Toon posts:

Auto private lease en teruggave overtollige brandstof

Pagina: 1
Acties:
  • 2.313 views

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BigLebowski
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04 17:35
Stomme ik wist niet dat je niet hoeft te tanken voordat je een private lease auto inlevert (eerste keer dat ik een private lease kreeg in Nederland), ik dacht dat het werkte zoals bij verhuur tijdens vakanties: zo te zien heb ik net 100 euro aan benzine verspild.

Morgenochtend halen ze de auto op, denk je dat ik die 100 euro kan terugvorderen bij de leasemaatschappij? Heeft iemand ervaring met soortgelijke domme situaties als de mijne?

Ik zweer bij God dat mijn dieet voor 2023 uitsluitend uit Lidl bonen in blik zal bestaan als ik net 100 euro voor niets heb verbrand. Wat een sukkel.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-05 12:29
Ik zou er maar niet vanuit gaan. Je kunt natuurlijk wel gewoon de benzine uit de tank halen, en in een jerrycan bewaren.

Acties:
  • +21Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
Als dit je grootste probleem is, dan gaat het allemaal goedkomen 😉

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:25

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom haal je de benzine of diesel er niet uit en gooi die in de nieuwe auto?

Of als verjaardagscadeau voor je vrienden?

Gok niet dat ze het jou terug gaan geven. Al kan je het vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Tip: kidneybonen smaken prima. Net iets meer smaak dan bruine bonen. En voor de afwisseling pak je eens witte met tomatensaus. Ook lekker op toast bij je ontbijt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:16
BigLebowski schreef op maandag 6 maart 2023 @ 00:20:

Ik zweer bij God dat mijn dieet voor 2023 uitsluitend uit Lidl bonen in blik zal bestaan als ik net 100 euro voor niets heb verbrand. Wat een sukkel.
_/-\o_ _O-
Ga maar vast shoppen ;)

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 12:24
oldschool fashion way, zuigen aan zo'n slang en in je jerrycan laten lopen :D

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Heveluhhhhhhhh

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Je gaat bij de leasemaatschappij nu natuurlijk wel op de Wall of Shame van supersukkels die deze maand hun auto hebben volgegooid voor het inleveren. Heb je hem ook nog even door de wasstraat gehaald? Dan komt er een goudenstersticker bovenop.

:P

Ik heb verder geen ervaring met leasemaatschappijen, genoeg met huren, maar het zou zomaar kunnen dat als je 'm met een volle tank en netjes gewassen en gezogen weer inlevert, dat je bij de inname een streepje voor hebt (zij het wellicht een zeer klein streepje), waardoor er weer íets minder streng op minieme beschadigingen en andere tekortkomingen wordt gelet, me dunkt.

Als hij als zandbak wordt ingeleverd met het reservelampje brandend, kun je er donder op zeggen dat men de hele auto grondig(er) gaat inspecteren.

[Voor 53% gewijzigd door CodeCaster op 06-03-2023 10:52]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:59:
Je gaat bij de leasemaatschappij nu natuurlijk wel op de Wall of Shame van supersukkels die deze maand hun auto hebben volgegooid voor het inleveren. Heb je hem ook nog even door de wasstraat gehaald? Dan komt er een goudenstersticker bovenop.

:P
Ey dat laatste is bij ons verplicht ja. :( Staat nog in 't contract ook dat je 'm gewassen moet inleveren. Maar oke die kosten kan ik wel weer declareren of met de tankpas betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:25
SmurfLink schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Ey dat laatste is bij ons verplicht ja. :( Staat nog in 't contract ook dat je 'm gewassen moet inleveren. Maar oke die kosten kan ik wel weer declareren of met de tankpas betalen.
Ik lever mijn (zakelijke) leaseauto altijd helemaal spik en span in. Ik ben er zuinig op en vind het ergens ook gewoon leuk om hem dan supernetjes weer in te leveren..

Ieder zijn tekortkoming :X

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:52

LankHoar

Langharig tuig

@BigLebowski ik geef je weinig kans om hier geld voor terug te krijgen. Dus ik heb alvast een tip voor je:

[Voor 31% gewijzigd door LankHoar op 06-03-2023 10:59]

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 12:48
Vanavond even naar Duitsland rijden met 200 over de snelweg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:00
UBER app installeren en vanavond aan de bak.
Winst = winst.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon even met slang en stofzuiger aan de gang, zie hier.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SmurfLink schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Dan heb je het over zakelijk leasen, daarbij is het inderdaad een stuk normaler simpelweg omdat je zelf niet voor die kosten op hoeft te draaien. Maar privé lease waarbij je zelf de brandstof betaald? Dan is het zonde als je hem vol gooit voor het inleveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien de insteek van dit topic ga ik 't 1 kans geven: het is hier geen HK, dus hou de reacties netjes en opbouwend.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BigLebowski
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04 17:35
Hallo allemaal,

Sucker hier.

