Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• umm2012
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 18:42
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over bios update.
Die vraag gaat over mijn ASUS ROG STRIX X670E-E GAMING WIFI. Heb deze board gepaard met een 7950x en Gskill DDR5 6000. Twee maanden zonder gekke gedrag mee gedraaid maar dat was tot vandaag. Gister na een leuk COD sessie, pc uitgezet en wezen slapen. In de ochtend zet ik mijn pc aan en de melding die ik kreeg zag ik niet aankomen. Die zei " BIOS updating do not turn off pc ". Bedoel WTF . Hebben jullie dit eerder gehoord? Heb nu zitten googelen en ASUS zegt zelf op hun eigen site dat bios nu door gepushed kan worden via Windows update. Deze heb ik zelf niet terug kunnen vinden in history van update's helaas. Ook in optional zien ik geen update's voor bios voorkomen.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:21
ja dat kan helaas,die optie heeft Asus bied ze ook aan via windows update

Asus geeft dat wat je zegt zelf al aan op de site.

[ Voor 58% gewijzigd door freaky35 op 05-03-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umm2012
@freaky35 Ja inderdaad, maar is mij nooit overkomen in mijn 20 jaar aan bouw en installatie ervaring. heb jaren geleden ook wel Asus bord gehad maar toen was dit er niet. Is gewoon iets wat je niet ziet aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Op PC’s en laptops van OEM’s als HP, Dell en Lenovo is dit al een tijdje (een paar jaar) het geval. Verbaast me niet dat het nu voor “generieke” zelfbouwonderdelen nu ook gaat komen.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 06-03-2023 07:46 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, dit is bekend van OEMs. Gezien het risico wat zelfs op uefi niveau leeft verbaasd het me dat het zo lang geduurd heeft dat het ook voor zelfbouw gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-03 01:01
Ik zie dit bij steeds meer fabrikanten gebeuren. Dell en Lenovo doen dit ook bij hun zakelijke laptops. In eerste instantie worden de updates aangeboden via hun eigen update tools, en iets later komen de belangrijke updates ook binnen via Windows Update, soms als "optioneel".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:37
Soms is er wel een optie in de bios om automatische bios updates door windows update te blokkeren.
Dat zou natuurlijk altijd aanwezig moeten zijn.
Google: Disable UEFI capsule update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umm2012
@The_Doman Thank you :)
Pagina: 1