Geen beeld bij installeren mini-pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_arnix
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 13:44
Waar ben ik mee bezig:
Installeren nieuwe mini-PC. Per vergissing een barebone gekocht. Heb hier geen ervaring mee. Inmiddels opslag en intern geheugen geplaatst. Installatie-USB gemaakt voor Windows 11. Tot zover geen problemen ervaren. Bij het opstarten van de mini-PC om Windows te installeren, krijg ik geen beeld op de monitor en kom ik niet in het BIOS-menu (met F2,F10,F12 of DEL). Monitor individueel getest, toetsenbord individueel getest en dat werkt allemaal goed.

Onderdelen:
- Cubi 5 10M-007BEU
- 2x Crucial Mac SODIMM DDR4-2666 8GB
- samsung 980 pro 500gb m.2 ssd

Wie kan helpen om dit verder te installeren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:54
Krijg je totaal geen beeld tijdens de boot? Heb je het al getest met één van de geheugen reepjes ipv twee (om defect geheugen uit te sluiten)?
Daarnaast is dit geheugen geoptimaliseerd voor gebruik met een Mac. Dit hoeft niet perse een probleem te zijn maar vergroot wel je kans op problemen als deze op een gewoon systeem gebruikt. Vrees dat het in dit geval dus niet gaat werken.

[ Voor 61% gewijzigd door Boris1986 op 04-03-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Volgens Crucial is het RAM zo te zien niet compatible. https://www.crucial.com/memory/ddr4/ct2k8g4s266m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Ik snap sowieso niet hoe je per ongeluk een barebone koopt en waarom je dan geheugen voor een Mac aanschaft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
Ik zou sowieso niet twee losse stickje/verpakkingen van 8GB kopen maar altijd een matchende set van 2x 8GB in één verpakking: Crucial CT2K8G4SFRA32A
Twee stick uit dezelfde batch verkleint de kans op instabiel geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door Boris1986 op 04-03-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:29
Het RAM dus. Daarnaast is die 980 Pro een zinloos dure SSD in een systeem dat geen gen4 ondersteunt.

[ Voor 27% gewijzigd door Uszka op 04-03-2023 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_arnix
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 13:44
De reacties van jullie geven aan hoe onbekend ik hiermee ben.

De barebone stond in een vrij lange lijst met mini-pc, waarvan er een heleboel volledig gebruiksklaar waren. Ik had eerst een selectie gemaakt waarin alleen de gebruiksklare overbleven, alleen daar zat dus toch de barebone tussen die ik uiteindelijk gekocht hebt.

Het geheugen heb ik via deze website gekozen obv de reviews (https://tweakers.net/productreview/282684/crucial-ct8g4s266m.htmll). Daarin zag ik staan dat hij prima werkte buiten MAC. Er waren niet veel opties voor opslag met de benodigde specificaties, daarom heb ik er in ieder geval eentje gekozen waarin ik kon lezen dat het moest werken, leek voor mij logisch, maar blijkbaar niet helemaal.

Op basis van jullie reacties in ieder geval weer een stuk wijzer geworden. Mocht ik nog eens zoiets moeten doen, zullen de keuzes logischer zijn!

Voor nu: probleem is opgelost, het onderste geheugen zat er net niet ver genoeg ingeklikt. 8)7 Zo simpel dus, dat het voor jullie waarschijnlijk niet te bedenken was dat dat het probleem kon zijn. Bedankt voor de hulp en de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
M_arnix schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:06:
De reacties van jullie geven aan hoe onbekend ik hiermee ben.

De barebone stond in een vrij lange lijst met mini-pc, waarvan er een heleboel volledig gebruiksklaar waren. Ik had eerst een selectie gemaakt waarin alleen de gebruiksklare overbleven, alleen daar zat dus toch de barebone tussen die ik uiteindelijk gekocht hebt.

Het geheugen heb ik via deze website gekozen obv de reviews (https://tweakers.net/productreview/282684/crucial-ct8g4s266m.htmll). Daarin zag ik staan dat hij prima werkte buiten MAC. Er waren niet veel opties voor opslag met de benodigde specificaties, daarom heb ik er in ieder geval eentje gekozen waarin ik kon lezen dat het moest werken, leek voor mij logisch, maar blijkbaar niet helemaal.

Op basis van jullie reacties in ieder geval weer een stuk wijzer geworden. Mocht ik nog eens zoiets moeten doen, zullen de keuzes logischer zijn!

Voor nu: probleem is opgelost, het onderste geheugen zat er net niet ver genoeg ingeklikt. 8)7 Zo simpel dus, dat het voor jullie waarschijnlijk niet te bedenken was dat dat het probleem kon zijn. Bedankt voor de hulp en de adviezen!
Is iedereen weleens overkomen. Succes ermee! d:)b
Pagina: 1