Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 23:20
Mijn vraag

Ik heb voor mijn zoon de gaming PC van de nieuwe BBG gebouwd. Echter alleen in een andere behuizing omdat we die niet geleverd hebben gekregen.

Echter krijg geen beeld. Heb inmiddels de videokaart weer uitgebouwd maar ook met de ingebouwde videokaart geen beeld. licht toetsenbord en muis gaan aan en ventilatoren van CPU en Cas draaien. Kom dus ook niet in het Bios of UEFI.

Heb al meerdere PC's gebouwd maar dit heb ik nog nooit gehad.

Graag ideeen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22

Thomg

Aww yiss

Kan je even linken welke BBG je bedoelt?
Hebben we het over deze?
review: Desktop Best Buy Guide - Maart 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
Klopt en dan het mainstream game systeem Met het Gigabyte B550 Gaming X V2 MoBo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22

Thomg

Aww yiss

De 5600 heeft geen igpu, dus dat is ook niet zo verwonderlijk.

Ik zou wel eerst even beginnen met het delen van wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
Kan het te maken hebben met een bios update die gedaan moet worden? Bij de kenmerken staat geschreven:

"(UEFI) Bios UEFI, Update zonder CPU (via USB)". Houd dat in dat ik de CPU er uit moet halen maar videokaart wel erin? Dan eerst de Biosupdate en dan weer de processor erin?

Ik dacht trouwens dat Gigabyte B550 Gaming X V2 wel een ingebouwde videokaart heeft? Deze heeft immers ook een HDMI aansluiting op het backpanel. Of heeft dat niets met elkaar te maken?

Waar moet ik specifiek foto's van maken?

Opgelost. Alles nog een keer opnieuw gemonteerd en hub daar was het Bios. Nu windows installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Bizzy op 05-03-2023 18:31 . Reden: Update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:10
Bizzy schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:40:
Kan het te maken hebben met een bios update die gedaan moet worden? Bij de kenmerken staat geschreven:

"(UEFI) Bios UEFI, Update zonder CPU (via USB)". Houd dat in dat ik de CPU er uit moet halen maar videokaart wel erin? Dan eerst de Biosupdate en dan weer de processor erin?

Ik dacht trouwens dat Gigabyte B550 Gaming X V2 wel een ingebouwde videokaart heeft? Deze heeft immers ook een HDMI aansluiting op het backpanel. Of heeft dat niets met elkaar te maken?

Waar moet ik specifiek foto's van maken?

Opgelost. Alles nog een keer opnieuw gemonteerd en hub daar was het Bios. Nu windows installeren.
De ingebouwde videokaart zit niet op het moederbord, maar in de processor. De 5xxx G processoren hebben die ingebouwd. De videokaart sloten op het moederbord doen niets als de processor geen Ingebouwde gpu heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 02:26
Gingen de fans van de (dedicated) GPU draaien toen die er nog in zat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23
Heb je de juiste voedingskabels geïnstalleerd?
Dus de ATX12V en EPS12V kabels op het moederbord + de PCIe kabels voor de videokaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bizzy
Heel raar, nadat ik alles nog een keer gecontroleerd heb en alles zat goed, kwan ik meteen in het Bios. Nu draait hij als een zonnetje. Dankjewel.
Pagina: 1