Potentiele oplichter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb een gevraagd advertentie staan v&a gevraagd: Ubiquiti UniFi Protect G4 Instant Camera

Hierop reageerde Richard0187 https://tweakers.net/gallery/1135687/ op. Hij had hem wel voor ongeveer de helft van de nieuwprijs, dit wekte al argwaan. Daarom mijn nummer gegeven om wat fotos van de camera via whatsapp te sturen. Toen kreeg ik gewoon fotos van een ebay advertentie. Aangegeven dat dit gewoon een foto via google was, kwam de smoes dat hij alleen de foto had gestuurd zodat ik zag dat het de G4 was. Na de vraag of er misschien een foto met een briefje incl datum gemaakt kon worden kwam opeens de smoes dat hij op zn werk zat. Daarna niks meer gehoord.

Gezien het lege account lijkt me dit geen zuivere koffie.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 07:17

l3p

www.^.nl

Ik heb ook een gevraagd advertentie staan
Afgelopen vrijdag een leuk praatje met hem via DM en dat ik de oudere GPU voor mijn collectie van zijn zoon over kan nemen.
Betaling gedaan via bunq
Na zoveel goede V&A ervaringen ben ik zeker te goedgelovig geworden 8)7

Krijg ik echter gister exact het zelfde bericht van hem of ik nog op zoek ben naar die GPU...
En inderdaad staan de foto's na wat zoeken in een oude ebay advertentie, :F

[ Voor 20% gewijzigd door l3p op 06-03-2023 14:15 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Sluit me hier bij aan, zeer verdachte gebruiker.

Heeft toevallig 3-4 spullen die ik als gevraagd heb staan beschikbaar voor overname.

Wanneer ik aangeef dat hij niet meer op de chat van andere advertenties reageerd is bij hem blijkbaar de chat verwijderd :F

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gebruiker is voorlopig geband.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:55
Hier ook reactie op een vraag advertentie, vond het al bijzonder want ik ben op zoek naar 2 metalen onderdeeltjes van een koeler die voor 7 euro te koop zijn voor een andere socket. Wel al een wat langer geregistreerd account, vond ik wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellepie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:38
Idem hier, gelukkig is hij net gebanned :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 07:17

l3p

www.^.nl

Voor de rest niets tegen te doen zeker?
*knip*

[ Voor 64% gewijzigd door Microkid op 07-03-2023 06:31 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Misschien goed om de fraude ook even bij de bank te melden, zodat die de rekening kan blokkeren.

[ Voor 69% gewijzigd door SPT op 06-03-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 23:35
Ik ben ook geflest door deze gebruiker. Eerste keer ooit op Tweakers.. te goed van vertrouwen.. Gelukkig voor een gevraagd advertentie van oude meuk voor mn collectie.. leergeld @ 43,=.. oh well.

Fijn dat ie gebanned is.. snelle actie van Tweakers. TOP!

Old school gamer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• techmode
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:52
Altijd aangifte doen hoe klein het bedrag ook is, online zo gebeurd. Hierdoor kan zijn rekeningnummer gesloten worden door de bank. Maak het de oplichters zo moeilijk mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:36
Hier ook geflest en aangifte gedaan ondanks dat het maar om 15€ gaat
Volgens abn klopte de naam wel met het rekening nummer

Iedereen wel even aangifte doen.
https://www.politie.nl/mijnpolitie/mijn-aangiftes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:55
Sowieso aangifte doen, na 3 aangiftes komt er een melding waardoor er eventueel een procedure gestart kan worden om de NAW-gegevens op te vragen bij de desbetreffende bank.

Niet dat je daar veel van hoeft te verwachten qua gerechtigheid, maar voor mensen met een rechtsbijstand is dat wel een criterium voor uitkeren van een vergoeding als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Deze gast Richard wou mij ook naaien. Hij reageerde ook op mijn 11400f vraag advertentie, ik zei tegen hem eerst opsturen en dan maak ik geld over na ontvangst omdat je 0 beoordelingen hebt en dan zegt hij dit tegen mij “U mag langs komen in Terneuzen of een aanbetaling ik ga niks opsturen zonder enige betaling begrijpt u wel neem ik aan!”

Hahaha ik moest gelijk lachen, hij kiest DIRECT een woonplaats Terneuzen helemaal andere kant van Nederland, dat je daar toch niet komt ophalen, een al oplichterij.

Ik zei dit tegen hem “Ik ga geen geld overmaken naar iemand die nul komma nul beoordelingen heeft, dat begrijpt u wel neem ik aan?”

EN TOEN WAS HET STIL, hij dacht zo van SHIT ik kan cem niet naaien, wel jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door cem. op 11-03-2023 08:19 ]

Pagina: 1