Niet alle netwerken zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richber
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04 16:16
Ik heb een oude laptop waarvan ik eerst de wifi-adapter niet kon aanzetten in Windows. Na het resetten van de BIOS naar fabrieksinstellingen deed hij het wel. Maar nu doet zich het vreemde feit voor, dat hij verschillende beschikbare netwerken ziet, maar niet ons eigen netwerk. Terwijl diverse apparaten gewoon wel draadloos verbonden zijn.
Wat kan hier aan de hand zijn en wat er aan te doen?

Het betreft hier een HP Probook 6550b met Windows 10 Pro

Ik heb de draadloze adapter (Intel) verwijderd en de restart opnieuw geïnstalleerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Zit je eigen wifi netwerk op kanaal 13 ?
Je HP laptop kan wellicht niet hoger dan kanaal 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dat, of nog meer opties: je 5Ghz kanaal zit te hoog, of je gebruikt wifi6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Barrycade

Through the...

Je laptop heeft echt wel een wat oudere wifi kaart max wifi4 dus als je router alleen op wifi 5 staat zal hij inderdaad je wifi niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:53
Volgens mij heeft deze laptop alleen 802.11g en dus is alleen de 2,4Ghz band beschikbaar.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richber
Dank voor alle reacties.
Om met de laatste te beginnen, de router zend zowel op 5, als ook op 2,4 GHz uit.
Ik zal kijken of ik kan zien of hij Wifi 4, of 5 staat. Als ik dat kan zien.
Ik zal kijken op welk kanaal hij zit.
Overigens, de modem is Sagemcom model F3896LG-ZG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:53
Je router moet niet alleen op 2.4Ghz staan, maar ook 802.11g aan hebben en niet bijvoorbeeld alleen 802.11n

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richber
Ik heb de Wifi instellingen van de router bekeken en het bleek dat hij voor 2,4 GHz op kanaal 1 zat. Ik heb dat veranderd naar kanaal 11, maar toen kreeg ik problemen in de verbinding met mijn telefoon. Vervolgens teruggezet naar kanaal 1, maar de problemen bleven. Daarop heb ik een herstart van de router uitgevoerd. De telefoon kon toen weer verbinden en, oh wonder, de laptop zag mijn netwerk ook weer en ik kon inloggen. Conclusie, de herstart van de router deed het 'm. Maar waarom is me onduidelijk, want feitelijk is er in de configuratie niets veranderd.
Pagina: 1