Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid Athom power plugs met tasmota firmware: https://www.athom.tech/blank-1/EU-plug (van Ali).
Vandaag heb ik een plug van de vaatwasser even uit het stopcontact gehaald, omdat ik in de keuken wat moest verschuiven.
Resultaat:
- Het dagverbruik staat weer op nul. (Geen echt probleem).
- Het verbruik van eerder die dag is ook in het totale energiegebruik verdwenen! (Wel erg).
Bovenste grafiek is "energy today". Die gaat om 0:00h naar nul (klopt). En dan is er gebruik, want de vaatwasser draait. Maar om 9u30 zie je de reset.
In de onderste grafiek (totaal energiegebruik) zie je dat het verbruik van vandaag ook echt weg is?!?!!?
/f/image/OjS523OF15hTMA50cxHZ4NnD.png?f=fotoalbum_large)
Is dit te voorkomen?
Is de data aan te passen? (ik ben nogal gesteld op mijn statistiekjes...
)
Vandaag heb ik een plug van de vaatwasser even uit het stopcontact gehaald, omdat ik in de keuken wat moest verschuiven.
Resultaat:
- Het dagverbruik staat weer op nul. (Geen echt probleem).
- Het verbruik van eerder die dag is ook in het totale energiegebruik verdwenen! (Wel erg).
Bovenste grafiek is "energy today". Die gaat om 0:00h naar nul (klopt). En dan is er gebruik, want de vaatwasser draait. Maar om 9u30 zie je de reset.
In de onderste grafiek (totaal energiegebruik) zie je dat het verbruik van vandaag ook echt weg is?!?!!?
/f/image/OjS523OF15hTMA50cxHZ4NnD.png?f=fotoalbum_large)
Is dit te voorkomen?
Is de data aan te passen? (ik ben nogal gesteld op mijn statistiekjes...
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.