Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• G78
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-10-2024
Voor ons huis van formaat ben ik me al wat weken aan het inlezen om tot een degelijk energieplan te komen.

Momenteel wordt mijn woning laag voor laag gerenoveerd. Vanwege de open verbinding hal begane grond en hal eerste verdieping heb ik besloten de +/- 25m2 hal op de eerste verdieping te voorzien van leidingen voor een vloerverwarming. De gehele benedenverdieping zal tevens voorzien worden van vloerverwarming.

De eerstvolgende stap gaat zijn zonnepanelen. 16 stuks op de platte daken van het huis en garage. De overige 24 stuks komen op een carport.
Nu dienen er keuzes gemaakt te worden m.b.t. de juiste apparatuur. De uitgangspunten zijn alsvolgt:
- De installatie moet voorbereid zijn op thuisaccu's. Dit topic wordt aangesproken zodra de warmtepomp geïnstalleerd is en zodra het salderen voorbij is.
- Het idee is een water/water warmtepomp van +/-20Kw. 3 fase is vanwege deze pomp een must.
- Het gebruik van stroom, terugleveren of opslaan van de stroom in accu's, of als warmte in water, wil ik automatiseren. Als thuisautomatisering gebruik ik Homey.

Het valt niet mee om degelijk advies in te winnen. Verschillende partijen hebben allen een verschillend advies en zweren bij de door hen gebruikte merken.

Het energieverbruik van 2021 lijkt me een goede peiler. In dat jaar hebben we volop geleefd zonder te kijken naar verbruik.
Gasverbruik: 4000m3
Stroomverbruik: 11000kWh

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen. Heb je een bedrijf en zou je me van een professioneel advies kunnen voorzien met in achtneming van bovenstaande punten, dan mag u mij uiteraard ook contacteren.

Bvd voor jullie reacties.

Alle reacties

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je gaat in de verbouwing niets doen om het energieverbruik te verlagen?

Met 40 panelen liggen je (platte) daken maximaal vol?

• G78
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-10-2024
Het huis komt uit 2008 en heeft een energielabel A. Feitelijk kunnen we m.b.t. isolatie weinig meer doen. Het huis en de garage zijn vierkant met schuine daken, bovenop zijn de daken plat. De carport bouw ik voornamelijk omdat op die locatie de hele dag de zon staat(mits die er is uiteraard).