Subwoofer R-100SW klappert bij zeer laag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahoe
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-03-2023
Mijn vraag

Ik heb een subwoofer R-100SW en die klappert bij zeer lage tonen, sub is net een half jaar oud en ik ondekte dit te laat dus had ik de verpakking al weggegooid. Sub zit aangesloten aan een denon X2700H volume sub staat op minder dan de helft en de nivauw in de versterker staat op -4,5. Heb namelijk iedere mogelijke configuratie al geprobeerdt maar hij blijft het doen. Is iemand hier bekend mee hoe dit op te lossen ?

Hoor graag want ik weet het niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:04
Ook zonder doos heb je 2 jaar recht op garantie als consument zijnde. Dat terzijde is het een beetje een vage omschrijving van het probleem.

Mogelijkheden:

- Je sub kan niet overweg met de laagste frequenties.
- Je sub is defect.
- volume te hoog.
- de boel staat niet goed ingesteld.

Hoe staan de rest van de instellingen, LPF, speakers op large of small, crossover frequentie, hoe hard staat je versterker, gebeurd het bij bronnen met LFE signaal of ook als de versterker 2.1 upmixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
-4.5 betekent dat -4.5dB? Dat is hard. Het is een bass reflex sub; om daar de max uit te halen heb je eigenlijk ook een high pass filter nodig om de frequenties onder de afstemming van de bass reflex poort te temmen. Die leiden namelijk tot overmatige excursie terwijl ze nauwelijks nog tot output leiden. Maar hier heb je een externe dsp voor nodig want receivers en de meeste subs ondersteunen dit niet.

Alternatief is zachter zetten :)