Stilstaande axis Ender 3 V2 Neo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Mijn vraag

Tijdens het printen een hoop kabaal, alsof de x en y as tegelijk alle kanten op moest. Paar sec later geluid weg maar zag dat alleen de Z as nog wat deed, rest bewoog niet meer. Print gestopt, uitgezet, weer aan maar nu zijn de x en y bevroren.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Firware v1.1.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De assen zijn met de hand vrij te bewegen, kabels zitten er goed in, belt is goed. Als je in de control naar move gaat wil de printer eerst auto homing doen en daar loopt die direct vast. Je hoort dat de x as wordt aangesproken (kleine klik) maar doet niks. Bedrading omgedraaid, Z as doet het, rest blijft bevroren. Firmware naar v1.1.7 gezet, helaas.
Tijdens de zoektocht vaker tegengekomen dat met bord v4.2.2 door onbekende oorzaak de assen beroren raken. Doordat het board zeg maar aanstuurt om naar voren en achteren. Of dat bij mijn printer zo is, geen idee. Zie ik iets over het hoofd of is het bord inderdaad gaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Het is inderdaad een slechte bord. Heb toen ook veel problemen gehad met de Ender 3v2 waar deze bord ook in zit.

Wat ik heb gedaan is BIGTREETECH SKR MINI E3 gekocht. Alleen de originele scherm van de printer werkt niet erop daar zal je stekkers moet vervangen of de LCD12864 kopen waar je meer informatie op de scherm krijgt te zien dan bij de Ender v2vneo scherm.

Je kan kijken of de stekker van bijvoorbeeld de extruder te verwisselen met een andere as en kijken of het werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Evertt op 05-03-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Stekkers al gewisseld maar staat zo vast als een huis. Vermoed ook het bord maar voor hetzelfde is het de motor, alhoewel het bijzonder zou zij als beide kapot zijn.
Zag dat board ook al vaker voorbij komen maar ben beetje huiverig want tweaken is leuk maar 3d printer tweaken ben ik nog maagdelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gutgut
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-09 17:25
Als de motor het niet doet op de z as driver dan is er toch echt wat met de stepper motor(en) aan de hand