server schijnt teveel geheugen te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 20:18
Hoi

Ik heb een vraagje:
Ik heb een site met waar ik onder andere vbulletin draai.
Nu werd ik gebeld dat deze teveel geheugen van de server zou gebruiken (zo'n 300 mb ofzo)...
Is dit mogelijk met de standaard vbulletin zonder hacks en weet ik wat allemaal?
ik vind et namelijk wat erg veel, die 300 die opeens vol is als mijn site aan staat...

(mocht ie op de verkeerde plek staan verplaatsen jullie em maar weer)

dit is geen link

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Vraag eerst je beheerder es HOE ie dat bepaalt heeft?

Want gewoon kijken hoeveel geheugen gebruikt wordt is niet zo handig.

Daarnaast kan het idd best zo zijn dat vBulletin veel geheugen gebruikt, ik had er op een eigen server ook wat last van. Die stond met een memorylimit van 16MB ingesteld en vbulletin leek daar nog wel es overheen te willen gaan (alhoewel dat ook aan een bug in php4.0.6 te wijten kan zijn)

Echter als je veel bezoekers hebt, dan is het zeker niet onlogisch dat je zoveel geheugen gebruikt (er wordt dan al gauw 5-10MB geheugen PER bezoeker die er tegelijkertijd is, gebruikt)

• Shadowtje
hij heeft gewoon gekeken hoe het was, toen heeft ie mijn site uit gezet en toen scheen weer 300mb geheugen vrij te krijgen...
maar het is een site van een df squad met iets van 21 members, dan zouden die dus al de hele dag met zijn alle als een gek hebben lopen posten om aan die 300mb te komen
Verder staan er nog wat dingen in de database, maar die zijn niet op te vragen of aan te passen.
Ik weet niet welke php versie ze precies gebruiken, kan et niet vinden op hun site ook...
Nou weet ik dat ze al meerdere sites verplaatst hebben die ook teveel van de database gebruikten...

edit:
ietsje minder leden

dit is geen link

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:17

me1299

$ondertitel

Yeah right.. Ik geloof er weinig van, er zijn zat sites die hetzelfde board draaien met een paar duizend members die hebben zeker 100000gb geheugen erin zitten.

Gebruik anders phpBB dat werkt perfect.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Gebruik je gzip-compressie en zo ja op welke leven staat deze?

Ik heb namelijk zelf ook een vB-forum met wel meer dan 21 leden en dit draait gewoon goed. Er draaien zelfs nog andere forum op de server. Deze server heeft 128 mb geheugen.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op vrijdag 31 augustus 2001 21:34 schreef DeathKnight het volgende:
Yeah right.. Ik geloof er weinig van, er zijn zat sites die hetzelfde board draaien met een paar duizend members die hebben zeker 100000gb geheugen erin zitten.

Gebruik anders phpBB dat werkt perfect.
Beetje stom als je eerst voor veel geld vB koopt en vervolgens over stapt op het gratis phpBB omdat je hoster het niet aan kan. Dan zou ik een andere hoster zoeken.

• Shadowtje
ik host de site niet zelf, maar dit heb ik er over kunnen vinden:
Cobalt Raq3/4 met 512MB RAM

dit is geen link

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 23:29
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:53 schreef Shadow19 het volgende:
hij heeft gewoon gekeken hoe het was, toen heeft ie mijn site uit gezet en toen scheen weer 300mb geheugen vrij te krijgen...
Leuke sysadmin... ff jou site uitzetten :(

• Shadowtje
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:21 schreef The Source het volgende:Leuke sysadmin... ff jou site uitzetten :(
Het is eigenlijk een user van mijn site.
Maar ik hij belde me, want hij had em uit gezet, maar hij stond weer aan. (rara hoe kan dat als ik zie dat ie uit staat. ik zou dan ff mailen ofzo om et te zeggen...)
Ik heb ff op vbulletin suppertboard gekeken, en daar vond ik wat over memory lekken. Heb et naar em toegemaild.

Maar overstappen naar een ander forum kost me weken om alles weer goed te krijgen. Het forum dat nu draait bevat alle wedstrijden die we moeten spelen, alles waarover besloten moet worden. Voordat ik dat allemaal omgezet heb (moet nog school en huiswerk doen ook)

dit is geen link

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 23:58 schreef Shadow19 het volgende:

[..]
Maar overstappen naar een ander forum kost me weken om alles weer goed te krijgen. Het forum dat nu draait bevat alle wedstrijden die we moeten spelen, alles waarover besloten moet worden. Voordat ik dat allemaal omgezet heb (moet nog school en huiswerk doen ook)
Lang leve de scriptjes :)

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op zaterdag 01 september 2001 03:00 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Lang leve de scriptjes :)
Lang Leve de sysadmins >:)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 23:58 schreef Shadow19 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een user van mijn site.
Maar ik hij belde me, want hij had em uit gezet, maar hij stond weer aan. (rara hoe kan dat als ik zie dat ie uit staat. ik zou dan ff mailen ofzo om et te zeggen...)
Ik heb ff op vbulletin suppertboard gekeken, en daar vond ik wat over memory lekken. Heb et naar em toegemaild.

doe dan wat heineken zegt, stap over naar een andere hoster

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 22:00 schreef Heineken het volgende:
Gebruik je gzip-compressie en zo ja op welke leven staat deze?

Ik heb namelijk zelf ook een vB-forum met wel meer dan 21 leden en dit draait gewoon goed. Er draaien zelfs nog andere forum op de server. Deze server heeft 128 mb geheugen.
Zelfs maar 64 waar jij op zit :z ;)

• Shadowtje
Ik denk dat ik de fout gevonden had. Er zaten wat foutjes in de database (een paar tabellen die niet goed gesloten waren ofzo. Deze heb ik gerepareerd, alle oude berichten uit vbulletin gegooit en daarna nog eens geupdate naar de laatste versie...
nu mijn vraag, kan het zijn dat na ongeveer 12 uur alweer de database niet goed is? Ik vind et wat erg snel.
Nu weet ik dat ze laatst een nieuwe server hebben geinstalleerd...

dit is geen link

Verwijderd

het ligt aan de manier hoe php gecompiled is

ik gebruike 510 mb voor mijn forum

php opnieuw gecompiled op raq4 en gebruik nog maar 70 mb inplaats van 510 mb

heb je meer vragen mail me maar op hansm@dds.nl
Pagina: 1