Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:44
Op mijn oude download pc heb ik nu Ubuntu geïnstalleerd, daarin zit dus de Snap store. Vanuit de Snap store heb Sabnzbd (3.8.0.) gedownload en geïnstalleerd. Echter kan ik nergens een icoon vinden om het programma te starten. Kan iemand me op weg helpen hoe dit te doen?

Nu heb ik voor zolang maar Sabnzbd+ (3.5.0) erop gezet, dat is een normale .deb installatie en werkt als vanouds, maar dat Snap store gebeuren is me niet helemaal helder

Uiteraard heb ik diverse sites geraadpleegd en rondgezocht op DDG, helaas zonder resultaat.

XBL gamertag StayingPow3r

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 23:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al eens onderzocht wat Sabnzb nou werkelijk is? Want je installeert pas iets als je weet wat het doet en hoe het mogelijk werkt, toch? Dan zou je ook weten dat het helemaal geen GUI heeft, maar via de browser werkt. Als je Apache of Mariadb installeert ga je ook geen icoontje in je applicatiemenu zien. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
Hero of Time schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:22:
Heb je al eens onderzocht wat Sabnzb nou werkelijk is? Want je installeert pas iets als je weet wat het doet en hoe het mogelijk werkt, toch? Dan zou je ook weten dat het helemaal geen GUI heeft, maar via de browser werkt. Als je Apache of Mariadb installeert ga je ook geen icoontje in je applicatiemenu zien. ;)
Nouja, ik weet dat ik m'n bestanden mee kan downloaden van usenet wat ik al jaren doe, maar is het programma dan direct actief zodat ik het kan oproepen via http://127.0.0.1:8080/sabnzbd/ ? Moet ik niet eerst de service starten?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-03-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 23:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mr. Freeze schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Nouja, ik weet dat ik m'n bestanden mee kan downloaden van usenet wat ik al jaren doe, maar is het programma dan direct actief zodat ik het kan oproepen via http://127.0.0.1:8080/sabnzbd/ ? Moet ik niet eerst de service starten?
Dat staat niet bij de omschrijving? En je DDG resultaten geven ook geen enkel antwoord hierop hoe je dat kan controleren? Even proberen en je weet toch wel voldoende in deze gevallen.

Je vraagt nu in feite of een auto echt wel kan starten zonder eerst de sleutel in het contact te steken, na de ontdekking dat er geen gebruikelijke locatie voor een sleutel is. Even drukken op de start/stop knop geeft je dan al voldoende informatie. En als dat niet blijkt te werken, de handleiding raadplegen.

Geen vraag is te gek, maar we verwachten wel wat meer inzet en eigen moeite. Het 'raadplegen' van diverse sites zonder die te noemen, heeft geen betekenis.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
Hero of Time schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Dat staat niet bij de omschrijving? En je DDG resultaten geven ook geen enkel antwoord hierop hoe je dat kan controleren? Even proberen en je weet toch wel voldoende in deze gevallen.

Je vraagt nu in feite of een auto echt wel kan starten zonder eerst de sleutel in het contact te steken, na de ontdekking dat er geen gebruikelijke locatie voor een sleutel is. Even drukken op de start/stop knop geeft je dan al voldoende informatie. En als dat niet blijkt te werken, de handleiding raadplegen.

Geen vraag is te gek, maar we verwachten wel wat meer inzet en eigen moeite. Het 'raadplegen' van diverse sites zonder die te noemen, heeft geen betekenis.
Ik snap je reactie, maar momenteel heb ik dus SABnzbd+ op de betreffende computer draaien, voordat ik weer de snapstore versie installeer zou ik dat graag even willen weten vooraf.

In ieder geval dank voor je hulp, ik ben zeker een stap verder gekomen.