Ik ben hard toe aan een upgrade van mijn AMD Phenom II X4 systeem met 16Gb RAM en Radeon HD5700 videokaart.
Ik heb het volgende op het oog:
MB: ASUS TUF B550M PLUS of Gigabyte Aorus Elite V2
CPU: Ryzen 5700G
MEM: 2x8 Gb 3200Mhz (Corsair of G.Skull)
Harde schijven en SSD's zet ik over.
Ik moet naast huis, tuin en keukengebruik af en toe 4K videomateriaal kunnen editen met bijvoorbeeld Filmora Wondershare en soms in Premiere en Resolve. Geen zware effecten en soms eenvoudige colourgrading.
Is de ingebouwde GPU goed genoeg?
Als ik een losse videokaart koop, wordt het interne GPU-deel dan beschikbaar voor de CPU?
Welke videokaart zou geschikt zijn? Een RTX4080 lijkt me wat overkill, ik zat zelf te denken aan een Radeon RX5600/6600/6700/6800 (XT)om het bugdettechnisch leuk te houden, tenzij iemand me kan vertellen of/waarin/waarom een Nvidia RTX aan te raden is)
(Ik speel geen games, dus fps van games zijn niet interessant voor me)
Ik hoor graag van jullie!
Ik heb het volgende op het oog:
MB: ASUS TUF B550M PLUS of Gigabyte Aorus Elite V2
CPU: Ryzen 5700G
MEM: 2x8 Gb 3200Mhz (Corsair of G.Skull)
Harde schijven en SSD's zet ik over.
Ik moet naast huis, tuin en keukengebruik af en toe 4K videomateriaal kunnen editen met bijvoorbeeld Filmora Wondershare en soms in Premiere en Resolve. Geen zware effecten en soms eenvoudige colourgrading.
Is de ingebouwde GPU goed genoeg?
Als ik een losse videokaart koop, wordt het interne GPU-deel dan beschikbaar voor de CPU?
Welke videokaart zou geschikt zijn? Een RTX4080 lijkt me wat overkill, ik zat zelf te denken aan een Radeon RX5600/6600/6700/6800 (XT)om het bugdettechnisch leuk te houden, tenzij iemand me kan vertellen of/waarin/waarom een Nvidia RTX aan te raden is)
(Ik speel geen games, dus fps van games zijn niet interessant voor me)
Ik hoor graag van jullie!
[ Voor 0% gewijzigd door texmurphy68 op 06-03-2023 16:52 . Reden: spelfout ]