Koelvries na 1,5 maand defect; winkel niet oplossingsgericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb begin dit jaar (9 januari) een nieuwe koelvriescombinatie gekocht. Deze verving een apparaat waarvan we vonden dat deze na 15 jaar trouwe dienst vervangen kon worden door een energiezuiniger apparaat , met no-frost.

De eerste maand waren we er erg tevreden over totdat we op een donderdagavond zagen dat ingevroren artikelen ontdooit in het vriesvak lagen. Brood bijvoorbeeld lag er gewoon zacht in. Ijsblokjes gingen weer terug naar waterige staat. Hiervan heb ik een uitgebreid dossier inmiddels aangemaakt met diverse foto's en video's.

(Op dit moment geeft het vriesgedeelte +5 graden aan en de temperatuurmeter die in de koelkast zelf +15.)

Dit heb ik direct (23 februari) bij Samsung gemeld, en een dag later bij de webwinkel. Ik zou binnen 48 uur gebeld worden voor een reparatieafspraak. Dit is tot op heden nog niet gebeurd. Ik heb bij de webwinkel aangedrongen op een snelle oplossing omdat dit apparaat een essentieel onderdeel van een ieders huishouden is. Als het nu om een tablet of wat dan ook gaat is de impact laag maar dit ligt even wat anders.

Ondanks veel belletjes en mails richting deze winkel lijken ze niet erg onder de indruk van mijn probleem. ze verschuilen zich achter de fabrikant. Die heeft weer een derde partij die hun reparaties uitvoert.

Een klantenservicemedewerker heeft gezegd dat het de laatste tijd dramatisch is met de uitvoering van reparaties bij dit merk. Op de vraag of ze me tegemoet kunnen komen bij een tijdelijke oplossing kan dat alleen via hun back-office. Die hebben een reactietermijn van 6 (!) dagen. Daar ben ik ook niet mee geholpen.

Gezien hun onwil om me te helpen of maar enigszins tegemoet te komen hebben we maar besloten om, bij dezelfde partij, een tafelmodel vriezer te kopen en die is gister geleverd en doet het uitstekekend.

Sinds vandaag heb ik ook opgemerkt dat het koelgedeelte ook niet goed is, de eerder genoemde 15 graden celcius.

Inmiddels zijn ze me waarschijnlijk al hardstikke zat bij de webwinkel en ben ik er eigenlijk ook al hard klaar mee maar ik krijg niets bij ze gedaan. Inmiddels loopt er ook al een dossier bij m'n RBV.

Heeft iemand nog tips , of opbeurende woorden? ik kan ze momenteel wel goed gebruiken. Ik kan er gewoon niet bij dat de webwinkel zo moeilijk doet om het apparaat gewoon om te wisselen en het zelf maar met de fabrikant uit te zoeken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 16:15
Gunner schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:13:
... of opbeurende woorden? ...
Het komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Thanks! :P

Verder heb ik een vraag. Ben ik te veeleisend in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 18:31
Dit snap ik niet helemaal;

"Gezien hun onwil om me te helpen of maar enigszins tegemoet te komen hebben we maar besloten om, bij dezelfde partij, een tafelmodel vriezer te kopen en die is gister geleverd en doet het uitstekekend."

