Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Telefoon Realme GT NEO 5 1TB 240W.

Wat is je budget?
Ik had het op ALIEXPRESS gezien voor ongeveer 600€ plus invoer kosten en belastingen en zo.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik wil die REALME NEO 5 1TB 240W want het is de enige phone in dit prijs met 1TB opslag.US $527.10 30%OFF | Realme GT Neo 5 Smartphone Snapdragon 8 Gen1 150/240W Super Charge 6.74 1.5K AMOLED 144HZ 50MP IMX890 NFC Mobile Phone
https://a.aliexpress.com/_EzVy1VJ

Welke vragen heb je hier nog over?
ik wil even weten als ik die telefoon koop uit China war moet ik als invoer kosten en belastingen betalen?
En werkt ie met een Nederlandse Simkaart? Of niet ?
Heeft iemand een betere manier of website waar ik deze phone kan kopen en alvast bedankt .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Het netwerk frequentie band ondersteund door de Ware Me GT Neo5 (150W & 240W):

2G:GSM:850/900/1800/1900
CDMA BC0
3G:WCDMA:B1/B5/B6/B8/B19
4G: LTETDD:B34/B38/B39/B40/B41
LTEFDD:B1/B3/B5/B7/B8/B18/B19/B26/B28A
5G: NSA n1/n3/n41/n77/n78
5G:NR_SA: n1/n3/n5/n8/n28a/n40/n41/n77/n78

Netwerk band

2G: GSM: 850/900/1800/1900
CDMA BC0
3G: WCDMA: B1/B5/B6/B8/B19
4G: FDD-LTE: b1/B3/B5/B7/B8/B18/B19/B26/B28A
TDD-LTE: B34/B38/B39/B40/B41(2515-2675MHz)
5G: SA:n1/n3/n5/n8/n28a/n40/n41/n77/n78
NSA:n1/n3/n41/n77/n78
Draadloze band
Ondersteuning 2.4G/ 5G Wifi frequentie band
Zou zeggen, kijk bij de door jou gebruikte provider
En de kosten. 21% btw en inklarings kosten.
Totaal 900euro ongeveer, aangezien het model dat je wil 700 euro kost

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij deze verkoper betaal je 700,34 voor de 1TB versie, dat is incl BTW en alles. Bij afrekenen halen ze dit eraf en reken je iets van 579 af. Maar in totaal ben je dus 700 kwijt.

Op de advertentie staat duidelijk dat je een CN toestel koopt met een CN ROM erop ook.. dus:

- Niet alle 5G banden in Nederland
- Geen Nederlandse/Engelse software, het is de Chinese software ROM
- Onbekend of hier de normale Google Play Store op kan
- Chinese oplader, dus geen EU stekker.

Ik zou deze absoluut niet kopen, tenzij je in China woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een Snapdragon 8 Gen 1, 1 TB aan opslag, 240W aan laadvermogen, 6" AMOLED voor € 504 inclusief btw? If it sounds too good to be true...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:01:
Een Snapdragon 8 Gen 1, 1 TB aan opslag, 240W aan laadvermogen, 6" AMOLED voor € 504 inclusief btw? If it sounds too good to be true...
Het is 700 incl BTW etc. Dat is een prima prijs voor een Chinese Realme met Chinese software. Daar wordt alleen geen enkele Nederlander blij van. De Global ROM versies zijn niet veel duurder hoor, Realme is echt een prijsvechter. Heeft de oude plek van Oneplus overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

stin00 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Het is 700 incl BTW etc. Dat is een prima prijs voor een Chinese Realme met Chinese software. Daar wordt alleen geen enkele Nederlander blij van. De Global ROM versies zijn niet veel duurder hoor, Realme is echt een prijsvechter. Heeft de oude plek van Oneplus overgenomen.
Als ik 'm in m'n mandje stop, staat er € 500 inclusief btw.

Als je die specs voor die prijs afrekent, moeten er toch érgens concessies worden gedaan? Is het scherm dan niet helder? De camera ruk? De opslag langzaam? Het ding vol spyware?

Dat nog los van de invoerrechten die je "mogelijk" moet voldoen.

Maar je hebt gelijk: ik weet niet genoeg van de (Chinese) telefoonmarkt om hier iets over te kunnen zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 06-03-2023 11:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10 23:13
€500-700 voor de 1TB versie klinkt inderdaad niet als een slechte deal, want in China kost die omgerekend €475 (3499 Yuan).

Het ziet er naar uit dat deze ook naar Europa komt. De vorige GT Neo's zijn hier ook uitgekomen. Alleen zal die wel een stuk duurder worden en komt de 1TB versie misschien hier niet eens uit (wat wel vaker gebeurd met Chinese telefoons).

