Op zaterdag 01 september 2001 15:09 schreef Otis het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? De site is niet DE spreekbuis voor linux-zieltjeswinnend Nederland! Kijkend naar de doelgroepen van de site, naar de hoeveelheid linuxusers in NL en de wereld, lijkt het mij althans onzin om meer dan 5% linux news op de FP te zetten.
Als je kijkt naar de recent gehouden enquete (onderdeel OS) blijkt dat 57% van de mensen geinteresseerd is in Windows, de rest voor overige OS-en (waaronder linux).
Ik ben niet van plan om linux zieltjes te winnen, maar als ik zo naar de reacties kijk op de paar linux-artikelen die door mij (en collega's) gepost zijn de laatste paar dagen, dan is het animo best goed.
Als jij newsposter bent geworden omdat je dan ervoor kan zorgen dat er veel meer Linuxnews wordt gepost dan nu, lijkt me dat een slechte zaak. News is news, maar wel voor iedereen verschillend: de een interesseert iets geen drol de ander kan er niet over ophouden. Iets wat voor een select groepje interessant is, waarom zou dat als news moeten worden gezien voor een grote groep die het niet interesseert?
Ik ben newsposter geworden, en m'n interesses gaan verder dan alleen linux nieuws (gelukkig). Er zijn meer newsposters bij gekomen, en als niemand daarvan linux nieuws gaat posten dan komt er procentueel nog minder linux (en opensource / andere os-en) nieuws op de frontpage. Er is best wel vraag naar, maar ik wil het ook niet overdrijven. Je hoeft niet bang te worden dat tweakers.net een linux evangelisatie site wordt, maar er is blijkbaar behoefte aan meer ander nieuws, en ik ben blij dat ik mee kan helpen die behoefte te bevredigen.
Verder ben ik benieuwd waar jij je getallen vandaan haalt. Voor zover ik weet doet is Nederland goed vertegenwoordigd in linuxland (ik heb weinig zin om alle namen van debianmaintainers, kernelhackers en opensource-schrijvers op te zoeken, maar als je me niet geloofd laat je me het maar weten).
There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.