

g0tanks

Moderator CSA
Wellicht dat het abonnement opzeggen en opnieuw afsluiten (in Nederland, met Nederlandse betaalmethode) werkt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Probleem is dat ik dan alles kwijt raak, ik gebruik ook al jaren youtube music waarbij ik dus verschillende afspeellijsten heb etc en veel youtube filmpjes opgeslagen etc.

Dus dat wil ik eigenlijk vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Nee dit heb ik niet gedaan want heb geen Android apparatuur en op een iPhone zit volgens mij geen Google play store of dergelijke waar ik dat kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wel de hele pagina lezen he, er staan ook oplossingen bij voor in de browser. Daarnaast is de play store ook gewoon via het web te bezoeken: https://play.google.com/store/apps

Je zegt de boel in duitsland te hebben aangeschaft, heb je dat toen met een Duitse rekening gedaan? En zo ja, staat die dan toevallig nog bij je betaal profielen?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:32

g0tanks

Moderator CSA
nitrodesign schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:22:
Probleem is dat ik dan alles kwijt raak, ik gebruik ook al jaren youtube music waarbij ik dus verschillende afspeellijsten heb etc en veel youtube filmpjes opgeslagen etc.

Dus dat wil ik eigenlijk vermijden.
Opzeggen hoeft niet te betekenen dat per direct je abonnement wordt stopgezet. Als je voor het einde van de maand hernieuwt is er niks aan de hand lijkt mij.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
als je premium opzegt, dan raak je toch niet je afspeellijsten kwijt? althans, lijkt mij dat dat blijft bestaan om te blijven gebruiken maar wel met alle reclame er omheen, tussendoor en bovenop het afspelen.

disclaimer: dit is een aanname

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:55
We hadden dit issue ook voor iemand die verhuisde. Ik herinner mij niet meer exact wat we deden maar ergens in google play en dan settings kon je nog een extra scherm krijgen met instellingen voor land enzo, daar moest ook alle referenties naar het oude land worden verwijderd en NL worden toegevoegd (betaalmethodes denk ik).

eerst probeerden we via Google Account instellingen (taalinstellingen, locatie, ook betaalmethodes daar) maar dat werkte niet.. ook nog via pay.google.com gewijzigd (Adressen, betaalmethodes).. bleek dat Apps op Android een andere instellingenpagina met andere betaalmethodes (via Play Store te benaderen) gebruiken! Daar stond nog het oude land in..

Kan er niet bij komen via de web ui voor Google Account etc.. echt stom.

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 08-03-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:57

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Staat je adres onder https://pay.google.com -> Adressen misschien nog verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Topicstarter
Bij pay.google.com staat mijn huidige adres ingevuld en ook bij mijn dochter, dat heeft het probleem idd niet opgelost.

@DeTeraarist Destijds heb ik dat gedaan met mijn creditcard, waarbij ik tot op de dag van vandaag daar nog steeds de betalingen doe. Wat betreft die play store was mij niet echt duidelijk dat je daar ook via een browser naar toe kan gaan. Het is nu niet echt allemaal duidelijk uitgelegd in de wereld van Google :/.

@g0tanks Lijkt mij ook niet, maar ik ga het niet proberen of riskeren als het alternatief zoals "Ergens" het land aan te passen is de oplossing kan bieden, dan zou je zeggen dat het niet heel moeilijk hoeft te zijn.

Pagina: 1