Dus ja, het ging zo goed als je zou verwachten:

Om 8 uur vanochtend was ik op weg naar de dichtstbijzijnde garage om te zien of ze me een jerrycan konden lenen (alle bouwmarkten waren gesloten tot 9 uur) en, idealiter, me konden helpen de benzine uit de tank te hevelen, maar helaas zeiden ze dat ze dat niet konden en een van de monteurs zei dat het lastig zou zijn om de brandstof snel af te tappen vanwege de anti-lek kleppen van Volkswagen's brandstoftank. Zelfs als het mogelijk was, zou het tijd kosten.

Tijd die ik niet had, want de inspecteur was onderweg naar mijn adres en zou rond 9 uur 's ochtends arriveren.

Bij zijn aankomst heb ik hem mijn medeleven betuigd en hem van mijn beproeving verteld, rekenend op zijn medelijden voor het geval hij onbekende krassen of iets dergelijks op de auto zou aantreffen. Hij vertelde me dat het 50/50 is als het gaat om mensen die auto's met brandstoftank terugbrengen, dus ik vind troost in de wetenschap dat 50% van dit land bestaat uit sukkels zoals ik.

Ik heb het bedrijf ook gebeld en ze zeiden natuurlijk "ja dat is jammer, maar het is niet zo dat we die benzine zien, we verkopen de auto ongeacht de inhoud van de tank en we zien er geen cent meer voor"... natuurlijk.

De auto was in ieder geval in onberispelijke staat - ja, het antwoord is ja op het nu verwijderde bericht (ik lachte trouwens) waarin werd gesuggereerd dat ik naar de Hall of Shame van de leasemaatschappij zou gaan en waarschijnlijk zelfs een gouden sticker zal krijgen: ik heb de auto gisteren inderdaad naar de wasstraat gebracht... - dus ik denk dat dit het einde zal zijn, maar dit is vreselijk duur geweest en ook vreselijk impactvol op mijn gevoel van eigenwaarde. Ik meen het.

Als het niet zo belachelijk was, zou ik echt kwaad zijn.

Ik ben net thuis met mijn nieuwe auto en in plaats van uit eten te gaan neem ik een diepvriespizza.

[Voor 7% gewijzigd door BigLebowski op 06-03-2023 15:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je kan je troosten met het feit dat die 100eu uiteindelijk op het totaal van alle kosten voor je PL nihil is ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:45
BigLebowski schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:13:
Hallo allemaal,

echt kwaad zijn.

en in plaats van uit eten te gaan neem ik een diepvriespizza.
Pardon?
BigLebowski schreef op maandag 6 maart 2023 @ 00:20:

of is het een diepvriespizza met bonen?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Volgens mij worden we hier verschrikkelijk in de veiling genomen. :+

Sorry hoor, maar dit valt toch niet serieus te nemen? *O*

ik pak de popcorn alvast. ben benieuwd hoe deze soap zich gaat ontwikkelen

Mooie Plaatjes   

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Op het moment dat ik mijn private lease wagen inleverde was de voorwaarde dat er genoeg brandstof in moest zitten dat de auto van de garage naar de leasemaatschappij moest kunnen rijden.. stond echter niet bij of dit met of zonder de reserve tank was :+

Dus uitgezocht hoeveel km het was en ervoor gezorgd dat dit nog gereden kon worden.

Private lease doe ik overigens nooit meer... als er iets geld weggooien is, is dat het wel.. |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:48
Ik zou hier zeker een aantal dagdelen onderzoek, uitvoer en reflectie aan besteden. Misschien kun je nog een off-duty ANWBer zoeken die je kan helpen je tank te legen. Onder je achterbank zit waarschijnlijk je brandstofpomp, die kun je even ‘aanslingeren’ en dan is die tank zo leeg. Met een beetje geluk kun je dan sperziebonen eten.
ehtweak schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:17:

ik pak de popcorn alvast. ben benieuwd hoe deze soap zich gaat ontwikkelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:25

Dennis1812

Amateur prutser

BigLebowski schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:13:
Ik ben net thuis met mijn nieuwe auto en in plaats van uit eten te gaan neem ik een diepvriespizza.
Welke pizza bij de Lidl heeft er bonen als topping? En wat vinden de Italianen daarvan? Willen ze liever bonen of ananas?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 18:40

t_captain

Moderator General Chat

Okee, dit gaat nergens heen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee