Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-07 20:02
Beste tweakers,

Ik heb van mijn neef een laptop ontvangen. Om specifiek te zijn deze OMEN X by HP - 17-ap000nd.

Specs i7 7th gen met een GTX 1070. Mijn neef had het probleem dat hij steeds 92c° GPU werd en stotterde in games. Je kent het wel, typische game laptop dingen. Ook de CPU zat op 1 Ghz under load...

In ieder geval ik had nog wat pasta en pads en "ervaring" dus ik ga hem repasten. Wat bizar goed ging. Had hem zo open en gefixt in 20 minuten. Van ~90C° naar max 65C° en hogere clocks

Nadeel is ik heb de power button connector blijkbaar zonder aan te raken beetje vernield. Ik kan met de kabels er tegen aan hem nog wel aanzetten maar kan hem niet zo houden omdat er een plasticje is afgebroken.

Is het mogelijk de laptop aan en uit te doen via een andere manier. Wake on by Keyboard etc. Staat niet in die bios. Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wakker worden als oplader aangesloten is?
Of staat deze er ook niet?

Uitzetten is toch gewoon altf4 en enter?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:06
Plastic aandruklipjes willen idd soms wel eens afbreken, in dat geval werkt het vaak afhankelijk van het type connector door er een ander stukje plastic tussen te duwen waarmee je de flat cable fixeert in de connector. (Zelfde soort plastic als wat op het uiteinde van de flat cable zit)