4080 of 7900XTX, en welke dan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonzje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-08-2023
Hi all,

Ik wil mijn Red Devil 6800XT gaan vervangen. Ik speel voornamelijk Call of Duty MW2 en Warzone 2. Soms nog wat oudere spellen als Call of Duty Vanguard en incidenteel World of Warcraft. Ik wil binnenkort een keer naar Cyberpunk en Zero Dawn gaan kijken, maar veel spannender dan dat wordt het niet. In principe speel ik alleen MW2 multiplayer. Alles is op 4K (want die monitoren heb ik voor m'n werk nodig en het downscalen naar lagere resolutie ziet er niet uit).

Mijn grootste vraag is eigenlijk of ik beter voor de 4080 kan gaan (ivm toekomstbestendigheid/raytracing), of voor de 7900 XTX (full-AMD build én presteert van wat ik begrijp beter in Call of Duty).

Ik zat zelf te kijken naar de Sapphire Nitro+ 7900XTX, maar die is momenteel nog altijd 1600 euro of meer, wat toch best fanatiek is. Dan komt zelfs de 4090 in de buurt. Kan ik dan niet beter voor bv. de XFX 7900XTX Merc gaan, of een PowerColor, Asrock,... model?

-- -- --

Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
Budget voor 4080 of 7900XTX. 4090 vind ik teveel van het goede.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n hele PC nu is AMD met een RX 6800XT.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie boven :).

-- -- --

Alvast dank voor jullie input! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zie boven geen rest van de PC. Wat heb je als voeding, CPU, etc.?

In het kader van, als je nu een 5600X hebt ga je geen tot weinig meerwaarde zien van een 4080/7900XTX en met een 550W voeding wordt het hem ook niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 04-03-2023 10:37 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:19
Vindt je RayTracing belangrijk voor gaming?
Ga in ieder geval voor een non-reference kaart. Verder hangt het van de actuele prijs af welke het interessants is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roestdatroest
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb zelf gekozen voor een Red devil variant van de 7900 XTX. Deze zat erg dichtbij de prijs van een 4080. Net als jij vond ik de 4090 net iets te duur.

Reden waarom ik toch voor de 7900 XTX heb gekozen, ik geloof dat de 4080 net een paar procentpunten beter presteert in de meeste spellen, maar mijn sentiment om een "vlaggenschip" te bezitten van de rode kant deed mij toch neigen naar de XTX.

Mijn ervaring met de overklokbaarheid van AMD videkoaarten gaf vertrouwen. De huidige kaart heb ik momenteel met een overclock draaien die op een 20% prestatiewinst uitkomt in de spellen die ik speel. Bovendien zijn de Red Devil kaarten ook mooi om naar te kijken en bezitten deze een ARGB poort voor RGB-optimizing.

TIP1: Je resolutie is best belangrijk in de keuze die je maakt. Heb je naar rasterized performance gekeken?

TIP2: Ik heb een ANTEC signature 1000W titanium voeding erbij aangeschaft om stabiele clocks te halen met een 3x pin instelling.

[ Voor 14% gewijzigd door roestdatroest op 05-03-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadoWpandorA
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05 07:57
En ? Welke is het geworden en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 07:00
Ik heb een tijd geleden ook een soortgelijke keuze gehad. (xt vs 4070 ti)
Ben destijds voor de xt gegaan maar had veel driver problemen. (freezes, youtube hapert etc, zelfs na nieuwe installatie)

Ben destijds voor de 4070ti gegaan en heb ondertussen een 4080. Draait zonder enige problemen.

Kan nu zijn dat amd het driver probleem opgelost heeft, of zoals ook veel mensen aangeven dat ze geen enkel probleem ervaren, maar mijn voorkeur zou de 4080 zijn.
Pagina: 1