Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hi forum lezers,

Heb al jarenlang een klein "probleem" met printen.
Heb altijd wat goedkopere printers gehad dus altijd het gevoel gehad van.. Mwah, zal wel.. You get what you pay for :)

Maar nu ik een wat minder goedkope printer heb, en weer het zelfde meemaak dacht ik probeer het hier.

Het probleem is dat alles wat ik uitprint op 2 punten ietjes naar rechts verschuifd.
Doe ik iets fout? Gebruik ik slechte papier? Is dit iets wat in de instellingen gefixd kan worden?

Ik weet het niet, dus misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen? :)

Wat extra info;

Huidige printer is een Epson WorkForce Pro WF-4740DTWF
Papiermerk is; Double A Permium

Nu is dit een klein probleempje, maar begin me er toch wel een beetje aan te ergeren.
En als ik het met hulp opgelost kan krijgen, waarom niet? :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUcz3HArp7xhDnktDK_TFD84b_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fc00ZqXSzcMonp80UnbgNISy.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfDodTMerwoiXPx7asQUClSleO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0s35PTLncMCSwPYOk7w5uTG.jpg?f=fotoalbum_large

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 11:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk niet dat het met instellingen op te lossen is. Wat er lijkt te gebeuren is dat het papier iets tijdens het printen naar links of rechts verschuift en dat hangt samen met hoeveel grip de rollen van de printer op het papier hebben. Ander papier zou iets uit kunnen maken, maar ik denk toch ook dat het type printer een grote rol speelt, ondanks dat je nu een andere printer hebt.

Probeer eens op Marktplaats een laserprintertje te scoren. Ik heb dit soort problemen nog nooit gehad en heb ook altijd lasers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:21
Tiic schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:08:

Het probleem is dat alles wat ik uitprint op 2 punten ietjes naar rechts verschuifd.
Doe ik iets fout? Gebruik ik slechte papier? Is dit iets wat in de instellingen gefixd kan worden?

Ik weet het niet, dus misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen? :)

Wat extra info;

Huidige printer is een Epson WorkForce Pro WF-4740DTWF Papiermerk is; Double A Permium
Wanneer je goed kijkt dan zie je dat de lijn eerst naar rechts schuift maar een stukje verder weer naar links.
Leg er maar eens een liniaal naast dan zie je wat ik bedoel.
Heb je de printkop al eens uitgelijnd?
Hier wordt uitgelegd hoe je dat dient uit te voeren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Uitlijnen kan helpen. Ik hoop voor je dat het geen stepper motor met brakke windingen is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tiic schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:08:
Heb altijd wat goedkopere printers gehad dus altijd het gevoel gehad van.. Mwah, zal wel.. You get what you pay for :)

Maar nu ik een wat minder goedkope printer heb, en weer het zelfde meemaak dacht ik probeer het hier.
even voor onze duidelijkheid:

heb je nu met 2 of meer printers exact hetzelfde probleem?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58
Gebruik je op je nieuwe printer dezelfde drivers als op je vorige printers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kun je eens in je printer het testprogramma opzoeken en het testprintje afdrukken.

Even zien of het daar ook optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Heb de suggestie van @Yaksa even geprobeerd wat betreft het uitlijnen.
Dit heeft redelijk goed geholpen, een van de "verschuiving" is volledig verdwenen, en de 2e is behoorlijk vermind.

Wist niet eens dat dit mogelijk was |:(

Resultaat is goed genoeg om het opgelost te kunnen noemen :)

@Fraggert

Dit is de 3e printer waarbij ik het zelfde probleem heb.
De vorige 2 waren van andere merk/model.

Begon daarom al te denken dat het om een of andere redenen door het papier kwam wat mij vrij onwaarschijnlijk leek.

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

OK top, nu nog even de testpagina uitprinten.

en check even op de doos van het papier of je de bovenkant ook boven hebt, zijn wel wat topics zelfs over te vinden hier.

Het printpapier hier op kantoor heet ook 2 van die allemachtig grote pijlen op de verpakking.

Heb ik altijd vreemd gevonden want als je dubbelzijdig print gebruik je ook beide zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tiic schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:09:
Wist niet eens dat dit mogelijk was |:(
RTFM :+