sony = modchip (ik heb dezelfde speler en het gaat gewoonweg niet anders) kost je ong. 400 piek en dan maar hopen dat ie alle dvds nog leest. de nieuwe dvds van columbia tristar home video (=sony) zijn namelijk uitgerust met een nieuwe soort software of zoiets (ook van horen zeggen) waardoor ie het herkent als je dvdspeler gechipt is.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Het regio vrij laten maken van Sony DVD-Spelers is vrij prijzig.
Bij Sony DVD-Spelers moet dit in ieder geval "hardware matig" worden gedaan, dus een ander chipje er in met nieuwe Firmware.
Ik zelf heb de Sony DVP 725D en het koste mij F 300,- om deze regio vrij te laten maken.
Ik heb dit laten doen bij een Hifi speciaal zaak in Enschede.
Bij Sony DVD-Spelers moet dit in ieder geval "hardware matig" worden gedaan, dus een ander chipje er in met nieuwe Firmware.
Ik zelf heb de Sony DVP 725D en het koste mij F 300,- om deze regio vrij te laten maken.
Ik heb dit laten doen bij een Hifi speciaal zaak in Enschede.
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Het regiovrij maken van DVD-speler is de software industrie een doorn in het oog. Reden voor de industrie om DVD's intelligenter te maken. Regio 1 DVD's worden nu uitgerust met zogenoemde RCE beveiliging. Deze beveiliging komt er op neer dat de DVD een check doet of de speler waarin de DVD zit regiovrij is of niet. Als de speler regiovrij is gemaakt dan zal het volgende in beeld verschijnen:Op vrijdag 31 augustus 2001 23:56 schreef Shove_it999 het volgende:
.....en dan maar hopen dat ie alle dvds nog leest. de nieuwe dvds van columbia tristar home video (=sony) zijn namelijk uitgerust met een nieuwe soort software of zoiets (ook van horen zeggen) waardoor ie het herkent als je dvdspeler gechipt is.
* JoeCool DVD PLAYER MAY HAVE BEEN ALTERED AND IS UNABLE TO PLAY THIS DISC. THERE IS NOTHING WRONG WITH THIS DISC. DVD PLAYERS AND DISCS ARE DESIGNED TO WORK IN CERTAIN REGIONS. THIS DISC IS NOT COMPATIBLE WITH THIS PLAYER. PLEASE CONTACT YOUR LOCAL RETAILER OR PLAYER MANUFACTURER FOR ADDITIONAL INFORMATION. WE APOLOGIZE FOR ANY INCONVENIENCE.
Het is daarom belangrijk dat als je je DVD-Speler Regio vrij laat maken je hem tevens RCE-Proof laat maken.
Je kunt dan handmatig je DVD-Speler instellen op één bepaalde regio en omzeild hiermee de RCE-beveiliging.
Fashionably sensitive, but too COOL to care