ChromeOS FLex op een HP laptop - wifi adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drksecret
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
Mijn vraag

IK heb een oude HP laptop waar ik ChromeOS FLex op heb gezet. Het draait als een malle.
Het enige wat niet werkt is Wifi. Nu heb ik al veel gelezen en het lijkt erop dat de kaart die erin zit niet ondersteund is dan (Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8723DE 802.11b/g/n PCIe Adapter)
IK heb me al te pletter gezocht, maar kan niet vinden hoe ik dit werkend krijg.

Een alternatief is een externe USB Wifi Adapter. Nu blijken die ook niet allemaal ondersteund.
Wie weet welke er wel ondersteund worden (die ook nog verkrijgbaar zijn)?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Misschien ligt het alleen aan de versie van de beveiliging. Ik ben heb nu glasvezel en een Zyxel modem (DX5401-B1) van t-mobile. Voorheen maakte mijn Acer Switch 10 met daarop Chrome flex keurig contact met mijn TP-Link N750, die ik voor de wifi achter het bridge modus modem van Ziggo had hangen. Maar met de Zyxel treed er een onbekende fout op. Als ik de WPA2 PS uitschakel maakt ie wel contact!
Ik heb geen idee welke beveiliging de TPlink gebruikte en of die ook op de Zyxel beschikbaar is en of dat voldoende is. :|
Ik heb een externe netgear wifi adapter ingestoken maar dan gebeurt er gewoon niks, zou niet weten hoe ik dat moet instaleren. Ik kan ook eigenlijk niet veel meer met het laptopje dan internetten wat op zich voldoende is.

[ Voor 17% gewijzigd door snarfl op 08-05-2023 22:40 ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell4you.
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09 16:47
Humax Wifi dongle's lijken goed te werken..en kosten een paar euro's bij de kringloop

Geen idee wat voor chipset er in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
Mitchell4you. schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 03:27:
Humax Wifi dongle's lijken goed te werken..en kosten een paar euro's bij de kringloop

Geen idee wat voor chipset er in zit..
Mijn Pixel telefoon via usb voor WiFi laten zorgen werkt ook heb ik gevonden: usb-tethering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@drksecret omdat je aangeeft dat het om een oude laptop gaat ga ik er gewoon voor het gemak vanuit dat je wellicht gewoon bij de wifi adaptor kunt komen om deze te vervangen. (achterplaat los) en voilla daar ziet ie (meestal). als je nou echt pech hebt dan ziet ie aan de onderkant van je moederbord en in dat geval verwijs ik je naar het 2e deel van deze post. maar er is een vrij grote kans dat zoiets als dit uitvoering: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth je direct uit de brand kan helpen.

voor usb is het allemaal wat lastiger, het gros van usb sticks werken met realtek chips en dat is met chromeOS - Flex net een beetje lastiger dan onder bijvoorbeeld ubuntu. om eerlijk te zijn denk ik dat je dan vooral verbannen bent naar trial and error,

uit ervaring weet ik dat de meeste RT2xx en RT7xx chips werken (dat zijn ralink chips) maar aangezien het super lastig is om op bol.com een wifi stickje te zoeken en dan vervolgens te google'n welke wifichip erin zit en dat een keef of 200 te doen voor je eindelijk eens een NIET-rtl (realtek) chip hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
Van arrenmoede maar poging gewaagd chromeflex te vervangen door linux. Het enige waar ik bij kan is een herstel schijf maken binnen chromeflex. Gedaan met het idee er dan een Linux iso tussen te frotten.
Even niet opgelet en nu heb ik een herstelde chrome OS flex die warempel ook contact maakt met m'n odido wifi van het Zyxel modem. :)
Probleem opgelost eigenlijk, zat 'm dus in het OS.

Pagina: 1