Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozef444
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04-2023
Hoi,

Ik heb al lopen zoeken, maar kwam zo geen antwoord op mijn vraag tegen. We zitten midden in een verbouwing in ons huis en willen daar zowel in het oude als nieuwe deel ook wandlampen hangen. Deze komen op nieuwe plaatsen aan de muur maar de vloer/vloerverwarming laat weinig ruimte over om helemaal schakelingen te gaan maken. Daarom zaten we te kijken om de wandlampen direct op stroom aan te sluiten met een smart switch er tussen. Is de hue switch daarvoor geschikt? ik zat te kijken en kwam alleen maar voorbeelden tegen waarbij die geïnstalleerd wordt achter een schakelaar maar heeft iemand ervaring of dat ook goed werkt zoals hierboven omschreven, dus gewoon direct op de lamp en dat de lamp daarna via de app bereikbaar is om aan/uit te zetten?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Je kan twee dingen doen:
  1. Monteer een slimme lamp, bijvoorbeeld van Hue, rechtstreeks aan de stroom. Dan is deze direct via de Hue app te bedienen.
  2. Monteer een schakelaar tussen de lamp en de stroom die compatibel is met je favoriete systeem. Zoek hier bijvoorbeeld even tussen: https://www.robbshop.nl/s...inbouw-schakelaars/zigbee
De Hue wandschakelaarmodule die je noemt is alleen geschikt om een bestaande schakelaar om te bouwen naar een 'zender' voor het Hue systeem. Je kan hier geen lamp aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozef444
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04-2023
Dank, je tweede optie is inderdaad precies wat ik zoek! wandlampen zijn helaas gu9, gu10 werd te groot anders had ik idd meteen voor de slimme lamp zelf gegaan.