Hallo allemaal,
Sucker hier.
Dus ja, het ging zo goed als je zou verwachten:
Om 8 uur vanochtend was ik op weg naar de dichtstbijzijnde garage om te zien of ze me een jerrycan konden lenen (alle bouwmarkten waren gesloten tot 9 uur) en, idealiter, me konden helpen de benzine uit de tank te hevelen, maar helaas zeiden ze dat ze dat niet konden en een van de monteurs zei dat het lastig zou zijn om de brandstof snel af te tappen vanwege de anti-lek kleppen van Volkswagen's brandstoftank. Zelfs als het mogelijk was, zou het tijd kosten.
Tijd die ik niet had, want de inspecteur was onderweg naar mijn adres en zou rond 9 uur 's ochtends arriveren.
Bij zijn aankomst heb ik hem mijn medeleven betuigd en hem van mijn beproeving verteld, rekenend op zijn medelijden voor het geval hij onbekende krassen of iets dergelijks op de auto zou aantreffen. Hij vertelde me dat het 50/50 is als het gaat om mensen die auto's met brandstoftank terugbrengen, dus ik vind troost in de wetenschap dat 50% van dit land bestaat uit sukkels zoals ik.
Ik heb het bedrijf ook gebeld en ze zeiden natuurlijk "ja dat is jammer, maar het is niet zo dat we die benzine zien, we verkopen de auto ongeacht de inhoud van de tank en we zien er geen cent meer voor"... natuurlijk.
De auto was in ieder geval in onberispelijke staat - ja, het antwoord is ja op het nu verwijderde bericht (ik lachte trouwens) waarin werd gesuggereerd dat ik naar de Hall of Shame van de leasemaatschappij zou gaan en waarschijnlijk zelfs een gouden sticker zal krijgen: ik heb de auto gisteren inderdaad naar de wasstraat gebracht... - dus ik denk dat dit het einde zal zijn, maar dit is vreselijk duur geweest en ook vreselijk impactvol op mijn gevoel van eigenwaarde. Ik meen het.
Als het niet zo belachelijk was, zou ik echt kwaad zijn.
Ik ben net thuis met mijn nieuwe auto en in plaats van uit eten te gaan neem ik een diepvriespizza.
[Voor 7% gewijzigd door BigLebowski op 06-03-2023 15:16]