Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tasmota power plug dagverbruik verdwenen na reset

Pagina: 1
Acties:

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:40

vliegnerd

Nintendo fan.

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid Athom power plugs met tasmota firmware: https://www.athom.tech/blank-1/EU-plug (van Ali).

Vandaag heb ik een plug van de vaatwasser even uit het stopcontact gehaald, omdat ik in de keuken wat moest verschuiven.

Resultaat:
- Het dagverbruik staat weer op nul. (Geen echt probleem).
- Het verbruik van eerder die dag is ook in het totale energiegebruik verdwenen! (Wel erg).

Bovenste grafiek is "energy today". Die gaat om 0:00h naar nul (klopt). En dan is er gebruik, want de vaatwasser draait. Maar om 9u30 zie je de reset.
In de onderste grafiek (totaal energiegebruik) zie je dat het verbruik van vandaag ook echt weg is?!?!!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-z590BmYSJ0pCcBqjLuGKqEJV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjS523OF15hTMA50cxHZ4NnD.png?f=fotoalbum_large

Is dit te voorkomen?
Is de data aan te passen? (ik ben nogal gesteld op mijn statistiekjes... O-) )

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Je kunt het voorkomen door 'm er niet uit trekken -je kunt toch verwachten dat die data weg is als je de spanning eraf haalt. Wegschrijven naar flash verkort de levensduur te veel. ...
Als je Home Assistent gebruik, kijk eens op het tabblad statistieken.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Topicstarter
JeJeBe schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:27:
Je kunt het voorkomen door 'm er niet uit trekken -je kunt toch verwachten dat die data weg is als je de spanning eraf haalt. Wegschrijven naar flash verkort de levensduur te veel. ...
Snap ik, dank! Dat de dagelijkse data weg is was mij duidelijk en had ik ook verwacht.
Maar dat HA het verbruik dat al gelogd was er weer afhaalt… dat snap ik niet. Er is als het ware om 9u30 een negatief verbruik gelogd door het algoritme van HA…

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Topicstarter
Opgelost!

In tasmota console:

EnergyToday 1000

(Waarde in Wh)

Nu is de dagelijkse en daarmee de totale waarde weer ok.

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 03-03-2023 18:52 ]