Ik lees dat er is toegezegd dat er een reparateur langskomt. Dat deze reparatie via de fabrikant loopt en lang op zich laat duren is frusterend. Maar om dan meteen je RBV er opaf te sturen is natuurlijk het einde van iedere medewerking me dunkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-06 14:56
Jij hebt werkelijk waar niets met de fabrikant nodig, maar met de verkoper.. Het is dus gewoon hun probleem om het op te lossen. Want je hebt wettelijke garantie en helemaal binnen deze kort tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Fornoo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:26:
Maar om dan meteen je RBV er opaf te sturen is natuurlijk het einde van iedere medewerking me dunkt...
Dat heb ik niet gezegd. Ter verduidelijking; Ik heb ze de vraag gesteld wat mijn rechten en plichten zijn en zij hebben een dossier geopend. Dat betekent niet dat ze in contact staan met de verkopende partij. dat is voor een later stadium.
Fornoo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:26:
Ik lees dat er is toegezegd dat er een reparateur langskomt.
Dat mag ik hopen ja. Maar nee , er is gezegd dat er contact opgenomen wordt voor een afspraak. Dat is na bijna 1,5 week nog niet eens gebeurd. Ik ben bang dat als het al zo lang duurt om een afspraak te maken het ook lang gaat duren voordat er uberhaupt iemand langs kan komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 05-03-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05:44
in beginsel moet de winkel met zo min mogelijk overlast het probleem oplossen, dat kan een vlotte reparatie zijn door de gecertificeerde reparateur van de fabrikant. Maar als die geen capaciteit heeft, zou je dan inderdaad eerder een omruil verwachten. Je wacht nu wel vrij lang, voor een apparaat dat inderdaad vrij belangrijk is in het dagelijks leven. Daar zou ik ze zeker nog eens netjes op wijzen.

De winkel zal echter liever het door de fabrikant opgelegde traject volgen omdat dat nu eenmaal hun 'binnen de lijntjes' procedure is, en vervangen bij webwinkels vaak een 'last resort'.

We weten natuurlijk niet welke winkel het is, maar hebben we van doen met een dozerschuiver aan de onderkant van de markt, die normaliter nog minder klant gericht is, of een webwinkel uit met een meer service gerichte houding?

Hier heb je bijvoorbeeld in het dorp nog een heel service gerichte winkelier voor dit soort producten, maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor. Je bent zo een paar honderd euro meer kwijt dan bij een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dennism schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:29:

We weten natuurlijk niet welke winkel het is, maar hebben we van doen met een dozerschuiver aan de onderkant van de markt, die normaliter nog minder klant gericht is, of een webwinkel uit met een meer service gerichte houding?
Conform het beleid van dit subforum noem ik de naam hier niet, maar het is een groot bedrijf die vroeger bekend stond om hun uitstekende service en dat ook pretendeert in al hun reclameslogans.

Als dit om een laptop, tablet of wat dan ook non-essentieels ging had ik dit topic niet geopend. Dat heeft geen haast. Dit wel.
Daar zou ik ze zeker nog eens netjes op wijzen.
Heb ik gedaan. Meerdere malen, op een nette wijze. Maar het maakt geen enkele indruk.

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 05-03-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maakt geen donder uit. Iedereen heeft zich te houden aan de Wet. Dan zal nu vast de dooddoener komen over gelijk hebben en gelijk krijgen, maar met zo'n jong apparaat hoef je ook niet eens te bewijzen dat het defect door foute fabricage komt. De (web)winkel moet aantonen dat het door verkeerd gebruik komt (als het zover komt).

Maar als de (web)winkel aangeeft dat het met de Samsung koelvriescombinaties momenteel druk is, geeft dat natuurlijk ook weinig vertrouwen in die producten. Feit blijft wel dat de (web)winkel gewoon een overeenkomst heeft met @Gunner en daaraan dient te voldoen. Daarbij heeft de (web)winkel een redelijke termijn om het op te lossen. Om na 1,5 week al te concluderen dat de winkel niet oplossingsgericht is, is wel heel snel, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gunner schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:13:

Gezien hun onwil om me te helpen of maar enigszins tegemoet te komen hebben we maar besloten om, bij dezelfde partij, een tafelmodel vriezer te kopen
Dat snap ik niet. Je bent ontevreden, de leverancier doet niets met jouw klacht, en jij beloont dat door er nog meer spullen te kopen? Vind je dat zelf ook niet een beetje raar? Deze leverancier was mij al definitief kwijt geweest als klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Omdat je ondertussen op eigen kosten een ander model hebt aangeschaft, is de urgentie er nu waarschijnlijk voor je af. Maar achteraf gezien had je denk ik met de rbv moeten aansturen op een kort geding. Dat kan uiteraard alsnog, maar je moet wel een spoedeisend belang hebben.

