Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:34
Hallo mede-tweakers,

Nu heb ik mijn Orbi achter de ziggorouter(in bridgemode) hangen en vervolgens de satelieten bekabeld aangesloten. Alles is voorzien van de laatste firmware, maar ze maken geen bekabelde verbinding. De Synolgy NAS is ook aangesloten, deze is wel zichtbaar als bekabeld aangesloten in de Orbi app.
De kabels heb ik onlangs getrokken en zijn CAT6A. Ik heb alles ook gereset en opnieuw opgestart.
Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat je de kabels getest hebt?
Is de "opper-Orbi" verbonden met de WAN poort op de Ziggo router en de overige Orbi's op de opper-Orbi aangesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Als je een bekabelde backhaul wilt gebruiken moet je de main in accesspoint mode zetten in plaats van router mode.
Uiteraard moet je dan de Ziggo weer uit Bridge mode laten halen want die Orbi is dan geen router meer

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
Ik ga het proberen met de opper Orbi in AP te zetten in plaats van router modus. Kabels zijn inderdaad getest. Dank voor de snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
Goedemorgen, de Orbi als accespoint werkte prima. Maar is het ook mogelijk om ander type Orbi aan de 750 te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Als alles in accespoint mode werkt kun je elk accesspoint van elk type en elk merk ermee verbinden.
Er is dan geen main orbi meer die als router en controller functioneert en dus valt er niets te koppelen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri024
En mocht ik de Orbi weer in router functie gebruik, is deze dan te combineren met andere types? In router functie is het opzetten van een gast netwerk makkelijker. Ook wil ik er een bedraad naast ps5 plaatsen voor de kids, de wifi van dat dit ding is echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je kabels hebt is dat af te raden, dat kan voor conflicten zorgen omdat je potentieel 2 netwerk paden hebt (een via wifi en een via de kabel).

Pagina: 1