Mijn vraag:
Wij hebben sinds enkele dagen een nieuwe inbouw koel/ vries combinatie.
Nu is deze gisterenavond ingebouwd en wij hebben hem in gebruik genomen.
Als je de vriezer open doet en weer wilt sluiten, gaat hij het laatste stukje automatisch dicht.
De koelkastdeur doet dit niet.
Je ziet ook in het filmpje dat de deur iedere keer ietsjes terug wordt geduwd.
Wij hebben nu al enkele keren gehad dat deze (wij hebben kinderen) nog een heel klein stukje open blijft staan. Bij de vorige inbouw koel/vries combinatie sloot ook het laatste stukje automatisch.
Verschilt dit per koelkast of is de montage niet goed gedaan?
Hierbij een filmpje van wat ik bedoel:
[Video: https://kene.nl/koelkast.mp4]
Relevante software en hardware die ik gebruik:
AEG SCE818F6TS.
Sleepdeur systeem.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op de term "koelkast deur sluit niet goed" maar dan kom ik voornamelijk topics tegen die over het versleten rubber van de koelkast gaat. Dit is een nieuwe koelkast met dus ook een nieuw rubber.
Daarnaast kom ik ook topics tegen waarbij het scharnier het probleem zou zijn.
Overige info:
Nu is het een inbouw koel/ vries combinatie waarbij het best wel veel werk is om het iedere keer in en uit te bouwen. Ik kan alleen bij de scharnieren van de keukenkastjes als de koelkast uitgebouwd is.
Nu zoek ik advies over de volgende vragen:
1. Is dit per merk/ type koel/ vries combinatie verschillend, met andere woorden, is dit normaal (hoe is dit bij jullie)?
2. Als dit niet normaal is waar begin ik dan, moet ik het zoeken in het scharnier van de koelkast of van het keukenkastje (in welke stappen en in welke volgorde kan ik dit het beste doen)?
Wij hebben sinds enkele dagen een nieuwe inbouw koel/ vries combinatie.
Nu is deze gisterenavond ingebouwd en wij hebben hem in gebruik genomen.
Als je de vriezer open doet en weer wilt sluiten, gaat hij het laatste stukje automatisch dicht.
De koelkastdeur doet dit niet.
Je ziet ook in het filmpje dat de deur iedere keer ietsjes terug wordt geduwd.
Wij hebben nu al enkele keren gehad dat deze (wij hebben kinderen) nog een heel klein stukje open blijft staan. Bij de vorige inbouw koel/vries combinatie sloot ook het laatste stukje automatisch.
Verschilt dit per koelkast of is de montage niet goed gedaan?
Hierbij een filmpje van wat ik bedoel:
[Video: https://kene.nl/koelkast.mp4]
Relevante software en hardware die ik gebruik:
AEG SCE818F6TS.
Sleepdeur systeem.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op de term "koelkast deur sluit niet goed" maar dan kom ik voornamelijk topics tegen die over het versleten rubber van de koelkast gaat. Dit is een nieuwe koelkast met dus ook een nieuw rubber.
Daarnaast kom ik ook topics tegen waarbij het scharnier het probleem zou zijn.
Overige info:
Nu is het een inbouw koel/ vries combinatie waarbij het best wel veel werk is om het iedere keer in en uit te bouwen. Ik kan alleen bij de scharnieren van de keukenkastjes als de koelkast uitgebouwd is.
Nu zoek ik advies over de volgende vragen:
1. Is dit per merk/ type koel/ vries combinatie verschillend, met andere woorden, is dit normaal (hoe is dit bij jullie)?
2. Als dit niet normaal is waar begin ik dan, moet ik het zoeken in het scharnier van de koelkast of van het keukenkastje (in welke stappen en in welke volgorde kan ik dit het beste doen)?
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl