Wegsleepregeling tijdens vakantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06 11:44
Dag,
ik ben een tijd op reis.
Nu hoorde ik dat er een wegsleepregeling is voor werkzaamheden in mijn straat waar mijn auto geparkeerd staat.
Er is één iemand die de sleutel van het huis heeft maar die is zelf net een paar dagen weg.
Als mijn auto wordt weggesleept, moet ik dan kosten van wegslepen en opslag betalen als ik kan aantonen dat ik op reis was?
Ik kom via Google vooral veel Belgische websites tegen waar ik zie dat dat in België niet hoeft, maar over NL kan ik weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Ja die kosten moet je gewoon betalen: daarom parkeerde wij onze auto op een bewaakte parkeerplaats, dat is goedkoper dan afsleepkosten betalen. Maar die werkzaamheden worden normaalgesproken ruim vantevoren aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Marco-Peters schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 06:42:
Maar die werkzaamheden worden normaalgesproken ruim vantevoren aangekondigd.
Nou dat kan nog weleens tegenvallen. Vaak nog geen week van te voren. Als je dus 2 weken op vakantie bent kun je dus al de pineut zijn……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Even de gemeente bellen dat je niet in staat bent hem te verplaatsen? Kijken of je samen een oplossing kan vinden?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Is hiervoor geen besluit van de gemeente nodig, wat gewoon weken vantevoren gepubliceerd wordt? Die gele borden met tekst hebben op zich geen enkele waarde, maar zijn volgens mij meer voor buitenstaanders bedoeld.

Als er geen besluit is, valt er ook niet zoveel te handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:17
Eerste hit op google:

https://www.bnnvara.nl/ka...ls-je-auto-is-weggesleept
Er zijn wegwerkzaamheden. Een paar dagen voordat de wegwerkzaamheden beginnen, worden er borden geplaatst waar auto’s niet mogen parkeren. Als je auto er al stond, wordt de auto verplaatst naar een andere parkeerplaats. Het kan ook zijn dat de auto naar een opslagterrein gebracht wordt. Je hoeft hiervoor niets te betalen. Maar heb je de auto geparkeerd nádat de borden zijn geplaatst? Dan betaal je de kosten voor het wegslepen en de opslag.
Voor de procedure kan je het beste de gemeente bellen.

Dus nee je betaald geen kosten, omdat de auto al geparkeerd stond.

[ Voor 5% gewijzigd door corporalnl op 03-03-2023 07:39 ]

Pagina: 1