Geheugen | DDR3 | Server | Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 00:23
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtrent geheugen. Mijn situatie is als volgt:

Ik heb al een aantal jaar een oude desktop computer omgezet naar een server met hypervisor software (Proxmox). De specs zijn als volgt:

CPU: I7 3770K
MEM: 16GB DDR3 1600mhz

Hierin heb ik slechts 1 container en 1 VM draaien. De container draait Pi-Hole en de VM draait Linux Mint wat ik gebruik voor VPN naar werk om daar dus op te werken.

Nu heb ik de mogelijkheid om gratis SSD disken te bemachtigen van 2TB en zat ik er te denken om in ieder geval 4 te gebruiken en in dit systeem te stoppen. Ik wil dan een VM maken met b.v. TrueNAS om dan vervolgens die nieuwe disken te gebruiken.

Nu kan ik dit nog wel in de huidige 16GB geheugen kwijt, maar dan heb ik nog maar ongeveer 3GB vrij. Hierdoor zat ik te denken om 16GB erbij te kopen. Ik zie echter via pricewatch dat mijn huidig geheugen (Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1600C9) al sinds 2017 geen prijs meer heeft.

Kan ik dan 16GB DDR3 1600mhz van een ander merk kopen en dit gebruiken? Om de één of andere reden ben ik nog nooit in deze situatie geweest om erover na te denken en weet ik het antwoord simpelweg niet. Ik denk dat het wel zou kunnen, maar misschien zijn er consequenties die ik niet weet.

Zou graag jullie meningen/ervaring willen weten, bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja dat kan. Zolang je dezelfde modulegrootte en specs aanhoudt (cl9) dan moet dat in principe wel werken.
DDR3 wordt niet meer gemaakt dus zal een stuk moeilijker nieuw te vinden zijn.

I reject your reality and substitute my own