Releasedatum iMac Retina 5K, 27-inch, 2015 late

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw82
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-05-2023
Ik kocht op 23 februari 2017 een iMac 27-inch Retina 5K 3,2-GHz i5 8GB 1TB Fusion Drive. Een fijne iMac waar ik tot nu toe met plezier mee werk. Nu het besturingssysteem geüpdatet kan worden naar macOs Ventura kreeg ik steeds geen herinnering om deze update te installeren. Na onderzoek blijkt dat ik een iMac Retina 5K, 27-inch, 2015 late geleverd gekregen heb in februari 2017. Op mijn iMac kan dus geen macOs Ventura geïnstalleerde worden omdat dit alleen op iMac Retina 5K, 27-inch, 2017 en vroeger geïnstalleerd kan worden. Ik heb de leverancier hierover gemaild. Hun antwoord is dat de iMac Retina 5K, 27-inch, 2017 pas later in het jaar 2017 geleverd werd en dus had ik pech :'( . Ik kan nergens achterhalen vanaf wanneer het '2017 model' geleverd werd en of de levering van een '2015 model' aan mij op 23 februari onrechtmatig geweest is. Ik ben benieuwd of er iemand een dergelijke ervaring gehad heeft.
Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 13:07

talin

ES-MA

Zwaluw82 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:00:
Ik kocht op 23 februari 2017 een iMac 27-inch Retina 5K 3,2-GHz i5 8GB 1TB Fusion Drive. Een fijne iMac waar ik tot nu toe met plezier mee werk. Nu het besturingssysteem geüpdatet kan worden naar macOs Ventura kreeg ik steeds geen herinnering om deze update te installeren. Na onderzoek blijkt dat ik een iMac Retina 5K, 27-inch, 2015 late geleverd gekregen heb in februari 2017. Op mijn iMac kan dus geen macOs Ventura geïnstalleerde worden omdat dit alleen op iMac Retina 5K, 27-inch, 2017 en vroeger geïnstalleerd kan worden. Ik heb de leverancier hierover gemaild. Hun antwoord is dat de iMac Retina 5K, 27-inch, 2017 pas later in het jaar 2017 geleverd werd en dus had ik pech :'( . Ik kan nergens achterhalen vanaf wanneer het '2017 model' geleverd werd en of de levering van een '2015 model' aan mij op 23 februari onrechtmatig geweest is. Ik ben benieuwd of er iemand een dergelijke ervaring gehad heeft.
Wout
Mag ik vragen waar je op hoopt dat de uitkomst gaat zijn?
De aankoop zal niet terugedraait gaan worden.
Een financiele tegemoetkoming zal er denk ik ook niet in zitten want je hebt tijd genoeg gehad om deze "fout" zelf te kunnen ontdekken.
Of wil je graag Ventura draaien? dat kan zonder problemen en is met 2 vingers te regelen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 21:29
Het feit dat je een computer koopt in 2017 geeft je geen automatisch recht op een model uit dat jaar. Je hebt een computer gekocht volgens de specs die op dat moment in de advertentie of op het bordje bij het apparaat stonden, daar ben je mee akkoord gegaan door het apparaat te kopen. Dat zijn de specs die je hierboven ook in je eerste post noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het is de manier waarop Apple werkt. Zodra er een update is qua hardware krijgt dat product een modeljaar mee (soms met 'early', 'mid' of 'late' bij meerdere releases in een jaar) om aan te duiden wanneer het op de markt is gekomen (enige uitzondering is de iPhone, die nummeren ze). Die blijven in de verkoop tot er een opvolger is. Een late 2015 model kopen in begin 2017 is niet heel gek. Ook de reden waarom de meeste Apple-liefhebbers iets kopen vlak na introductie. Prijzen zakken weinig bij Apple, dus vlak na introductie heb je (uitzonderingen daargelaten; zeker nu met hoge inflatie) het meeste waar voor je geld. Wat die winkel heeft gedaan is volkomen normaal, dat doet Apple zelf ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom op 03-03-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als jij op 23 februari een nieuwe iMac gekocht hebt was er inderdaad geen andere optie dan dat dat een Late 2015 was. De mid-2017 iMac kwam in juni van dat jaar uit en was dus nog niet beschikbaar. Wikipedia: iMac (Intel-based)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Zwaluw82 Als je alsnog Ventura wilt draaien dan kan dat met OpenCore Legacy Patcher https://osxdaily.com/2023...ported-mac-with-opencore/

Uiteraard is dit een onofficiële manier, waarbij sommige features mogelijk niet werken en op eigen risico.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08 22:26
Greatsword schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:21:
@Zwaluw82 Als je alsnog Ventura wilt draaien dan kan dat met OpenCore Legacy Patcher https://osxdaily.com/2023...ported-mac-with-opencore/

Uiteraard is dit een onofficiële manier, waarbij sommige features mogelijk niet werken en op eigen risico.
Geen zorgen ik heb dezelfde alles werkt met open core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw82
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-05-2023
Het is me inmiddels duidelijk dat de verkoper geen blaam treft. Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties(en tip), ik kon er zelf niet achterkomen hoe het zat.
Pagina: 1