UAP-AC-Pro als extra wifi punt Amplifi netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een Amplifi HD wifi netwerk welke dus een bepaalde SSID (laten we het Huize Yzord noemen) heeft. Ook heb ik een UAP-AC-Pro van Unifi ergens in huis hangen om een dood punt van wifi te voorzien. Reden dat daar geen Amplifi HD mesh point kan hangen is omdat er geen stroom is en de UAP-AC-Pro is dmv PoE gekoppeld.

Nu heeft deze UAP-AC-Pro een eigen SSID en op zich werkt dat prima hoor, maar de autist in mij zou graag willen dat het hetzelfde SSID heeft als de Amplifi HD netwerk. En dat kan ik gerust doen in de Unifi Network Application, maar dan begint hij toch te piepen dat er een netwerk is gevonden die net zo heet en dat het niet ok is bla bla.

Is er een mogelijkheid dat deze 'naadloos' gekoppeld kan worden aan het Amplifi HD netwerk? Of wil ik nu teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 11:03

SambalBij

We're all MAD here

Denk dat je nu te veel wil, Unifi en Amplifi zijn twee aparte dingen zo te zien...

Ik lees dat je bij Amplifi behalve zo'n mesh ding ook eventueel een tweede Amplifi router zou kunnen plaatsen als extra steunzender? Mogelijk is dat een optie, en die router dan voeden via een PoE naar USB adapter of iets?
(Zoiets https://www.routershop.nl...poe-usb-adapter/pid=65247)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Theoretisch kan het gewoon, kun je die warning niet gewoon negeren?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
SambalBij schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:57:
Denk dat je nu te veel wil, Unifi en Amplifi zijn twee aparte dingen zo te zien...

Ik lees dat je bij Amplifi behalve zo'n mesh ding ook eventueel een tweede Amplifi router zou kunnen plaatsen als extra steunzender? Mogelijk is dat een optie, en die router dan voeden via een PoE naar USB adapter of iets?
(Zoiets https://www.routershop.nl...poe-usb-adapter/pid=65247)
Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt. Een Amplifi HD router heeft ook gewoon stroom nodig. De originele stroomadapter is 15W, bovenstaande adapter maar 10W. Maar goed, misschien zijn er sterkere in omloop dat zou kunnen en wellicht een optie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
laurens0619 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:03:
Theoretisch kan het gewoon, kun je die warning niet gewoon negeren?
Haha, ja dat kan zeker, maar als zelfbenoemd autist stoor je je natuurlijk mateloos aan dat soort 'kritieke' waarschuwingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kunnen beide apparaten niet gewoon beheerd worden via download: UniFi 6.5.55? (Let op: dit is wel een oudere versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vziw zijn Amplify en Unifi twee verschillende stacks, dus als die iets met een zelfde SSID zien gaan ze beiden zitten piepen dat er een rogue access point is. Het is simpelweg niet het zelfde ecosysteem :)
Daarbij zijn zelfs niet alle Amplifi devices zomaar compatible met elkaar: https://data.kommago.nl/f...linge-Compatibiliteit.pdf

Aangenomen je wilt toch bij Amplifi blijven: je zult in de ruimte waar dat ding hangt ongetwijfeld een lichtpunt hebben. Daar zou je evt een extra draad naartoe kunnen trekken zodat je er een permanente voeding hebt, en er dan gewoon een opbouw stopcontact op aansluiten waar je een mesh point in prikt. Niet de mooiste oplossing, werkt wel.

beter alternatief is imho het amplifi spul er uit en naar Unifi. Die dingen kunnen ook een mesh doen, danwel een wireless ster backbone, en dan heb je ook meer controle over je stack :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:25:
Vziw zijn Amplify en Unifi twee verschillende stacks, dus als die iets met een zelfde SSID zien gaan ze beiden zitten piepen dat er een rogue access point is. Het is simpelweg niet het zelfde ecosysteem :)
Daarbij zijn zelfs niet alle Amplifi devices zomaar compatible met elkaar: https://data.kommago.nl/f...linge-Compatibiliteit.pdf

Aangenomen je wilt toch bij Amplifi blijven: je zult in de ruimte waar dat ding hangt ongetwijfeld een lichtpunt hebben. Daar zou je evt een extra draad naartoe kunnen trekken zodat je er een permanente voeding hebt, en er dan gewoon een opbouw stopcontact op aansluiten waar je een mesh point in prikt. Niet de mooiste oplossing, werkt wel.

beter alternatief is imho het amplifi spul er uit en naar Unifi. Die dingen kunnen ook een mesh doen, danwel een wireless ster backbone, en dan heb je ook meer controle over je stack :)
Die onderlinge compatibiliteit sheet is niet meer up to date. Zo is de Amplifi HD sinds kort gewoon te koppelen met de Alien (firmware 4.0.0).

Maar ik zit er inderdaad aan te denken om over te stappen naar Unifi alleen zoek ik dus wel mesh points welke 1Gbit switch poorten hebben aangezien ik een hoop van mijn spullen alleen bedraad wil. Wifi is voor de rest van het gezin.

Wat kan men mij aanbevelen? Ik zag zo'n Dream Machine Pro geadverteerd worden in de Network Application, maar das zeker overkill? Zou eigenlijk best wat er voor over hebben om eens een stabiel en fatsoenlijk bedraad/wifi netwerk te hebben welke zeer ruimschoots te monitoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:13:
Kunnen beide apparaten niet gewoon beheerd worden via download: UniFi 6.5.55? (Let op: dit is wel een oudere versie)
Mag ik vragen waarom je denkt dat ook Amplifi hiermee beheerd kan worden? Zover ik kan zien is het alleen voor Unifi producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Yzord schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:40:
Mag ik vragen waarom je denkt dat ook Amplifi hiermee beheerd kan worden? Zover ik kan zien is het alleen voor Unifi producten.
Leek mij dat het voor Ubiquity apparatuur logisch zou zijn om alles in 1 te kunnen bedoenen, maar schijnbaar dus niet. :) Ik ken de Amplifi producten dan ook niet inhoudelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 10:26
Yzord schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:36:
[...]
Maar ik zit er inderdaad aan te denken om over te stappen naar Unifi alleen zoek ik dus wel mesh points welke 1Gbit switch poorten hebben aangezien ik een hoop van mijn spullen alleen bedraad wil. Wifi is voor de rest van het gezin.

Wat kan men mij aanbevelen? Ik zag zo'n Dream Machine Pro geadverteerd worden in de Network Application, maar das zeker overkill? Zou eigenlijk best wat er voor over hebben om eens een stabiel en fatsoenlijk bedraad/wifi netwerk te hebben welke zeer ruimschoots te monitoren is.
Als je wilt overstappen zou je naar de Dream Machine (niet Pro) kunnen, deze is vergelijkbaar met je Amplifi HD, inclussief controller software voor de rest van je UniFi spullen. Betreft accesspoint met netwerk poorten dan zit aan de In-Wall modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:41
UniFi kun je trouwens ook wireless meshen als je dat zou willen (Wireless Uplink)
Weet niet of het net zo goed werkt als AmpliFi, maar ik haal op m'n UniFi AP met Wireless Uplink 80Mbit.
Flink verschil met m'n bedrade UniFi AP (300Mbit), maar voor mijn doeleinde meer dan voldoende.

Zelf heb ik trouwens geen ervaring met AmpliFi... daarnaast 1 ervaring = geen ervaring, dus YMMV..
Pagina: 1