Toon posts:

Beeld aan zijkant "omgebogen".. HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal *D Nadat ik een demo had geinstalleerd (Echelon) is de weergave 1024*768 helemaal van slag! In 16 en 32 bits kleuren. En alleen die resolutie.
Het lijkt wel of het beeld aan de linkerkant "omgebogen" is, de letters/icons zijn links kleiner dan in het midden/rest van het beeld.
Ook in bv Word zie je het duidelijk. Als ik handmatig een lagere freq. instel, 85Hz ipv 100Hz of 120Hz (120Hz is de optimale freq.)is het wel goed. Bij andere res. geen problemen.
Al van alles geprobeerd: det.(1410WHQL) opnieuw geinst., andere det.(1470) geinst., andere monitor driver(standaard, juiste driver), adapter optimaal/standaard, etc. etc.
Ook in register gezocht naar instellingen, niets gevonden.
Ook nog een andere videokaart geprobeerd, met hetzelfde probleem.
Met de monitor OSD-controls wordt hel wel wat beter, maar weg gaat het niet.
En voor de installatie van dat spel (wat in 1024*768*32 speelde) was alles prima, geen enkel probleem.
Monitor : Philips Brilliance 109MP
Kaart : Viper V770 Ultra
kaart2 : Viper V550
Ik ben nu zo'n beetje ten einde raad...HELP!!

Verwijderd

terug buigen :P

nee, maar isser geen instelling op je monitor die je kan veranderen ofzow?

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. voordat ik dat spel installeerde was alles zonder problemen. Ik denk dat dat spel iets veranderd heeft..
Maar wat :?

Verwijderd

Mischien een recall of reset van de monitor om op de fabrieksinstellingen te komen?

Verwijderd

euhm dit zou misschien gebeurt kunnen zijn:
je had in windows een andere resolutie dan in het spel: bijvoorbeeld 800 x 600
nu heb je dat spel geinstalleerd en ben je het gaan spelen in 1024 x 768, je monitor moet je vaak ff afstellen op de resolutie. is simpel te doen met de knopjes op je monitor ;).
en dit is speculatie maar issie toevallig niet gecrashed ofso tijdens spelen of gewoon die resolutie blijven hangen in windows na het spelen?
waardoor je het nu ook in windows heb...
dit geldt natuurlijk allemaal niet als je windows op dezelfde resolutie draait als voor je het spel speelde

Verwijderd

Ja dat lijkt me ook, want ik heb namelijk hetzelfde prob gehad. En kon gewoon met de monitor instellingen ut weer recht trekken

Verwijderd

kan het niet zijn dat je boxjes te dicht bij het beeldscherm staan? als die er vlakbij staan, danheb je die buiging ook, of ligt het aan het bier nu :9

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zover voor de reacties *D
Ik heb er wat frequenties bij "verzonnen" (via het register) en bij 85-90-95 Hz geen probleem.
Bij 100Hz en daarboven is het wel vervormd, zoals gezegd "adapter optimaal" is 120Hz.
Ik kan het met de OSD-controls van de monitor wel wat wegkrijgen, maar niet helemaal.
En het was allemaal goed op elke resolutie, voordat..
Kent iemand dat spel "Echelon"? (web-site?) En het spel is niet gecrashed , gewoon afgesloten. Nu ook al eraf gegooid trouwens.
Met WinME "systeem herstellen" gedaan, geen verbetering.
Op de PHILIPS-site ff geprobeerd om support... vergeet dat maar.. wat een slecht site! :(
Pagina: 1