LG televisie groen beeld icm Onkyo tx-nr717

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fz7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-04-2024
Mijn vraag:
Ik heb van de week een nieuwe tv gekocht een LG OLED55CS6LA.
Ik gebruik een android kastje als media speler (formuler z10 pro) en het geluid loopt via de Onkyo TX-NR717.
Als ik het android kastje inschakel dan krijg ik dit beeld:

Ik vermoed dat er iets conflicteert. Misschien dat het met arc heeft te maken?
Met mijn vorige LG tv (uit 2011) had ik hier geen last van.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laatste firmware voor de tv + Onkyo.

Als ik het android kastje rechtstreeks op de tv aansluit dan werkt het prima.
Ik gebruik standaard hdmi kabels.

Als ik mijn computer via hdmi op de Onkyo aansluit dan werkt het prima op de tv.

Hopelijk dat iemand een oplossing hiervoor heeft of het probleem herkent.

[ Voor 3% gewijzigd door Fz7 op 17-03-2023 10:30 ]

Beste antwoord (via Fz7 op 07-03-2023 09:47)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Welke resolutie en refresh rate stuur je uit? En ter controle, wat was het type van je vorige TV?

Ik acht de kans groot dat je oude TV een Full HD model was, resolutie waar de Onkyo mee overweg kan. De nieuwe LG is een 4K model met HDR. De Onkyo kan wel met 4K overweg maar slechts tot 30 Hz. Tevens ondersteunt de Onkyo geen enkele vorm van HDR. Afhankelijk van je media is bronnen op de Onkyo aansluiten mogelijk geen goed idee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welke resolutie en refresh rate stuur je uit? En ter controle, wat was het type van je vorige TV?

Ik acht de kans groot dat je oude TV een Full HD model was, resolutie waar de Onkyo mee overweg kan. De nieuwe LG is een 4K model met HDR. De Onkyo kan wel met 4K overweg maar slechts tot 30 Hz. Tevens ondersteunt de Onkyo geen enkele vorm van HDR. Afhankelijk van je media is bronnen op de Onkyo aansluiten mogelijk geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fz7
Bedankt voor je antwoord.

Mijn vorige tv was inderdaad full hd. Het modelnummer is LG 37LE5300

Welke resolutie en refresh rate ik uitstuur bedoel je daarmee vanaf het android kastje naar de Onkyo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Fz7 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:32:
Welke resolutie en refresh rate ik uitstuur bedoel je daarmee vanaf het android kastje naar de Onkyo?
Yes. Stel die eens in op 1920x1080 @60 Hz. Ik kan me voorstellen dat de Z10 rechtstreeks op de TV de resolutie default boven een waarde wat de Onkyo aan kan in heeft gesteld (default wat de LG max aankan). Qua resolutie zou 3840x2160 moeten kunnen maar dan op 30 Hz. HDMI 1.4 is wel de eerste 4K chipset, geen idee of die resolutie en refresh rate lukt.

Hoe dan ook is het probleem de Onkyo, dat heb je al uitgesloten door de Z10 rechtstreeks op de TV te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-03-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fz7
Ik heb het gecontroleerd met de oude tv (dat gedeelte van het scherm deed het nog) en dat is inderdaad 1080p @60 hz.
Ik heb dat ingesteld op de Formuler en de Onkyo verbonden maar helaas nog steeds groen beeld.
Ik zou verwachten dat ik nu beeld zou hebben tenzij er een instelling in de tv niet goed staat?
Toen ik de Onkyo voor het eerst aansloot en de tv had ingericht toen had ik wel beeld. De ellende is begonnen toen ik de tv standby deed en weer aan.

Het lijkt er op dat ik een andere (gebruikte) receiver moet gaan kopen die ultra hd ondersteunt. Tips?
Wellicht dat ik daarvoor een ander topic moet aanmaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Fz7 op 05-03-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fz7
Even een update....ik kreeg een tip van een vriend om het android kastje rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan op de receiver de arc input te gebruiken.
Er komt dan een aparte kabel vanaf de tv (arc aansluiting) richting de receiver. Zet bij de instellingen arc actief en op de tv dat het geluid naar externe speakers moet gaan.
De receiver geeft nu perfect geluid. Hoef ik geen nieuwe te kopen.
Pagina: 1