Zonder koelkast kun je simpelweg geen normale huishoudelijke activiteit ontplooien. De verkoper had dus na verloop van tijd moeten vervangen en niet zo lang met herstel bezig moeten blijven.

Zit je nog binnen de 14 dagen herroepingstermijn van de kleine koelkast en heb je op afstand gekocht? Overweeg dan om die tweede koop te ontbinden. Heeft de verkoper je niet adequaat geïnformeerd over herroeping (dat gaat zeer vaak fout): dan is de herroepingstermijn langer dan 14 dagen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05:44
CH4OS schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:33:
[...]
Maakt geen donder uit. Iedereen heeft zich te houden aan de Wet. Dan zal nu vast de dooddoener komen over gelijk hebben en gelijk krijgen, maar met zo'n jong apparaat hoef je ook niet eens te bewijzen dat het defect door foute fabricage komt. De (web)winkel moet aantonen dat het door verkeerd gebruik komt (als het zover komt).
Voor zijn rechten maakt dat inderdaad niets uit, maar wel voor de mogelijke medewerking die je gaat krijgen van de shop en welke stappen je dus mogelijk moet gaan zetten.
Maar als de (web)winkel aangeeft dat het met de Samsung koelvriescombinaties momenteel druk is, geeft dat natuurlijk ook weinig vertrouwen in die producten. Feit blijft wel dat de (web)winkel gewoon een overeenkomst heeft met @Gunner en daaraan dient te voldoen. Daarbij heeft de (web)winkel een redelijke termijn om het op te lossen. Om na 1,5 week al te concluderen dat de winkel niet oplossingsgericht is, is wel heel snel, om eerlijk te zijn.
Dat ligt denk ik wel heel erg aan het product, een koffiezet apparaat dat het 1,5 week niet doet is vervelend, een defecte koelvries combinatie is imho echter van een hele andere orde, dat trekt simpelweg een grote wissel op je leef omgeving, dat zou een winkel toch ook in moeten zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Dennism op 05-03-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
downtime schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Dat snap ik niet. Je bent ontevreden, de leverancier doet niets met jouw klacht, en jij beloont dat door er nog meer spullen te kopen? Vind je dat zelf ook niet een beetje raar? Deze leverancier was mij al definitief kwijt geweest als klant.
Ik heb natuurlijk daar over getwijfeld om het elders te kopen, en ik begrijp je verwarring. Ik hoop echter dat de winkel me, achteraf, tegemoet komt in deze (tijdelijke) aanschaf. Dat verzoek loopt namelijk nog, maar ik kan niet nog eens dagen wachten totdat die ook eens reageren (hun back-office heeft een reactietermijn van zes dagen zoals ook in TS staat). Dus heb ik zelf het initiatief genomen om de bestelling te done. Dat is geheel op mijn risico natuurlijk dat begrijp ik.
Real schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Omdat je ondertussen op eigen kosten een ander model hebt aangeschaft, is de urgentie er nu waarschijnlijk voor je af.
Gedeeltelijk. want tot gister dacht ik dat het koelgedeelte het wel goed deed. Sinds vandaag heb ik die indruk niet meer,ook vanwege een meting en observatie van de temperatuur van dingen die daar in liggen.
Dennism schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:36:
Dat ligt denk ik wel heel erg aan het product, een koffiezet apparaat dat het 1,5 week niet doet is vervelend, een defecte koelvries combinatie is imho echter van een hele andere orde, dat trekt simpelweg een grote wissel op je leef omgeving, dat zou een winkel toch ook in moeten zien.
Dat zou je denken maar iedereen die ik heb gesproken is er niet bepaald van onder de indruk en het geeft ze absoluut geen extra urgentie.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 05-03-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
'Gezien hun onwil om me te helpen of maar enigszins tegemoet te komen hebben we maar besloten om, bij dezelfde partij, een tafelmodel vriezer te kopen en die is gister geleverd en doet het uitstekekend.
'

Waarom zou je nog een tweede aankoop doen bij de partij waar je kennelijk helemaal niet tevreden over bent? Genoeg andere (web)winkels lijkt me.

