Wow mike, moet je zien

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Nieuw ontwerp voor een bong

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/planetnamek4u/bongbox2

Het is dus gewoon een standaard bong met een reservoir eronder maar nu komt het. Je plaats in de bong een aantal koperen platen koper die als koelplaten dienen. Zo wordt de warmte naar buiten geleid en kan je je bong dicht houden. Scheelt weer in water bijvullen en luchtvochtigheid. Of het werkt weet ik niet maar twas een leuk idee vondt ik zelf

Verwijderd

zelf verzonnen of heb je een linkje erbij?

• ajampaniki
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:54 schreef Hiro Shima het volgende:
zelf verzonnen of heb je een linkje erbij?
nee helemaal zelf verzonnen

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32
waarom niet gewoon van 1 groot stuk koper :?

• Selfdefence
  • Laatst online: 10-01-2022
Dit is geen bong meer, dit is gewoon een radiator.

Het mooie van een bong was juist dat je water kon koelen tot onder kamertemperatuur. De energie die daar voor nodig was werd geleverd door het verdampende water. Doordat het water in deze opstelling weer condenseert, wordt dat effect teniet gedaan.

• ajampaniki
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:20 schreef Selfdefence het volgende:
Dit is geen bong meer, dit is gewoon een radiator.

Het mooie van een bong was juist dat je water kon koelen tot onder kamertemperatuur. De energie die daar voor nodig was werd geleverd door het verdampende water. Doordat het water in deze opstelling weer condenseert, wordt dat effect teniet gedaan.
Wat jij dus zegt is dat je het warme water laat verdampen waardoor de warmte weggaat. Maar dan gaat ook gelijk al je water weg. Kan je net zogoed je koeling op de kraan aansluiten.

En de warmte wordt op deze manier toch ook afgevoerd> via het koper nl. En het water zal nog steeds verdampen hoor.

Verwijderd

Op deze manier kan het zelfs dat het koper warmte gaat aanzuigen doordat water verdampt op het koper, en dat daardoor het koper afkoelt, en warmte van buiten gaat opnemen. Je zou het eens uit moeten proberen, maar ik vraag me af of het werkt...

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Helaas gaat dit dus niet werken. Ik zal niet in de theorie duiken, maar dit werkt slechter dan een radiateur en veel slechter als een bonk. Je hebt in iedergeval lucht van buiten nodig om vocht op te nemen. n een gesloten systeem heb je dus heel gauw een 100% luchtvochtigheid= verzadigd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Ik dacht altijd dat een 'Bong' gemaakt was om wiet te roken. :)

• Mir
  • Niet online

Mir

Op zaterdag 01 september 2001 02:59 schreef mymind het volgende:
Ik dacht altijd dat een 'Bong' gemaakt was om wiet te roken. :)
uk weet 1 ding zerker; daar heb je dgeen dong voor nodgig!! >:)
Pagina: 1