Dat kan rechtstreeks. Audio moet via 3,5 mm jack naar de Sound bar.
Heb je je überhaupt ingelezen in de materie of roep je maar wat? Of, heb je je wensen duidelijk? Ik zie de setup namelijk niet werken.
HDMI eARC of ARC is Audio Return. In andere woorden, bronnen die op de TV aan zijn gesloten en interne bronnen (tuner, apps) sturen geluid over HDMI ARC naar de Sonos. Bronnen lopen naar de TV, die kan je niet delen met de beamer via deze weg. Bronnen zal je direct op de beamer aan moeten sluiten en aangezien je zegt dat deze geen HDMI ARC heeft is de 3,5 mm jack de enige optie voor audio de beamer uit. Nadeel is dat je dus je bron van beamer naar TV moet wisselen. Plus, 3,5mm jack is veelal de analoge variant die maximaal twee kanalen audio ondersteunt.
Ik zie de meerwaarde niet van het splitten van de HDMI. Ook niet al had de beamer HDMI ARC want je moet bronnen blijven wisselen. Issue zit mijns inziens niet in je audio, daar is de beamer te beperkt voor, de uitdaging zit in je bronnen. Mits dat een uitdaging voor je is, als wisselen geen probleem is dan valt die weg.
Edit:
Al zou de beamer HDMI ARC hebben dan is, door de slechts één HDMI op de beamer, de Sonos de bron. De Sonos kan geen bron zijn. Oftewel, je hebt dan geen input naar de beamer. HDMI ARC vanaf de beamer heeft pas zin als er meerdere HDMI In zijn.
Edit 2:
Nu ik dit typ zie ik nog een uitdaging. Sonos ARC heeft één HDMI ingang, die is al bezet door de TV. Sonos levert wel een verloop mee maar dan moet je kabels wisselen aan de kant van Sonos (en er moet een ADC tussen omdat de beamer analoog aanlevert en de Sonos digitaal verwacht).
[
Voor 69% gewijzigd door
FeaR op 05-03-2023 18:53
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.