Je kan hier de specs bekijken: https://www.kimovil.com/e...me-gt-neo-5-240w-16gb-1tb

Kan je ook meteen checken welke banden bij welke provider ondersteunt worden

EDIT: Je hebt websites als TradingShenzen en Giztop, maar TS biedt hem (nog) niet aan en Giztop heeft alleen de 256gb versie

[ Voor 9% gewijzigd door Jotyjo op 06-03-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hebben jullie echt vertrouwen in de inclusief belasting melding?

https://www.androidplanet...it%20de%20verkoper%20bij.

ik echt totaal niet, ik denk dat de belastingdienst het helemaal mooi vind dat er ''blijkbaar'' belasting in China is afgedragen is. Maar daar bij invoer totaal geen boodschap aan zal hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door jack zomer op 06-03-2023 12:36 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
Dank jullie wel allemaal voor het antwoorden.
En @Jotyjo je hebt gelijk die phones met hoge opslag van 1TB komen niet naar Nederland.
Ik woon wel in Nederland en ik heb momenteel een telefoon van Realme X2 Pro.
Die heb ik van Realme Europe gekocht.
Maar ze hebben die nieuwe telefoon Realme GT NEO 5 gebracht naar realm Europ onder de naam Realme GT NEO 3 maar met helaas de laagste specificaties en die is niet te vergelijken met de Chinese verse daarom wil ik liever die hebben.
Voor de oplader ik kan altijd tussen ding gebruiken.
@jack zomer dankjewel ik ga kijken of Lyca die banden ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Salah94 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:04:
Dank jullie wel allemaal voor het antwoorden.
En @Jotyjo je hebt gelijk die phones met hoge opslag van 1TB komen niet naar Nederland.
Ik woon wel in Nederland en ik heb momenteel een telefoon van Realme X2 Pro.
Die heb ik van Realme Europe gekocht.
Maar ze hebben die nieuwe telefoon Realme GT NEO 5 gebracht naar realm Europ onder de naam Realme GT NEO 3 maar met helaas de laagste specificaties en die is niet te vergelijken met de Chinese verse daarom wil ik liever die hebben.
Voor de oplader ik kan altijd tussen ding gebruiken.
@jack zomer dankjewel ik ga kijken of Lyca die banden ondersteunt.
De Realme GT Neo 5 komt hier uit onder de naam Realme GT3. De Realme GT Neo 3 is de vorige versie van de Realme GT Neo 5.

Tijdens de presentatie van de Realme GT3 hebben ze bekend gemaakt dat de 1TB versie hier ook wordt uitgebracht. Ze hebben alleen de prijs bekend gemaakt voor de basisconfiguratie (8gb RAM 128Gb) en die gaat $649 kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
@Jotyjo Bedankt voor je antwoord ik ga dan even wachten misschien gaan ze het toch hier ook verkopen met global ROM.
ik heb net contact opgenomen met Realme Europe website en ze hebben niet echt een duidelijk antwoord of ze die phone gaan in Europe brengen of niet.
ik denk ik ga het bestellen uit china ik hoop dat ik geen probleem krijg met de bealting en zo.
en weet je een manier om te checken of die phone werkt met lyca simkaart ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Salah94 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:46:
@Jotyjo Bedankt voor je antwoord ik ga dan even wachten misschien gaan ze het toch hier ook verkopen met global ROM.
ik heb net contact opgenomen met Realme Europe website en ze hebben niet echt een duidelijk antwoord of ze die phone gaan in Europe brengen of niet.
ik denk ik ga het bestellen uit china ik hoop dat ik geen probleem krijg met de bealting en zo.
en weet je een manier om te checken of die phone werkt met lyca simkaart ?
Hij komt sowieso in Europa uit, want op de Spaanse Realme website staat die er al op: https://www.realme.com/es/mwc2023

Op Kimovil kan je checken, welke bands door welke provider ondersteunt worden. Lyca maakt gebruikt van het KPN netwerk en het lijkt dat één band niet ondersteunt wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKL4H4hygwlwqvjC9ixWfO3_UYg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JwiHJKJR5nbIrd8OPONialvw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
@Jotyjo erg bedankt ik ga dan even wachten ik wil liever van europe bestellen dan vanuit china

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Salah94 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:50:
@Jotyjo erg bedankt ik ga dan even wachten ik wil liever van europe bestellen dan vanuit china
Snap ik. Ik zou zelf ook liever de Europese versie kopen. Vooral met garantie lijkt dat mij erg handig. De Realme GT3 komt in mei of juni dit jaar uit
Pagina: 1