Vraag

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo,

Ik verstuur meestal berichten via de notification bar en merk de laatste tijd geregeld dat ik geen tekens meer kan typen. Dit lijkt echter niet altijd zo te zijn, althans ik kan mij vaag nog herinneren gewoon doorgetypt te hebben.

De max lijkt nu rond de 200 tekens te liggen, dus in elk geval boven de sms-limiet van 160. Hier erger ik me best aan omdat ik dit voorheen nooit had voor zover ik weet.

Op internet vind ik alleen hoeveel tekens de notificaties zelf kunnen zijn, althans wat dan wordt weergegeven, en het gaat in wat ik gevonden heb, niet over de berichten die je kan sturen via die notificaties.

Dus ik vraag mij af waar die limiet nou ineens in zit. Whatsapp, Android, of een add-on deel van Samsung?
Of iemand een ander idee?

In mijn geval betreft het trouwens een up-to-date S21 5G, dus met momenteel android 13.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05
Probeer eens een bericht te beantwoorden op deze manier samen met iemand in je omgeving dat je naast elkaar zit), dan kun je uitsluiten of het ergens aan ligt?

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Had het antwoord ergens gevonden maar kan het nu uiteraard niet meer vinden.

De berichten die je via de notificaties kan sturen hebben inderdaad een tekens-limiet zoals hierboven beschreven.

Als ik hier nu tegenaan loop kopieer alle al getypte tekst en plak ik dit in Whatsapp zelf, zodat ik die specifieke limiet niet meer heb en nog even mijn verhaal af kan typen.

Ik heb dit nog niet bij andere apps ervaren, maar ik vermoed dat bijvoorbeeld Facebook Messenger dit ook heeft, omdat ik verwacht dat het notificatie-gebeuren in Android totaal een max aantal tekens kan hebben en je door het typen in feite die notificatie zelf groter maakt, tot je het max aantal tekens hebt bereikt wat een notificatie momenteel maximaal kan zijn.

Dus ik vermoed dat de max is de notificatie+getypt bericht, dus als je ontvangen bericht groter is heb je ook minder plaats om zelf een reactie te plaatsen, maar of dit echt zo is heb ik nog niet getest.