Helaas leer je bij dit soort garantiekwesties (waar snelheid geboden is) je leverancier pas echt kennen en dan zou je willen dat je het toch maar bij die winkel op de hoek had gekocht.

Edit: ik zie dat @downtime dezelfde opmerking heeft gemaakt terwijl ik mijn bericht schreef.

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 05-03-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dennism schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:36:
Voor zijn rechten maakt dat inderdaad niets uit, maar wel voor de mogelijke medewerking die je gaat krijgen van de shop en welke stappen je dus mogelijk moet gaan zetten.
De kwaliteit van service zal inderdaad misschien minder zijn, maar daar kies je dan toch zelf voor? :) Feit blijft dat beide partijen de overeenkomst moeten nakomen. Zeker dit soort apparaten zou ik niet zomaar bij een webwinkel bestellen, doe ik dan liever lokaal. Juist om dit soort ervaringen niet te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:39:.
Zeker dit soort apparaten zou ik niet zomaar bij een webwinkel bestellen, doe ik dan liever lokaal. Juist om dit soort ervaringen niet te hebben.
Deze zaken worden door de grote jongens alleen maar minder. ik woon in een middelgrote stad waar ik niet direct een winkel kan opnoemen die me dit direct kan leveren. Er zit een vestiging van een grote webwinkel, waar ik niet heb gekocht.

Verder is het natuurlijk ook geen garantie dat een mogelijk defect wel goed zal worden afgehandeld. Grote kans dat die je ook naar de fabrikant verwijzen. Maar dit is niet echt heel relevant voor mijn probleem dus kunnen we die discussie laten voor wat het is? :)

Het ironische is dat ze in hun email-signature hebben staan dat de "klant koning is" _O-

Ik heb besloten om niet meer te communiceren met de verkopende partij, dat is de afgelopen tijd zinloos gebleken. De mensen die je spreekt kunnen niets en levert mij persoonlijk alleen maar frustratie op.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 05-03-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je aanspreekpunt volgens de consumentenwetgeving is niet de fabrikant maar de leverancier. De leverancier geeft aan dat de fabrikant te traag is. Daarmee bevestigen ze zelf dat er een probleem is met de oplossingssnelheid. Dat gesprek heb je natuurlijk opgenomen* in het kader van dossiervorming.

De leverancier kan naar keuze: repareren, vervangen of geld terug geven. Als ze niet snel genoeg actie ondernemen kun je hen dat schriftelijk melden en vragen wanneer het probleem opgelost zal worden. Krijg je na herhaald vragen geen antwoord, dan kun je melden dat de koop ontbonden wordt als er niet binnen bijvoorbeeld 14 dagen een oplossing is. Bespreek dit met de rechtsbijstandsverzekeraar. Die zal hier niet meteen voorstander van zijn, want dat betekent dat er mogelijk een rechtszaak gevoerd moet worden om het geld terug te krijgen.

Je hebt overigens geen wettelijk recht op tijdelijke vervanging, ook niet als je het product nodig hebt. Veel aanbieders hebben wel bijvoorbeeld een vervangende auto tijdens reparatie, maar ze zijn daartoe niet verplicht tenzij ze dit hebben aangegeven in de koopovereenkomst.

Overigens koop ik geen witgoed van Samsung meer, na een slechte ervaring met de werking van een wasdroger. Ik koop nog wel Samsung computergeheugen.

* Het is toegestaan een gesprek op te nemen waar je zelf aan deelneemt. Maar je mag het niet publiceren.

herstel: statement over keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 17:22
mrmrmr schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:21:
De leverancier kan naar keuze: repareren, vervangen of geld terug geven. Dat mag je niet zelf kiezen.
Dat is onzin. De consument mag juist wel zelf kiezen, tenzij dat buiten verhouding of onmogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

in beginsel moet de winkel met zo min mogelijk overlast het probleem oplossen
Het criterium is 'zonder ernstige overlast'. Zo min mogelijk overlast komt altijd neer op direct met een busje voorrijden en de koelkast omruilen voor een nieuwe, en dat is wat veel van het goede. Bij de beoordeling wat 'ernstig' is kun je wel rekening houden met de aard van het product. Een week niet over een koelkast kunnen beschikken is erger dan een week geen oven.
Reptielenbrein schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:26:
Jij hebt werkelijk waar niets met de fabrikant nodig, maar met de verkoper. Het is dus gewoon hun probleem om het op te lossen. Want je hebt wettelijke garantie en helemaal binnen deze kort tijd.
Als de winkelier aangeeft dat een derde partij (zoals de fabrikant) de problemen namens hem oplost dan heb je daar als consument binnen het redelijke aan mee te werken. De winkelier blijft wel verantwoordelijk.

