Geluid binnen een groepsgebouw.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-09 14:55
Goedemorgen Tweakers,

We hebben bij onze scouting verenging een nieuw gebouw. Wij als speltak hebben ons eigen lokaal hier binnen gekregen. Dit wordt ingericht met een bar/lounge gedeelte. De bedoeling is dat we hier ook een audio installatie in gaan maken. We waren nu aan het onderzoeken hoe we heel simpel iedereen toegang kunnen geven op de muziek. Er zal dus iets van een vaste computer kunnen komen waar mensen op kunnen inloggen en daarmee muziek kunnen draaien we willen uiteindelijk ook controle met de telefoon kunnen hebben zodat we makkelijker muziek kunnen kiezen.
hebben jullie tips of aanbevelingen hoe we dit kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Dit is wel heeeell erg algemeen. we weten niets.
hoe groot is de ruimte?
hoeveel man?
wat is je budget?
wat gebeurd er nog meer in de zaal? sprekers? disco? noem maar op
ga je dit zelf installeren?

nou noem maar op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik zou juist niet iedereen toegang geven tot de muziek, alleen de leiding. Apparatuur in een kast met een hangslot met een cijfercode die de leiding kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
Eskimoo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:34:
Dit is wel heeeell erg algemeen. we weten niets.
hoe groot is de ruimte?
hoeveel man?
wat is je budget?
wat gebeurd er nog meer in de zaal? sprekers? disco? noem maar op
ga je dit zelf installeren?

nou noem maar op..
Ja inderdaad mijn excuus. hierbij nog wat meer informatie.

De ruimte is 7x7.
We zitten hier op een gemiddelde avond met 15/20 man binnen.
Budget is helaas redelijk laag tot niets aangezien we een scouting groep zijn en net klaar zijn met het bouwen van een niet gebouw.
Lokaal wordt vooral gebruikt om scouting avonden te houden en daarna met z'n alle te "vergaderen".
Ja de installatie wordt helemaal zelf geïnstalleerd. We hebben denk ik wel voldoende kennis met speakers/bekabeling te installeren 2/3 werken in de licht en techniek sector voor festivals.
Leeftijd van de groep is ook vanaf 18 t/m 25 ongeveer.
jongetje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:35:
Ik zou juist niet iedereen toegang geven tot de muziek, alleen de leiding. Apparatuur in een kast met een hangslot met een cijfercode die de leiding kent.
We zijn de oudste groep binnen de scouting dus ik heb wel vertrouwen dat iedereen toegang mag hebben tot de installatie. En het moet simpel genoeg zijn voor iedereen om het te kunnen bedienen zonder dat ze mij elk weekend opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Wat is redelijk laag? er zal toch budget moeten zijn om iets te kunnen aanschaffen.
50 euro? 300 euro? 1000 euro?

Aangezien je maar heeel weinig man hebt, en verder niets bijzonder doet, is het simpelste setje al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Afgezien van de technische invulling, vergeet ook vooral niet https://www.bumastemra.nl/ te checken om te bepalen of je een licentie o.i.d nodig hebt.

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor een vaste installatie, maar eerder een aantal boxen + receiver en dan een 3.5mm ingang/bluetooth/airplay achtigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Eddos schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:08:
Afgezien van de technische invulling, vergeet ook vooral niet https://www.bumastemra.nl/ te checken om te bepalen of je een licentie o.i.d nodig hebt.
dat. En verder bij low-budget:
Goedkoopste laptop die je vinden kan. (Ik zal niet zeggen dat je dan Spotify moet gaan gebruiken, want dat mag officieel niet voor dat doel.)
USB geluidskaartje eraan. (b.v. Behringer UCA222)
Een paar goedkope low-budget kleine powered of actieve speakers om de rest af te maken en wat passende kabels voor daartussen.
Kies powered of actieve speakers waar een volume knopje op zit, bij voorkeur aan de achterkant, zodat je een soort maximum kunt instellen waar verder geen andere mensen aan of bij kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 06-03-2023 15:18 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
Eskimoo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:59:
Wat is redelijk laag? er zal toch budget moeten zijn om iets te kunnen aanschaffen.
50 euro? 300 euro? 1000 euro?

Aangezien je maar heeel weinig man hebt, en verder niets bijzonder doet, is het simpelste setje al prima.
Ja gok dat er een maximaal budget van 300/350 euro zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 14:32

CaDje

Framedrops for life

Ik gebruik thuis zelf Volumio op een raspberry pi. Hiermee kun je vanaf een telefoon erg makkelijk muziek streamen.

https://volumio.com/en/get-started/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Koop een goedkope tweedehands receiver op marktplaats (€50). Prop er een Google Chromecast Audio (€70) in (als je een non-audio wil moet je tweedehands receiver een HDMI poort hebben).

Gooi tweedehands boxen aan die receiver (€100). Zet een pincode op de chromecast. Klaar.

[ Voor 33% gewijzigd door _eLMo_ op 06-03-2023 22:20 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:49
Wij hebben gewoon een vaste pc staan met Spotify erop in ons stamhok. Is standaard ingelogd en iedereen kan/mag achter de bar staan en muziek kiezen op de pc. Lijkt mij de simpelste oplossing.

Is dan wel niet via een telefoon te bedienen, maar snap ook niet zo goed waarom je dat zou willen. Je zit toch in het stamhok als de muziek aan staat lijkt me.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:08
Uit de OP wordt niet duidelijk of je wil streamen of ouderwetsch mp3-tjes op een hdd wil zetten (dat doe je dan toch wel legaal...toch? ;) ). In dat laatste geval, kijk een naar Plex.tv, software is gratis, kan ook muziek bewaren én er is voor bijna iedere telefoon een app.

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:40
En gewoon voor zoiets gaan? Kun je ook nog meenemen als je ergens heen gaat. Of met microfoon te gebruiken als omroepsysteem.

https://www.jbl.nl/speake...MEA-Current&cgid=speakers

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Pagina: 1