Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:39
We hebben een radiator in de woonkamer zonder knop. Deze krijgen we niet aan. Ook de toevoerleidingen blijven koud. We hebben al geprobeerd aan beide kanten van het bovenblok (H-blok?) de aansluitingen open te draaien. Die gingen bij ver opendraaien lekken, maar de radiator werd niet warm.

We hebben een paar weken geleden een warmtepomp geïnstalleerd. Het systeem is toen geleegd, gevuld, ontlucht. Een jaar geleden hebben we een radiator in de badkamer verwijderd, maar die zit aan de andere kant van het huis – kan me dus moeilijk voorstellen dat daar een verband tussen is. We weten eigenlijk niet zeker of deze radiator het voor het installeren van de WP en voor het verwijderen van de badkamerradiator wel deed.

Bijgevoegd wat foto's. De radiator is aan de bovenkant aangesloten, de laatste foto is van de onderkant.

Heeft iemand een oplossing / idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DfrU8WDLUFAdHZWccGi9mcmtnM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qg3HSLsFajFaiDPim2X6bnPw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aohB9WlOZvszp9Z7bzDgOXg2MU4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdAQJ5hQvL26fivcxo3spKfM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPw79GNrlKBVbLpZccJU-XXY27U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AMZrvdyxXQCLZLAGhWg8WZb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0qScAcKTcviUCMKrh8RgpOXrFs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0svx1Fx49Mf4njTmL3CvEW2.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
voetventiel open draaien, technisch tikje op het pennetje en ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
@plaspvd Dank voor de snelle reactie! Voetventiel = messingkleurig ding aan de linkerkant? 'Technisch tikje', mooie term, mag ik dat interpreteren als een welgemikte flinke tik? (Is het idee dat het pennetje vastzit en dan terugspringt?)

[ Voor 4% gewijzigd door Anomi op 05-03-2023 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
daar bedoel ik mee, zacht tikje tot het pennetje los komt. voetventiel zit rechts.

"(Is het idee dat het pennetje vastzit en dan terugspringt?)" precies

pen lijkt ingedrukt te zijn, dan is het dicht.

Voetventiel even helemaal open draaien. Later inregelen.

[ Voor 52% gewijzigd door plaspvd op 05-03-2023 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-07 19:09

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Hoort een thermostaat op te zitten. Zit die er niet op dan zou het pinnetje naar buiten moeten komen en de radiator staat dan helemaal open.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

xah5kiDe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:34:
Hoort een thermostaat op te zitten. Zit die er niet op dan zou het pinnetje naar buiten moeten komen en de radiator staat dan helemaal open.
In de huidige stand (pinnetje eruit) zit ie helemaal dicht. Doordat er geen knop op zit. Daarom wordt die radiator niet warm. Er moet gewoon een knop op of iets anders (tijdelijks) waarmee je die pin kan indrukken.
Mindfuck. Het omgekeerde is waar.
Pinnetje eruit is helemaal open. Maar het kan nu natuurlijk zijn dat ie idd vast zit. Een paar opvoedende tikjes zou kunnen helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 05-03-2023 14:42 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bijna goed. Pinnetje naar buiten = open, naar binnen = dicht. Zo heb je ook zonder thermostaat nog warmte (in noodgeval)

[ Voor 255% gewijzigd door Microkid op 05-03-2023 14:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-07 19:09

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Zou er voorzichtig op tikken met iets hards (hamer). Niet overdrijven. Lukt het niet om los te tikken, dan een beetje kruipolie erop en over een poosje nog eens proberen. Maar is hij eenmalig gangbaar, dan kun je hem zonder knop dus niet meer uitzetten :+

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomi
Ik heb de suggestie van @plaspvd geprobeerd. Het pinnetje is makkelijk in te drukken, springt dan ook terug en zat volgens mij niet vast. Maar wie weet. I'll report back :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Waarschijnlijk lucht in de radiator of toevoerleiding, alle andere radiatoren dicht draaien behalve deze en dan de thermostaat omhoog zodat alles naar deze moet, als je ontluchting op deze hebt die open draaien.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
Truc met ventiel en pinnetje heeft niet geholpen. Alles dicht hebben we ook al een keer geprobeerd, toen zonder resultaat, maar ga ik nog een keer proberen. Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
Alles dicht heeft ook niet gewerkt. Helaas! Ik denk dat ik het maar laat, het was fijn geweest voor de komende koude dagen als hij het nog had gedaan, maar in april wordt er vloerverwarming aangelegd en gaat hij sowieso weg. Die paar weken komen we wel door.

Veel dank voor het meedenken allen!

[ Voor 7% gewijzigd door Anomi op 05-03-2023 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:44
Heb je dat voetventiel opengedraaid, dus er een imbussleutel ingestoken en linksom losgedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
@ASW1 Aardig dat je nog een keer dubbelcheckt :). Ja, dat had ik gedaan, en na jouw vraag voor de zekerheid nog een keer. Voetventiel open tot het licht ging lekken, messingkleurig ding opengedraaid tot het licht ging lekken (weet niet of dat nodig was), pinnetje een aantal keer ingedrukt, ontlucht, alles weer dicht. Het pinnetje is met wat kracht makkelijk te bewegen, maar de radiator en leidingen blijven koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servee
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Sowieso ontluchten op hoogste punt, grote kans dat daar je probleem zit. Lijkt erop dat er nog steeds lucht in je leidingen zit en wellicht niets van doen met die specifieke radiator.

Daikin FTXM35R/RXM35R

Pagina: 1