Is de koelvries bij een webwinkel gekocht?

Je hebt mogelijk de volgende remedies, gesorteerd op volgorde van juridische eenvoud:
1. De koopovereenkomst ontbinden omdat de verkoper niet aan de informatieplicht heeft voldaan.
2. De koopovereenkomst ontbinden binnen de verlengde termijn van de wet koop op afstand omdat de verkoper niet aan de informatieplicht voor de wkoa heeft voldaan.
3. De koopovereenkomst ontbinden omdat de winkelier de problemen niet binnen een redelijke termijn verhelpt.

Ik zou graag de communicatie met de verkoper inzien en de naam van de winkel hebben (die laatste binnen mo-tags conform de policy) om je hierin te adviseren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gunner schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:46:
Het ironische is dat ze in hun email-signature hebben staan dat de "klant koning is" _O-

Ik heb besloten om niet meer te communiceren met de verkopende partij, dat is de afgelopen tijd zinloos gebleken. De mensen die je spreekt kunnen niets en levert mij persoonlijk alleen maar frustratie op.
Je lijkt de stappen een beetje door elkaar te halen. Je hebt, bij dezelfde winkel nota bene uit nood een tafel model gekocht, om vervolgens het contact te verbreken inzake het issue met de koel-vriescombinatie. Zo ga je natuurlijk niet snel jouw apparaat gerepareerd krijgen.

Je bent nu 1,5 week aan het wachten, toen ik een issue had met mijn koel-vriescombinatie, heb ik ook iets van 2 maanden of zo moeten wachten, dat was in 2014, met een Bosch apparaat en ook gekocht bij een grote keten. Ook voor dit soort apparaten kan gewoon niet iedereen direct er op springen, hoe graag je ook zou willen. Maar de aanpak die je hier aanhoudt, zal jouw problemen niet sneller oplossen in elk geval, hoe vervelend de situatie ook voor jou is.. Ja, een apparaat als deze is (voor ons althans!) belangrijk, maar het is niet levensbedreigend voor ons als het er (tijdelijk) niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fopjurist schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:40:
Je hebt mogelijk de volgende remedies, gesorteerd op volgorde van juridische eenvoud:
1. De koopovereenkomst ontbinden omdat de verkoper niet aan de informatieplicht heeft voldaan.
2. De koopovereenkomst ontbinden binnen de verlengde termijn van de wet koop op afstand omdat de verkoper niet aan de informatieplicht voor de wkoa heeft voldaan.
3. De koopovereenkomst ontbinden omdat de winkelier de problemen niet binnen een redelijke termijn verhelpt.
Ik ben even benieuwd, welke informatie zou dan missen bij de informatieplicht, waardoor een verlengde WKOA termijn van toepassing zou zijn? Bedoel, als aangeven dat het product met 1,5 maand al kapot kan zijn dat is, dan kan ik mij voorstellen dat niemand een dergelijk apparaat nog wilt kopen. En een defect kan natuurlijk ook altijd gebeuren. Dat weet elke koper natuurlijk ook wel voordat die een aankoop doet.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CH4OS schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:50:
[...]
Ik ben even benieuwd, welke informatie zou dan missen bij de informatieplicht, waardoor een verlengde WKOA termijn van toepassing zou zijn?
Als 'de termijn en de modaliteiten' voor de wkoa niet worden vermeld dan wordt de termijn verlengd van veertien dagen naar een jaar. Denk aan de situatie dat een winkel niet vermeldt dat de wkoa van toepassing is of het modelformulier voor wkoa niet beschikbaar stelt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik weet niet wat ik heb getriggered maar ik ontvang vijf minuten geleden een email van de webwinkel waarin ze aangeven dat ze ook vinden dat de reparatie te lang duurt en ze aanstaande dinsdag een nieuw exemplaar komen bezorgen.

