Hoi, ik heb een Asus Tuf B650 plus wifi moederbord icm 7700X CPU en Corsair CMK32GX5M2D6000Z36 ram. Bij opstarten gaat DRAM led op het moederbord direct branden. Ik heb moederbord en geheugen vervangen en PC 15 min met DRAM error led aan laten draaien, maar geen verschil. Iemand nog ideeën?
Vraag
Alle reacties
Al een bios reset op het bord zelf gedaan? En probeer hem eerst aan de gang te krijgen met 1 ram module.
Zitten verder alle connectors goed op het bord?
Zitten verder alle connectors goed op het bord?
Hij doet het. Er zat enkel 1 module in. Alle frontpanel kabels uitgetrokken, overige kabels nagetrokken, Bios flashback uitgevoerd, CMOS reset uitgevoerd en 5 min gewacht.
Even leek het te werken, ik kon bios instellingen in, maar na opnieuw opstarten, weer hetzelfde.
Even leek het te werken, ik kon bios instellingen in, maar na opnieuw opstarten, weer hetzelfde.
[ Voor 28% gewijzigd door pingpo op 05-03-2023 17:02 ]
Anoniem: 1221402
Dat probleem kreeg ik ook met een nieuwe build tot ik een bios flashback deed. Heel soms kwam ik er in na lang wachten en vele resets, tot ik een bios update deed en de CMOS resette. Ontkoppel de voeding ook even voor de bios flashback, blijkbaar werkt het bij sommige moederborden niet als die nog aan een stopcontact zit.pingpo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:35:
Hij doet het. Er zat enkel 1 module in. Alle frontpanel kabels uitgetrokken, overige kabels nagetrokken, Bios flashback uitgevoerd, CMOS reset uitgevoerd en 5 min gewacht.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1221402 op 05-03-2023 22:45 ]