Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb nu TrueNAS Core draaien en vroeg mij af wat er gebeurd als ik op mijn bestaande pool van 2x 4TB een 8TB schijf toevoeg.

Krijg ik dan meer ruimte en blijft de data veilig? Zou ik het anders toch moeten uitbreiden met een 4TB ipv 8TB? Ik krijg hier niet echt een duidelijk beeld van als ik op het internet zoek.

Alvast bedankt voor jullie input!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:52
Je kan een 8TB schijf aan de bestaande 4TB raidset toevoegen maar dan verlies je de helft van die 8TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
powerboat schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:45:
Je kan een 8TB schijf aan de bestaande 4TB raidset toevoegen maar dan verlies je de helft van die 8TB.
Thanks! Dan ga ik gewoon voor een 4TB.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Let er wel op dat je dan dus een stripe aan het doen bent, dus als een van de schijven kapot gaat, je al een probleem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
ZaPPZion schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:43:
Let er wel op dat je dan dus een stripe aan het doen bent, dus als een van de schijven kapot gaat, je al een probleem hebt
Ja daar let ik heel goed mee op. Zat te denken alsnog een 8TB te doen, maar dan een 'mirror'van de pools, of klinkt dat gek?

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb 3 disks in een raid-z1. Er mag dus 1 disk stuk gaan. Samen met een backup gaat dat heel goed. Kijk eens naar backblaze als backup. Simpel op te zetten en kost mij een paar dollar per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
SVMartin schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:55:
Ik heb 3 disks in een raid-z1. Er mag dus 1 disk stuk gaan. Samen met een backup gaat dat heel goed. Kijk eens naar backblaze als backup. Simpel op te zetten en kost mij een paar dollar per maand.
Ik heb het nu als mirror, en een externe backup. Maar een extra schijf in de NAS kan natuurlijk nooit kwaad. Ik denk dat ik gewoon een 4TB erbij ga doen en de externe backup 8TB ga maken (het is nog een oude single drive NAS, eens zien of die 8TB aan kan).

cybergamers.nl

Pagina: 1