De aangeschafte vriezer mag ook van ze retour....

Deze zag ik niet aankomen.

edit: nog even nalezende; er werd gereageerd op de laatste mail dit ik gisteravond heb gestuurd en waarin ik ze netjesr erop heb gewezen op hun verantwoordelijkheid w.b de reparatie en dat een medewerker deze week aangaf dat Samsung al langere tijd problemen heeft met hun reparatie-afhandeling. Wellicht dat het dit keer de juiste snaar heeft geraakt.

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 05-03-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:46:
[...]
Je lijkt de stappen een beetje door elkaar te halen. Je hebt, bij dezelfde winkel nota bene uit nood een tafel model gekocht, om vervolgens het contact te verbreken inzake het issue met de koel-vriescombinatie. Zo ga je natuurlijk niet snel jouw apparaat gerepareerd krijgen.
Wat ik daarmee bedoelde is dat het een lopende zaak is en verder bellen of mailen de boel (op dat moment) niet zou doen versnellen of om tot een andere oplossing te komen . Het hield niet in dat ik het niet meer wil laten repareren/oplossen. Ik wilde aandringen op een andere oplossing dan reparatie als dat niet binnen redelijke termijn kan plaatsvinden(en dan kunnen we discussieren over wat redelijk is). Alleen maar dat nog een keer bellen me niets zou brengen, want dat heb ik deze week een aantal keer gedaan heb.

Je gaf aan dat je zelf twee maand heb moeten wachten op een reparatie. Ik ken daar de details niet van, misschien was het voor jou minder urgent of had je andere mogelijkheden om in je koelvries-behoeftes te voorzien maar dat zijn wat mij betreft geen redelijke termijnen.

Als jij dat wel vind, prima. Maar het houdt niet in dat ik dat daarom maar wel moet accepteren omdat jou dat ook is overkomen. Ik kom gewoon voor mijn eigen belangen op, niet meer en niet minder.
CH4OS schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:46:
Ja, een apparaat als deze is (voor ons althans!) belangrijk, maar het is niet levensbedreigend voor ons als het er (tijdelijk) niet is.
Ik heb nergens gezegd dat het levensbedreigend is. Waarom dat zo in het absurde trekken?

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 05-03-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gunner schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:14:
Je gaf aan dat je zelf twee maand heb moeten wachten op een reparatie. Ik ken daar de details niet van, misschien was het voor jou minder urgent of had je andere mogelijkheden om in je koelvries-behoeftes te voorzien maar dat zijn wat mij betreft geen redelijke termijnen.
Tja, ik zat net op mijzelf, de koel-vriescombinatie was ook net nieuw en ook het enige wat ik had (nog steeds, trouwens). Dus was een redelijk vergelijkbare situatie als jou. ;)
Als jij dat wel vind, prima. Maar het houdt niet in dat ik dat daarom maar wel moet accepteren omdat jou dat ook is overkomen. Ik kom gewoon voor mijn eigen belangen op, niet meer en niet minder.
Dat deed ik destijds ook wel. Ik kon alleen niet zaken sneller laten lopen dan dat ze gingen. Ook omdat het bij de service van Bosch ook gewoon druk was. Tezamen met de winkel uiteindelijk afgesproken wat redelijk zou zijn en alles is binnen die periode opgelost
Ik heb nergens gezegd dat het levensbedreigend is. Waarom dat zo in het absurde trekken?
Ik bedoel meer, hoewel dergelijke apparatuur voor ons best belangrijk zijn, het ook weer niet dusdanig belangrijk is dat het (bij wijze van) binnen 5 minuten opgelost moet zijn. Het is dus niet dat met een defecte koel-vriescombinatie ons leven er van af hangt.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2023 15:44 ]

Pagina: 1