Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Ik heb een nieuwe case gekocht en zou daarbij de harddisks willen uitbreiden met 2x. Het ITX moederbord heeft er maar 4, de Wifi heb ik helaas nodig, anders had ik deze gebruikt. Maar de PCI-e poort komt vrij.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet te veel, ik zie bijvoorbeeld op AliExpress goedkopere en ook PCI-e SATA Controllers staan die er bijvoorbeeld 2x hebben, en ook vrij klein zijn in form factor.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb dus geen voorkeuren, maar vroeg mij af wat de kwaliteit van deze controllers zijn?
Ik ga geen hardware RAID gebruiken, maar iets als ZFS en/of Brtfs op Fedora.
In de PW zie ik alleen dure en enkele staan, waarom is dat?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
NAS - Thuis
M-ITX moederbord met PCI-e 3.0
Uitbreiding op huidige 4x SATA 6G naar 6x totaal
Ik zoek een?
Ik heb een nieuwe case gekocht en zou daarbij de harddisks willen uitbreiden met 2x. Het ITX moederbord heeft er maar 4, de Wifi heb ik helaas nodig, anders had ik deze gebruikt. Maar de PCI-e poort komt vrij.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet te veel, ik zie bijvoorbeeld op AliExpress goedkopere en ook PCI-e SATA Controllers staan die er bijvoorbeeld 2x hebben, en ook vrij klein zijn in form factor.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb dus geen voorkeuren, maar vroeg mij af wat de kwaliteit van deze controllers zijn?
Ik ga geen hardware RAID gebruiken, maar iets als ZFS en/of Brtfs op Fedora.
In de PW zie ik alleen dure en enkele staan, waarom is dat?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
NAS - Thuis
M-ITX moederbord met PCI-e 3.0
Uitbreiding op huidige 4x SATA 6G naar 6x totaal